Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-19@04:45:14 GMT

95 درصد عشایر کشور به راه مناسب دسترسی دارند

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۵۷۸۹۴

95 درصد عشایر کشور به راه مناسب دسترسی دارند

به گزارش ایرنا،کرمعلی قندالی روز جمعه درجمع عشایر منطقه دشت‌ پلنگ شهرستان دشتی دراستان بوشهرافزود:نرخ باسوادی عشایر از27 درصد درسال 1366به 70 درصد رسیده است و امروز در زیر هر چادر عشایری افراد تحصیل‌‌کرده از مقاطع ابتدایی تا دکترا می باشد که نشان از خدمات ارزشمند نظام اسلامی است.
وی اضافه کرد:با تلاش دولت تدبیر و امید و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در حالیکه در برنامه پنجم توسعه کشور هیچ اسمی وبرنامه توسعه برای عشایر نبود اما در برنامه ششم توسعه امروز در 17 حکم کلمه عشایر گنجانده‌ و هویت عشایر در کشور به رسمیت شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قندالی تاکید کرد: با همکاری و تلاش های سازمان امور عشایری ایران در مجلس شورای اسلامی امروز بزرگترین فراکسیون مجلس با 180 عضو مربوط به فراکسیون عشایر است.
وی افزود: شورای عالی عشایر کشور به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری مستمر ومنظم برگزار می شود و مشکلات عشایر را بررسی و تصمیمات خوبی برای حل مشکلات گرفته می شود.
رئیس سازمان امور عشایری کشور اضافه کرد: 80 درصد درآمد عشایر از دام است و یکی از برنامه های مهم این سازمان برای عشایر کشور کشت گیاهان دارویی برای اشتغال زایی تحصیل کرده های عشایر و کشت علوفه برای دام های عشایر است.
وی یادآورشد:درحوزه گردشگری تسهیلات خوبی برای عشایر با سود 6 درصد اختصاص یافته که امید است عشایر استان بوشهر از این ظرفیت استفاده کنند.
قندالی افزود: سقف تسهیلات 150 میلیون ریال و به شکل زنجیره‌ای برای ضمانت است و به‌ هیچ‌ عنوان فردی در سیستم بانکی حق ندارد برای ضمانت این تسهیلات ضمانت کارمند و یا وثیقه طلب کند.
شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/ 6045**خبرنگار: علی اشکو** انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۷۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات در بانک دی فقط ۳۰ درصد سپرده ها

به گزارش خبرنگار مهر، بانک دی یکی از بانک‌های خصوصی است در گزارش زیر وضعیت تسهیلات قرض الحسنه این بانک را بررسی کرده‌ایم:

بانک دی در جذب سپرده از مشتریان خود موفق نبوده و در ۹ ماه اول سال جاری تنها ۵۳ هزار میلیارد تومان سپرده داشته که میزان اندکی است، این سپرده نسبت به انتهای سال ۱۴۰۱ تفاوتی نکرده و نشان می‌دهد مردم سپرده جدیدی را در این بانک ثبت نکرده‌اند.

تسهیلات اعطایی این بانک ۱۶,۷۳۸ میلیارد تومان بوده که ۳۰ درصد از منابع سپرده بانکی است، بانک به علت ساختن زیان انباشته در سال‌های قبل موجودی نقد بیشتری را نگه داشته تا در زمانی که سپرده گذاران بخواهند بتواند به زودی حساب را تسویه کند.

رفتن به سمت سودسازی بیشتر یکی از دلایلی است که باعث شده بانک برنامه قرض الحسنه را برای سال ۱۴۰۳ شروع کند.

برنامه جدید بانک دی برای تسهیلات قرض الحسنه

بانک دی برای رهایی از زیان انباشته و ارائه تصویری بهتر از گذشته این واقعیت را دریافته است که در شرایط فعلی تسهیلات قرض الحسنه برای مردم جذابیت دارد، این تسهیلات برای بانک نیز صرفه اقتصادی داشته زیرا بابت سپرده‌ها سودی پرداخت نمی‌کند، از دو روز گذشته پرداخت وام قرض‌الحسنه تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان برای اشخاص حقیقی و ۷۵۰ میلیون تومان برای مشتریان حقوقی، در شعب بانک دی آغاز شد.

در طرح باران، تمامی مشتریان حقیقی و‏‏‏ حقوقی می‌توانند با افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز، از امتیاز دریافت وام قرض‌الحسنه باران بهره‌مند شوند.

مدت سپرده گذاری برای دریافت وام در این طرح، به درخواست مشتری، حداقل ۱ ماه و حداکثر ۱۲ ماه است و مدت بازپرداخت اقساط بین ۶ تا ۶۰ ماه متناسب با نیاز مشتری، متغیر است. حداقل مبلغ میانگین برای محاسبه امتیاز دریافت این وام، ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و کارمزد وام نیز ۴ درصد محاسبه می‌شود.

جذب سپرده بیشتر از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان با صرف کارمزد ۴ درصد می‌تواند وضعیت بانک را بهتر کرده و از زیان آن کاهش خواهد داد و بانک برای رهایی از ماده ۱۴۱ این اقدام را اجرایی کرده است.

کد خبر 6048126 وحید بلالی

دیگر خبرها

  • محقق شدن ۱۳۰درصد از تعهد اشتغال بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • امنیت و آرامش امروز کشور مرهون خون شهدا
  • توانمندسازی بانوان از مسیر تقویت صندوقهای خرد زنان روستایی و عشایر 
  • پیروزی پوتین در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه قطعی شد
  • جذب بیش از ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات توسعه مکانیزاسیون در همدان
  • کمبود پزشک نتیجه انحصار پذیرش پزشکی در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ است
  • درگذشت زوج ساوه‌ای به دلیل عدم دسترسی به پزشک متخصص/ وزارت بهداشت باید پاسخگو باشد
  • حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ باید ۴۰ درصد افزایش یابد /پیشنهاد یارانه ای یک نماینده مجلس به دولت
  • پرداخت ۵۸۵ میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی در خراسان جنوبی
  • پرداخت تسهیلات در بانک دی فقط ۳۰ درصد سپرده ها