Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحقیقات نشان می‌دهد باگی در اپلیکیشن واتس‌اپ به افراد اجازه می‌دهد وارد گروه‌های چت خصوصی شوند.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، تحقیقات گروهی از محققان امنیتی نشان می‌دهد یک اشکال بزرگ در طراحی اپلیکیشن WhatsApp به همه اجازه می‌دهد وارد گروه‌های چت خصوصی شوند.

با وجود آن که این اپلیکیشن از رمزگذاری «سر به سر» استفاده می‌کند اما کارشناسان معتقدند هکرها می‌توانند بدون اجازه ادمین گروه‌های واتس‌اپی افراد را در آنها وارد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که فیس‌بوک (مالک واتس‌اپ) در پاسخ به این تحقیق اعلام کرده است باگ مذکور را حل نمی‌کند و گروه‌های چت در اپلیکیشن را با همان شیوه رمزگذاری محافظت خواهد کرد.

در همین راستا الکس استاموس، مدیر ارشد امنیتی فیس‌بوک، در توییتر نوشت: «این باگ هم اکنون فعال نیست زیرا هنگام افزوده شدن عضو جدید به گرو‌های چت، به کاربران اعلام می‌شود».

گروهی از محققان دانشگاه بوخوم آلمان این تحقیق را در کنفرانس امنیتی Real WorldCrypto در سوئیس ارائه کردند.

منبع: مهر

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۶۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل‌آویو دلیلی برای مشارکت کارکنان ما درحمله ۷اکتبرارایه نکرده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی آنروا اعلام کرد که هدف از هجمه علیه آنروا موضوع عدم بی‌طرفی این آژانس نیست بلکه هدف از آن حذف مساله آوارگی و پناهندگی فلسطینیان است.

لازارینی گفت: ۱۸۰ ساختمان از ساختمان‌های آنروا در نوار غزه ویران شده که در این بین ۱۶۰ ساختمان به صورت کامل ویران شده‌اند.

وی افزود: من از توصیه‌های موجود در گزارش کمیته تحقیقات مستقل استقبال کردم. ما به پیاده‌نمودن توصیه‌های گزارش گروه تحقیقات مستقل درباره آژانس پایبند هستیم.

لازارینی ادامه داد: اجرای برخی از این توصیه‌ها را که در گزارش گروه مستقل آمده فوراً شروع می‌کنیم و به اجرای همه آن‌ها متعهد هستیم.

کمسیر کل آژانس آنروا افزود: بدون حمایت کشورهای عضو قادر نخواهیم بود برخی از این توصیه‌های ذکرشده در گزارش گروه تحقیقات مستقل را اجرا کنیم.

وی افزود: اسرائیل دلیلی برای مشارکت کارکنان آنروا در حمله هفتم اکتبر ارائه نکرده است. ممانعت از ورود کمیسر آژانس به نوار غزه موضوعی بی سابقه است.

کد خبر 6087022

دیگر خبرها

  • بروزرسانی بزرگ واتس‌آپ در راه است
  • پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!
  • ناگفته های خسرو حیدری از دربی جام حذفی
  • تل‌آویو دلیلی برای مشارکت کارکنان ما درحمله ۷اکتبرارایه نکرده است
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ شد
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • احمدیان وارد سن‌پترزبورگ شد
  • با واتساپ بدون اینترنت ، فایل منتقل کنید
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد روسیه شد
  • ماشاربپوف بدون هماهنگی با نکونام از ایران رفت!