Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@20:09:49 GMT

چند میلیون مهاجر بین المللی وجود دارند؟

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۵۸۲۵۰

چند میلیون مهاجر بین المللی وجود دارند؟

دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارشی که در نیویورک انتشار یافت متذکر شد که مهاجرت واقعیتی در حال گسترش در جهان است و گفت: زمان برای مذاکره درباره لزوم همکاری در این مورد گذشته و مدیریت مهاجرت یکی از آزمون‌های مبرم و بزرگ دوران ما در زمینه همکاری بین المللی است.

به گزارش جماران، گزارشی با عنوان "مهاجرت را برای همه کارآمد سازید" پنج شنبه 11 ژانویه 2018 برابر با 21 دی ماه جاری به وسیله دبیرکل سازمان ملل متحد به منظور کمک به فرایند توسعه "پیمان جهانی برای مهاجرت ایمن، قانونمند و منظم" به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش دیدگاه دبیرکل را از همکاری سازنده بین المللی و ارزیابی مدیریت بهتر مهاجرت برای بهره مندی همگان یعنی خود مهاجران، جوامع میزبان و جوامع مبدأ آنان، ارائه می دهد. 

آنتونیو گوترش تاکید می‌کند"مهاجرت موتور رشد اقتصادی، ابتکار و توسعه پایدار است". در این گزارش آمده با وجود چالش های موجود، مهاجرت از نظر  اقتصادی و اجتماعی هم برای مهاجران و هم جوامع میزبان سودمند است و پیمان جهانی برای کشورهای عضو ملل متحد فرصتی به منظور به حداکثر رساندن این منافع در حل چالش های مهاجرت ارائه می دهد.

در این گزارش آمده، تقریبا 258 میلیون به عبارتی 4 . 3 درصد از جمعیت جهان مهاجر  بین المللی هستند که انتظارمی رود این میزان افزایش یابد. در حالیکه اکثریت مهاجران بین کشورها به گونه ای ایمن، قانونمند و منظم در حال جابه جایی هستند و اقلیت قابل توجهی از آنان با خطر تهدید مرگ روبه رو هستند.  

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، حدود شش میلیون مهاجر در دام کار اجباری افتاده اند و میزان بزرگ جا به جایی مهاجران و پناهندگان در مناطقی شامل "ساحل" و "آسیای جنوب شرقی" موجب ایجاد بحران عمده انسانی شده است.  این گزارش "پیمان جهانی" را فرا می خواند تا خط مشی ویژه ای برای حل این مشکل ارائه دهد.  

در گزارش مزبور به مسئله منافع اقتصادی مهاجرت نیز اشاره شده و  مهاجران 85 درصد درآمد خود را در کشور میزبان هزینه کرده و 15 درصد باقی را به کشور مبدأ ارسال می نمایند. همچنین در 2017 مهاجران به تنهایی تقریبا 600 میلیارد دلار به کشور های خود پول حواله کردند که سه برابرمیزان همه کمک های توسعه ای است. زنان که 48 درصد همه مهاجران را در جهان تشکیل می دهند بخش بیشتری از درآمد خود را نسبت به مردان به کشورهای مبدأ ارسال کردند ولی در عین حال با سیاست های محدود کننده کاری و سنت های استخدامی بیشتری نسبت به مردان روبه رو هستند که موجب محدویت درآمد اقتصادی و کمک اجتماعی آنان می گردد. از کشورهای عضو خواسته می شود برابری جنسیتی همچنین اشتغال زنان و دختران را به عنوان عامل اصلی "پیمان جهانی" ترویج نمایند.  

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۸۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان یزد حضور قوی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، دومین نشست هماهنگی ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو) به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای به صورت ارتباط تصویری برگزار و شرایط برگزاری این نمایشگاه به معاونان اقتصادی استانداری‌های سراسر کشور اعلام شد.

محمد علی شاه‌حسینی، برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو را فرصت استثنایی برای معرفی ظرفیت ها، فراهم شدن زمینه رایزنی، بازاریابی و تقویت و توسعه مراودات و معرفی زنجیره ارزش استان دانست و برنامه ریزی برای حضور قوی استان در این نمایشگاه را مورد توجه قرار داد.

شاه‌حسینی اظهار داشت: با برنامه ریزی و حضور فعال در این نمایشگاه، توانمندی تمام واحد‌های تجاری و تولیدی در حوزه های، صنعت و معدن، میراث فرهنگی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان در قالب واحد‌های نوآور و خلاق، جهاد کشاورزی و... این استان را می‌توان به نمایش گذاشت.

گفتنی است در این نشست با حضور معاون اقتصادی استاندار و سایر مسئولان، پیرامون موضوعات و برنامه ریزی در راستای حضور موثر استان با پیگیری‌ها و همراهی بخش خصوصی و سایر بخش‌های مرتبط در نمایشگاه اکسپو تهران از مهم‌ترین رویداد‌های بین المللی و تجاری کشور بحث و تبادل نظر شد.

شایان به ذکر است، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) از روز هشتم تا دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ به میزبانی کشورمان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران با حضور ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تاجر خارجی و ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی داخلی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • کسب نشان جهانی فیده داور شطرنج شهرضایی
  • ادامه جنگ داخلی در سودان؛ روزانه 20 هزار نفر آواره می‌شوند
  • اخراج بیش از ۱۰۰ پناهجوی افغانستانی‌
  • ۴۵۰ هزار کشاورز در طرح جهش تولید در دیمزارها مشارکت دارند
  • مشارکت ۴۵۰ هزار کشاورز در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها
  • اکوسیستم گلخانه‌ای داخلی و دلایل مهاجرت دانش‌بنیان‌ها
  • حمایت عبدالله عبدالله از حملات موشکی ایران به اسرائیل
  • نقش کریدور‌های اقتصادی در نظم نوین جهانی
  • استان یزد حضور قوی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ خواهد داشت
  • فرود مهاجران تابستان گذران در مازندران