Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران، کشوری است 4 فصل که در هر نقطه آن می توان زیبایی های بسیاری را پیدا کرد. در بین مناطقی که گردشگران بسیاری دارد، منطقه جنوبی کشور طرفداران بسیاری دارد. بیشتر افراد سفر به جنوب ایران  را برای سفر در ایام نوروز انتخاب می کنند تا مناطق دیدنی جنوب ایران را ببینند، که هوای این منطقه بسیار مطبوع و بهاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دلایل دیگر سفر به این منطقه مردم خونگرم و مهمان نواز جنوبی ها و خلیج فارس زیبا و آبی می باشد. در این جا سعی کرده ایم در مورد استان های جنوبی ایران ، خوزستان، بوشهر و هرمزگان اطلاعاتی را بدهیم و مکان ها دیدنی و شهرهای آن ها را به صورت سفرهای پی در پی  به شما معرفی کنیم.

دزفول

یکی از شهرهای جذاب استان های جنوبی ایران، دزفول است. دزفول شهری تاریخی است که برای اقامت در آن نیز مکان های بسیاری وجود دارد. یکی از این اقامتگاه ها که هم در منطقه ساحلی و هم در نزدیکی محدوده اصلی مراکز تاریخی، قرار دارد هتل روناش است. برخی از مکان های دیدنی دزفول را در ادامه به شما معرفی می کنیم.

موزه مردم شناسی

موزه مردم شناسی این شهر در گذشته حمامی به نام کرناسیون بوده است که متعلق به دوره قاجار است. این موزه در قسمت شمالی بافت قدیمی دزفول و در مرکز محله کرناسیون قرار دارد. مدت زمانی که برای بازدید از این موزه نیاز دارید حدود 1 ساعت است و فاصله آن تا هتل روناش، 2 دقیقه پیاده است.

بازار قدیم دزفول

در این بازار هم می توان صنایع دستی مختص این شهر را دید و هم می توان از برخی بناهای تاریخی بازدید کرد. صنایع دستی موجود در این بازار شامل گلیم بافی، کرتله بافی، کپو، خراطی و ... می باشد. از جمله بناهای تاریخی موجود در این بازار می توان به کاروانسرا و بقعه شیخ اسماعیل قصری اشاره کرد که قدیمی ترین بنا در بازار به حساب می آید، این بقعه متعلق قرن 6ام هجری می باشد. مدت زمانی که برای بازدید از این بازار نیاز دارید، حدود 2 ساعت است و از موزه مردم شناسی تنها 5 دقیقه پیاده روی است. بازدید از این بازار می تواند یکی از مهیج ترین قسمت های سفر به جنوب ایران باشد.

حمام شاه رکن الدین

از جمله مناطق دیدنی جنوب ایران در سفر به این مناطق، حمام شاه رکن الدین دزفول است. این حمام در محله ای به نام شاه رکن الدین قرار گرفته است که در کنار آن مسجد، مدرسه علمیه و بقعه شاه رکن الدین قرار دارد. این حمام تاریخی متعلق به دوران صفویه است. برای بازدید از این حمام حدود 1 ساعت زمان نیاز دارید و فاصله آن از بازار حدود 3 دقیقه است.

خانه تاریخی سوزنگر

در بازدید از استان های جنوبی ایران حتما سری به خانه ی تاریخی سوزنگر دزفول بزنید. در محله میاندره، خانه تاریخی سوزنگر با معماری و ساختار قدیمی خود قرار دارد. این خانه شامل دو طبقه است که در طبقه اول، ایوان، اتاق های گوشوار و تراسی را می توان دید که دارای سقف چوبی است، طبقه دوم این خانه مختص مهمانان بوده است. این خانه توسط آجر، تزئین شده است. زیبایی این خانه هر فرد با ذوقی را به وجد می آورد. زمان مورد نیاز برای بازدید از این خانه، 1 ساعت است و از حمام شاه رکن الدین، 4 دقیقه فاصله دارد.

رودخانه علی کله

از جمله مناطق دیدنی جنوب ایران و یکی از مهم ترین مکان های تفریحی در دزفول و حتی خوزستان، پارک ساحلی علی کله است که رودخانه آن نیز در آن جا است. این پارک در قسمت شمالی دزفول قرار دارد. برای گشت و گذار در این پارک حدود 2 ساعت زمان نیاز دارید و از خانه سوزنگر تا این پارک حدود 10 دقیقه پیاده روی است.

شوش

در سفر به جنوب ایران، شوش را حتما ببینید. شوش در سمت جنوب غربی دزفول قرار دارد و از دزفول تا این شهر تنها 38 دقیقه راه است. برخی مکان های دیدنی این شهر را در ادامه به شما معرفی می کنیم.

قلعه شوش

این قلعه که به نام اکروپل یا قلعه فرانسوی ها نیز معروف است بر روی تپه باستانی شوش، در کنار کاخ آکروپل در زمان قاجار ساخته شده است. تپه باستانی شوش در خیابان طالقانی این شهر قرار دارد. برای بازدید از این بنا، 2 ساعت زمان نیاز دارید.

آرامگاه دانیال نبی (ع)

از جمله معروف ترین مناطق دیدنی جنوب ایران، آرامگاه دانیال نبی است. این آرامگاه، دارای دو حیاط است. بر روی گنبد مخروطی این آرامگاه پله قرار داده شده است، چنین گنبد هایی در این منطقه مرسوم است. محل قرارگیری این بنا در قسمت شرقی ساحل رودخانه شاوور و رو به روی تپه ارگ می باشد.

محوطه تاریخی چغازنبیل

نمی شود به استان های جنوبی ایران سفر کرد و محوطه ی چغازنبیل را ندید. این مکان در 35 کیلومتری جنوب شرقی شوش قرار گرفته است که توسط عیلامی ها در سال 1250 قبل از میلاد ساخته شده است. برای بازدید از این مکان 2 ساعت زمان نیاز دارید و فاصله آن از آرامگاه به وسیله خودرو حدود 47 دقیقه است.

آبادان

برای اقامت در آبادان هتل کیوان را پیشنهاد می دهیم، این هتل در مرکز شهر قرار دارد و از این جا به راحتی می توان به تمام نقاط دیدنی دسترسی داشته باشید. در ادامه برخی از مکان های دیدنی آبادان را به شما معرفی می کنیم.

کنزولمال

در سفر به جنوب ایران و بازدید از مناطق آزاد، نمی شود خرید از مراکز خرید این منطقه را نادیده گرفت. در آبادان می توان مراکز خرید بسیاری را پیدا کرد. یکی از مراکز خرید بزرگ در محدوده اروند رود که دارای 400 غرفه است و از نظر تنوع بسیار خوب است، کنزوالمال است. برای بازدید از این مرکز خرید نیاز به 2 ساعت زمان دارید.

پل کابلی

پل کابلی آبادان از جاذبه های دیدنی استان های جنوبی ایران و استان خوزستان است. این پل در محله فرهنگیان، درست در کنار پل اصلی رودخانه بهمنشیر قرار دارد. این پل، اولین پل کابلی بر روی خشکی، در جهان است. بازدید از این پل نیز 2 ساعت زمان نیاز دارد و از کنزوالمال تا این جا 19 دقیقه به وسیله ماشین راه است.

فلافل سرای اکبر برزیلی

سفر به جنوب ایران داشته باشید و فلافل تست نکنید؟؟!! فلافل جنوبی یکی از غذاهای معروف در این منطقه است، یکی از این فلافلی های مشهور که در نزدیکی هتل کیوان نیز قرار دارد فلافل سرای اکبر برزیلی است. از پل کابلی تا این فلافل سرا، تنها 8 دقیقه با خودرو فاصله است.

شادگان

یکی از مناطق دیدنی جنوب ایران و البته استان خوزستان، تالاب شادگان است. در این تالاب انکان قایق سواری وجود دارد، تالاب شادگان دارای طبیعت بسیار زیبا و پرندگان مهاجر بسیاری است.

دیلم

در سفر به استان های جنوبی ایران، در مرز استان خوزستان و شمال غربی استان بوشهر بندر دیلم قرار دارد. در این جا می توان از خلیج زیبای فارس لذت برد. در کنار این بندر بازارهایی از جمله بازار کویتی ها وجود دارد. در این بازارها می توانید اجناس خارجی را با قیمت کمتری نسبت به دیگر بازارها پیدا کنید. این بندر در فصل بهار، هوای بسیار خوبی دارد به همین دلیل در ایام تعطیلات نوروز دیلم یکی از شهرهای پرجمعیت در قسمت جنوبی کشور است. برای اقامت در این شهر بهترین گزینه زدن چادر است.

بوشهر

برای اقامت در شهر بوشهر، هتل ساحلی پرواز را به شما پیشنهاد می دهیم، این هتل بعد از درب پایگاه هوایی و مقابل پارک مرجان قرار دارد.  در ادامه برخی از مکان های دیدنی بوشهر را به شما معرفی می کنیم.

 

بازار قدیم بوشهر

از جمله جاذبه های سفر به جنوب ایران، رفتن به بازار قدیمی بوشهر است. این بازار که در محله دهدشت که محله ای قدیمی است قرار دارد. این بازار در زمان قاجار ساخته شده است. برای بازدید از این بازار نیاز به یک ساعت زمان دارید.

موزه دریانوردی

در این موزه دو بنا قرار دارند که شامل عمارت کلاه فرنگی و ساختمان کنسولگری می شود. این بناها در سال 1858 میلادی و در زمان قاجار به عنوان مقر کنسولگری دولت انگلیس ساخته شدند. برای بازدید این موزه نیاز به یک ساعت زمان دارید و از هتل ساحلی پرواز بوشهر 18 دقیقه با ماشین راه است.

عمارت ملک بوشهر

یکی از مناطق دیدنی جنوب ایران و البته جذاب بوشهر، عمارت ملک است که در دوران قاجار به وسیله فرانسویان، ساخته شده است. مصالح بکار برده شده در این عمارت بومی و محلی است. عمارت ملک 8 کیلومتری شهر بوشهر قرار دارد.

عسلویه

برای رفتن به قشم، بهتر است در بین راه، در شهر عسلویه استراحتی داشته باشید و از این شهر دیدن کنید. این شهر ساحل بسیار زیبایی دارد. برای اقامت نیز هتل آپارتمان رمیله عسلویه را به شما معرفی می کنیم.

قشم

قشم یکی از جزیره های زیبای خلیج فارس است که با خودرو شخصی خود از بندر خمیر، و بعد از بندر پل راهی قشم، می توان به این جزیره رسید. در قشم می توان مراکز خرید بسیاری را پیدا کرد. اگر به دنبال خرید کردن هستید، مخل اقامت خود را هتل مارینا 2 انتخاب کنید، دلیل چنین انتخابی، نزدیکی این هتل به مراکز خرید است. به جز این ویژگی، ویژگی دیگری دارد، و آن هم آرام بودن آن است. در ادامه برخی از مکان های دیدنی جزیره قشم را به شما معرفی می کنیم.

آکواریوم قشم

یکی از مکان هایی که باید حتما در سفر خود به قشم، از آن دیدن کنید، آکواریوم پروانه طلایی است. در این آکواریوم می توان انواع مختلفی از آبزیان (فرشته ماهیان، آبزیان دریای سرخ و کارائیب و...) را مشاهده کنید. این آکواریوم شامل 180 نوع ماهی و آبزی می باشد. وسعت این مکان حدود 1000 متر مربع است. مدت زمانی که برای بازدید از این آکواریوم نیاز دارید، حدود 1 ساعت است.

منطقه حفاظت شده حرا

در بین جزیره قشم و سواحل استان هرمزگان، تنگه ای به نام خور خوران قرار دارد که در این تنگه می توان جنگا های حرا را مشاهده کرد. این منطقه زیبا، یکی از مهم ترین جاذبه های جزیره قشم است، که دیدن آن را به هیچ وجه از دست ندهید. برای بازدید از این منطقه جالب، حدود 2 ساعت زمان نیاز دارید.

پارک کروکودیل نوپک

در شهر سوزا، پارک ساحلی وجود دارد، که اگر از کروکودیل نمی ترسید، پیشنهاد می کنیم، حتما به آن سر بزنید. این پارک اولین مرکز پرورش و نگهداری کروکودیل در خاورمیانه می باشد. زمان مورد نیاز برای بازدید از این پارک، حدود 1 ساعت است.

جزایر ناز

این جزایر بسیار زیبا، مکانی هستند که می توان تا حدود 1 کیلومتر از آب های خلیج فارس را پیاده روی کرد یا با ماشین طی کرد. این جزایر در فاصله 22 کیلومتری قشم قرار گرفته اند. برای بازدید از این جزایر حدود 2 ساعت زمان نیاز دارید.

بندرعباس

بعد از قشم به بندرعباس سفر کنید. در این جا هتلی را به شما پیشنهاد می دهیم که به برخی مراکز خرید و اسکله مسافر بری قشم نزدیک است، این هتل در میدان 17 شهریور واقع شده است و نام آن هتل 3 ستاره ایران است. این شهر به خاطر قرارگیری آن در کنار دریا و سایر عوامل از نظر سوغاتی، با دیگر شهرهای ایران متفاوت است. بندرعباس به غذاهای مختص خودش بسیار معروف است. یکی از غذاهایی که باید حتما امتحان کنید، هواری است. هواری یک غذای دریایی است که با میگو و ماهی درست می شود. پیشنهاد می دهیم کل شهر بندرعباس را گشت بزنید و از زیبایی های این شهر لذت ببرید و فرهنگ و سنت مردمان از منطقه را از نزدیک لمس کنید. در ادامه برخی از مکان های دیدنی بندرعباس را به شما معرفی می کنیم.

موزه بزرگ بندرعباس

موزه بزرگ بندرعباس شامل 3 طبقه می شود. در طبقه اول، فضای عمومی، خدماتی، کتابخانه تخصصی و نمایشگاه قرار دارد، طبقه دوم به بخش مردم شناسی تعلق گرفته است که شامل مجموعه ای مربوط به صی و صیادی، آزادسازی قلعه هرمز و... می باشد، طبقه سوم نیز متعلق به باستان شناسی است. برای بازدید از این موزه به یک ساعت زمان نیاز دارید. فاصله این مکان تا محل اقامت تان در هتل 3 ستاره ایران، با خودرو 7 دقیقه است.

معبد هندوها

در سال 1310 هجری قمری این معبد ساخته شده است. این معبد، با توجه به معماری هندوها ساخته شده و شکل بسیار متفاوتی نسبت به معماری موجود در این منطقه و کل ایران دارد. این معبد در بلوار املم خمینی و رو به روی بازار روز قرار دارد. می توانید بعد از دیدن این معبد، گشتی نیز در بازار روز بزنید. برای بازدید از این معبد، 1 ساعت زمان نیاز دارید و فاصله آن از هتل حدود 1 دقیقه پیاده روی است.

منبع: مجله همگردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۸۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: کاروان راهیان نور جامعه ورزش کشور با حضور جمعی از قهرمانان و ملی پوشان عرصه ورزش، پیشکسوتان، مربیان و مدیران ورزش کشور با حضور در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر از یادمان‌های دفاع مقدس بازدید و با آرمان‌های شهدای تجدید پیمان کردند.

سرهنگ پاسدار روح الله حسین زاده افزود: کاروان راهیان نور ورزش کشور در سفر دو روزه خود از یادمان شهدای شلمچه، یادمان شهدای علقمه، موزه جنگ خرمشهر و یادمان شهدای اروند بازدید کردند.

دیگر خبرها

  • سیلی که آرزوهای دانش آموزان را با خود برد
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • بازدید رئیس جمهور از مناطق جنوب غرب تهران
  • روستای رقه میزبان بارش رحمت الهی شد + فیلم
  • افزایش رطوبت هوا در برخی مناطق خوزستان
  • بازدید وزیر کشور از پروژه بزرگراه شهید بروجردی در جنوب تهران
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های جنوب غرب خوزستان
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • تولید برق از عرق بدن در حین ورزش!