Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@04:39:48 GMT

نگاه مسئولین به حل مشکلات مردم معطوف شود

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۵۷۶۹۲

نگاه مسئولین به حل مشکلات مردم معطوف شود

خبرگزاری شبستان: امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه نگاه و توجه مسئولین به حل مشکلات معیشتی و رفاهی مردم معطوف شود، گفت: مردم نیز در برطرف شدن مشکلات معیشتی و رفاهی خود سعه ‌صدر داشته و دولت را همراهی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت الاسلام کاظم حافظ نیا، امام جمعه آستارا در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به اینکه ایران اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون فتنه ‌های زیادی را به خود دیده است، اظهارکرد: فتنه سال ۸۸ در میان تمامی فتنه‌ها، فتنه بسیار سنگین و سختی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: دشمنان در فتنه سال ۸۸ براندازی نظام و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داده بود.

 

خطیب نماز جمعه بندر آستارا تصریح کرد: اتاق فکر و فرمان تمامی فتنه هایی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بوده را باید در مرزهای خارج از کشور جستجو کرد.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه تجمعات مسالمت آمیز و اعتراض به گرانی ها مربوط به امروز نیست و در سالیان گذشته نیز بوده و است، گفت: در اعتراضات اخیر شعار به گرانی های یک عده خود فروخته غربی به شعارهای ضد ارزشی و علیه رهبری و نظام تبدیل شد.

 

وی با اشاره به اینکه ملت قهرمان و همیشه در صحنه ایران اسلامی در تشخیص اغتشاش از اعتراض سنگ تمام گذاشتند، افزود: مردم ایران اسلامی در این برهه زمانی در مقابل اغتشاشگران ایستادند و نقشه های دشمنان را نقش بر آب کردند.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه اغتشاشات اخیر نبرد ایران با ضد ایران بود، اظهارکرد: اغتشاشات اخیر نبرد اسلام با ضد اسلام بود.

 

حجت الاسلام حافظ نیا تصریح کرد: شعار اغتشاشگران با عنوان جانم فدای ایران با به آتش کشیدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران تعارض داشته و مردم ایران هوشیار بودند که در تشخیص حرف و عمل اغتشاشگران از یکدیگر به بیراهه نرفتند.

 

وی با اشاره به اینکه افرادی که در اغتشاشات اخیر شعار جانم فدای ایران سر می‌دادند کجا جان خود را فدای ایران کرده اند، افزود: این اشخاص در زمان دوران دفاع مقدس به خاطر ترس از جنگ از کشور خارج شدند و پس از اتمام جنگ به کشور برگشتند و اکنون گستاخانه شعار جانم فدای ایران سر می‌دهند.

 

خطیب نماز جمعه بندر آستارا با بیان اینکه مثلث مورد مطرح از سوی رهبر معظم انقلاب منشاء اغتشاشات اخیر را در خارج از کشور می‌داند، تصریح کرد: با اینکه آمریکا در اغتشاشات اخیر متنبه شده است، اما تلاش‌های دشمن جهت نفوذ به کشور ادامه داشته و یکی از ویژگی‌های دشمن خستگی ‌ناپذیری است.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با اشاره به اینکه آمریکا به کشور ما خسارت وارد کرده و  باید تقاص این خسارت‌ها را بدهد، افزود: آمریکایی‌ها هر کجای دنیا باشند باید تقاص رفتارهای اخیر خود را نسبت به هدایت وحشیانه اعتراضات مردم به سمت‌ و سوی اغتشاشات را بدهند و مردم ایران از آمریکایی‌ ها دست ‌بردار نیستند.

