Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس یک مطالعه علمی مشخص شده است که دلفین‌های پوزه‌بطری قادرند زودتر از حیوانات دیگر و حتی زودتر از کودک انسان، تصویر خود را در آینه بشناسند. آفتاب‌‌نیوز : دانشمندان کالج هانتر آمریکا با پژوهش روی دو دلفین جوان در آکواریوم بالتیمور به این نتیجه رسیده و روز جمعه ۲۲ دی حاصل پژوهش خود را در نشریه علمی PLoS One منتشر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آنها طی این پژوهش که سه سال به طول انجامید همچنین دریافتند که به جز دلفین پوزه‌بطری، حیوانات دیگری که می‌توانند تصویر خود را در آینه تشخیص بدهند، شامپانزه، فیل و زاغ هستند.
به طور کلی کودک انسان از سن ۱۲ ماهگی خودشناسی را آغاز می‌کند. این سن برای شامپانزه‌ها دو سال است و دلفین‌ها از سن هفت ماهگی، یعنی بسیار زودتر از کودک انسان، تصویر خود را در آینه باز می‌شناسند و به آن حمله می‌کنند.
دکتر ریس، رئیس تیم پژوهشی دلفین‌ها می‌گوید: «دلفین پوزه‌بطری می‌تواند با نزدیک کردن چشمش به آینه و در حالی که در سکوت به تصویر خود نگاه می‌کند، زبانش را تکان داده، حرکت زبان خود درون دهانش را هم در آینه ببیند و به آن واکنش نشان دهد.»
از دیگر نتایج جالب این پژوهش آن است که انسان‌ها معمولا بعد از پنجاه سالگی وقتی که صبح خود را در آینه می‌بینند، در اولین نگاه تصویر مبهمی از خود در آینه مشاهده می‌کنند. دانشمندان همچنین تشخیص چهره خود در آینه در هنگام بعدازظهر را به عنوان یکی از شاخصه‌های هوش انسان مطرح کرده‌اند.
منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۸۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرو شراب با بطری در سریال پرحاشیه تلویزیون!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 سریال هفت سر اژدها ساخته ابوالقاسم طالبی اگرچه کیفیت پایینی دارد اما در مقابل هیچ کدام از خط قرمزهای مرسوم صداوسیما را رعایت نکرده و با این میزان دست باز کارگردان، یک تصویر کاریکاتوری از فساد در ایران ارائه کرده است. در تازه ترین حاشیه، در یکی از سکانس‌های این سریال شراب با برند مشخص توسط یک نوجوان برای حمید گودرزی سرو می‌شود. این سکانس جالب را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • انسان‌ها سوگیری یادگیری ماشینی را بیشتر از سوگیری خود تشخیص می‌دهند
  • سرو شراب با بطری در سریال پرحاشیه تلویزیون!
  • نسل بشر زودتر از آنچه تصور می‌شود منقرض خواهد شد!
  • همکاری دلفین‌ها با ماهیگیران + فیلم
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • شکار دیدنی مار کبرا با بطری
  • (ویدئو) تصاویر حیرت‌انگیز از لحظه تولد بچه دلفین
  • (ویدئو) ماجرای سرقت لول‌های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر آتقی واقعی بود!
  • کافی است انسان باشد!
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