Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@11:43:53 GMT

هواپیماهای جدید یک فرودگاه دیگر را فعال کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۵۸۵۲۲

ساعت24-با افزایش تعداد هواپیماهای ای تی آر ایران ایر، فرودگاه های کوچک ایران که پیش از این به نظر می رسید نفس های آخر خود را می‌کشند بار دیگر به مسیر رونق برگشته اند و در جدید ترین اقدام یکی از فرودگاه‌های ایران پس از چند سال توقف فعالیت باردیگر به عرصه باز می گردد.

چند هفته قبل ایران ایر دو فروند هواپیمای ای تی آر جدید خود را تحویل گرفت تا به این ترتیب هواپیماهای کوچک ایران که پس از برجام وارد ناوگان شده اند به عدد هشت فروند برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هواپیماهای ایتالیایی - فرانسوی که مسافرانی کمتر از 100 نفر می گیرند و برای سفرهای کوتاه ساخته می شوند با این هدف به ناوگان هما اضافه می شوند که امکان برقراری پروازهای برنامه‌ای به فرودگاه های کوچک ایران به وجود آورد.

در طول ماه‌های گذشته ایران ایر با ورود این هواپیماها توانسته تعداد سفرهای خود به این فرودگاه ها را به شکلی قابل توجه افزایش دهد و در آخرین اتفاق فرودگاه پارس آباد مغان که فعالیت آن برای چند سال متوقف شده بود با برقراری پروازهای جدید کار خود از سر گرفته است.

طبق اعلام ایران ایر،  فعلا با توجه به وضعیت آب و هوایی پروازها به فرودگاه پارس آباد به صورت چارتری انجام خواهد گرفت، اما از ۲۲ بهمن ماه سال جاری پروازهای دایمی به این فرودگاه دایر خواهد شد. 

این فرودگاه که در منطقه شمالی استان اردبیل قرار گرفته تنها ظرفیت پذیرش هواپیماهای کوچک را داشت و به دلیل نبود این هواپیماها در ایران امکان فعالیت نداشت.

طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری میلادی ایران ایر تمام بیست فروند هواپیمای ای تی آر خریداری شده خود را دریافت خواهد کرد و به نظر می رسد در سایه اجرای این قرارداد بسیاری از فرودگاه های کوچک ایران بار دیگر رونق خواهند گرفت.

هما در کنار ای تی آر، دو قرارداد دیگر نیز با بویینگ ایرباس امضا کرده که در جریان آن 180 هواپیما وارد ایران خواهند شد. ایرباس تا کنون سه فروند هواپیما به ایران تحویل داده و طبق قرار قبلی ورود بویینگ های جدید نیز از اردیبهشت آغاز خواهد شد هرچند با توجه به سنگ اندازی‌های امریکا امکان تعویق اجرای این قرارداد وجود دارد.

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۸۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین‌گیرشدن هواپیماهای مسافربری رژیم صهیونیستی

پرواز هواپیماهای مسافربری رژیم صهیونیستی فعلا انجام نمی‌شود و کشورهای دیگر هم مسیر پروازی به سمت این رژیم را متوقف کرده‌اند.

به گزارش مشرق، شرکت هواپیمایی EL AL رژیم صهیونیستی اعلام کرده که پروازهای این شرکت انجام نمی‌شود و حداقل ۱۵ پرواز برنامه‌ریزی شده روز شنبه و یکشنبه خود را لغو کرده است.

این شرکت هواپیمایی در بیانیه ای تاکید کرده است که پروازهای خارجی به مقصد پاریس، رم، بارسلونا، میلان، بوداپست، صوفیا، آتن، دوبی و مسکو همه لغو شده‌اند.

سایر کشورها هم پرواز به سمت این رژیم را متوقف کرده‌اند، وال استریت گزارش داد که پروازهای هوایی سوئیس به سمت اسرائیل تا اطلاع ثانوی معلق شده است.

همچنین بر اساس اطلاعیه ای که شرکت هواپیمایی امارات منتشر کرد، تمام پروازهای برنامه ریزی شده از نیویورک به سمت تلاویو به دلیل محدودیت هوایی که اسرائیل اعمال کرده لغو شده است.

سخنگوی شرکت هواپیمایی امارات هم امروز یکشنبه از لغو پروازها به سرزمین‌های اشغالی ‌و نیز تغییر مسیر سایر مسیرهای هوایی خبر داد.

لغو پرواز شرکت‌های هواپیمایی رژیم صهیونیستی و کشورهای دیگر پس از حمله دیشب موشکی و پهپادی ایران به سمت این رژیم ایجاد شده است.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • سلاح‌ها و گزینه‌های کمکی
  • افشای جزئیات تازه از ضربه موشکی ایران به پایگاه هوایی نواتیم
  • مقام آمریکایی: ۵ موشک ایران به پایگاه هوایی «نواتیم» اصابت کرد
  • اکنون گزینه های ایران روی میز است
  • پایگاه هوایی نواتیم؛ پایگاه استراتژیک صهیونیست‌ها
  • زمین‌گیرشدن هواپیماهای مسافربری رژیم صهیونیستی
  • آسمان غزه بدون جولان هواپیماهای جنگی اشغالگران
  • همه چیز درباره پایگاهی که ایران زد | تصاویر ماهواره ای تجمع جنگنده های اسرائیلی قبل از حمله ایران را ببینید
  • پایگاهی که هواپیماهای ازطریق آن کنسولگری ایران را زدهدف قرار گرفت
  • خروج همه هواپیماهای جنگنده‌ اسراییل از غزه بدلیل ترس از ایران