 

وی با تاکید بر اینکه نگاه و توجه مسئولین به حل مشکلات معیشتی و رفاهی مردم معطوف شود، افزود: مردم نیز در برطرف شدن مشکلات معیشتی و رفاهی خود سعه ‌صدر داشته و دولت را همراهی کنند.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه وضعیت جسمانی شیخ زکزاکی خوب نیست و حدود ۲۰ هزار نفر بواسطه ایشان شیعه حضرت علی(علیه الاسلام) شده‌اند و ایشان چند پسر خود را تقدیم اسلام و مذهب شیعه کرده‌اند، تصریح کرد: امیدواریم شیخ زکزاکی و دیگر مسلمانان اسیر دست دشمنان، آزاد شده و به بهبودی برسند.

 

حجت الاسلام حافظ نیا به تغییر در ریاست شورای سیاست ‌گذاری ائمه‌ جمعه کشور و جایگزینی حجت‌ الاسلام‌ علی اکبری به‌ جای حجت‌ الاسلام‌ سیدرضا تقوی اشاره کرد و گفت: حدود ۹۰۰ نماز جمعه در سراسر کشور برگزار می‌شود که مدیریت این تعداد نماز جمعه کار بسیار سخت و دشواری است.

 

پایان پیام/163

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۷۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد

حسینعلی رضا زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر طرح «زندگی با آیه‌ها» را فرصتی برای ترویج و تبیین آموزه‌های قرآن کریم در جامعه دانست و اظهار کرد: این طرح با هدف تبیین ۳۰ آیه زندگی‌ساز قرآن کریم با هدف ایجاد یک حرکت ملی با هم‌افزایی تمام ظرفیت‌های مردمی و رسمی آغاز شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آستارا افزود: این طرح همزمان با سراسر کشور در شهرستان آستارا نیز پیگیری شد و به حول و قوه الهی با اهتمام همه آحاد مردم و مجموعه ها و نهادها در ۴ مرحله رقم خورد.

وی ادامه داد: در مرحله دوم این طرح در ماه مبارک رمضان اقدامات خوبی انجام شد و از ظرفیت صداوسیما، فضای مجازی، شبکه مبلغان به ویژه جلسات جزء خوانی قرآن کریم برای به سمع و نظر رساندن قرآن به مردم استفاده شد بطوریکه که حدود ۵۰۰۰ نفر از جمعیت شهرستان آستارا پای درس قرآن نشستند.

حجت الاسلام رضا زاده با اشاره به اجرای مرحله سوم طرح مسطورا در شهرستان آستارا گفت: مرحله سوم با برگزاری آزمون نهایی طرح مسطورا پس از اعلام عمومی در سطح شهرستان در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: این آزمون با حضور ۵۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم شامل دانش آموزان، روحانیون، کارمندان، بازاریان، معلمان و… با هدف یادآوری آیات فوق و تجلیل از برترین شرکت کنندگان در طرح فوق برگزار شد که پس از اعلام نتایج با هدایای نفیس از آنها قدردانی خواهد شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آستارا با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ نفر نیز در مسابقات سراسری این طرح شرکت کردند، افزود: حدود ۱۰۰۰ نفر در شهرستان حافظ این ۳۰ آیه بودند.

وی از اجرای مرحله چهارم این مرحله در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مرحله چهارم این طرح با هدف آشنایی بیشتر کنشگران قرآنی با بحث آموزه های قرآن برای زندگی است که با ایجاد نظام اندیشه‌ای و فکری و کنشگری در زمینه تعلیم کتاب براساس کتاب طرح کلی و عمل به قرآن با برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین و آفلاین برگزار می شود.

حجت‌الاسلام رضازاده گفتمان سازی قرآنی و تبدیل مفاهیم منتخب قرآن کریم به باورها، اندیشه‌ها و رفتارهای عملی بین همه اقشار مردم را از نتایج اجرای طرح زندگی با آیه‌ها در شهرستان آستارا دانست و گفت: قطعاً این طرح می تواند زمینه‌ساز ایجاد جامعه قرآنی در کشور باشد.

کد خبر 6092510

دیگر خبرها

  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیست‌ها معطوف باشد
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • اعلام مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته جاری‌
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد