Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، روز جمعه به توافقي اصولي براي تشکيل دولتي جديد در آلمان با حمايت سوسيال دموکرات ها رسيد و قول داد که دراين دوره که صدر اعظمي آلمان را برعهده دارد تحرک تازه به اروپا بدهد.
بعد از پنج روز رايزني هاي دشوار و فشرده که يکي از اين نشست ها 24 ساعت طول کشيد مرکل از دستيابي به توافقي خبر داد که به موجب آن وي براي چهار سال ديگر صدر اعظمي آلمان را برعهده خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اين توافق آلمان از بن بست سياسي بي سابقه اي که کشور دچار آن شده بود خارج شد.
انتخابات پارلماني که در ماه سپتامبر سال 2017 درآلمان بر گزار شد با پسروي احزاب سنتي و پيشروي راستگرايان افراطي در اين کشور همراه بود. در نتيجه هيچ کدام از احزاب و گروههاي سياسي اين کشور نتوانستند در اين انتخابات اکثريت آراء را به دست آورند.
مرکل بعد از تلاش ناکامش در پاييز امسال براي تشکيل دولت با ليبرال ها و طرفداران محيط زيست سرانجام مجبور شد که با سوسيال - دموکرات ها وارد مذاکره شود و گرنه سمت صدراعظمي اش به خطر مي افتاد.
توافقنامه 28 صفحه اي که سرانجام ميان حزب دموکرات مسيحي آلمان‏، ‎ ‎بزرگ‌ترين حزب محافظه‌کار اين کشور با گرايش سياسي راست ميانه به ‏رهبري آنگلا مرکل، حزب اتحاديه سوسيال- مسيحي و سوسيال- دموکرات به دست آمد هنوز از سوی همه احزاب و گروههاي سياسي اين کشور به تاييد نرسيده است. حزب سوسيال دموکرات ‏آلمان‏‏ به رهبري زيگمار ‏گابريل، هشدار داده است که پايگاه مردمي اش در اين باره تصميم گيري خواهد کرد. منظور وي از بيان اين جمله آن بود که اين توافقنامه بايد به تاييد فعالان حزب نيز برسد.
اما در توافقنامه اي که احزاب و گروههاي سياسي آلمان امضاء کرده اند بر اروپا بيشتر تاکيد شده است. اين سند خطوط کلي اهداف دولت ائتلاف جديد آلمان را ترسيم مي کند. به موجب اين سند راه براي مذاکرات مشروح درباره سياستي که اين دولت در پيش خواهد گرفت باز مي شود.
اين دو خانواده سياسي که پيشتر در سالهاي 2013 و 2017 نيز دولت ائتلافي تشکيل داده بودند اين بار در سياست هاي خود بر اروپا تاکيد کردند.
مرکل در کنفرانس مطبوعاتي تاکيد کرد در دوره جديد در کنار فرانسه تلاش خواهد کرد تحرک تازه اي به اتحاديه اروپا بدهد. آن هم در زماني که روند همگرايي و ‏يکپارچه سازي بيشتر ‏کشورهاي اروپايي از ‏نظر سياسي، اقتصادي و ‏امنيتي و ايجاد ‏ساختارهاي فرا ‏مليتي ، به علت خروج انگليس از اتحاديه اروپا و جريان هاي ملي گرايي در قاره اروپا متزلزل شده است.
امانوئل مکرون، رئيس جمهوري فرانسه، از اين توافق سياسي در آلمان به شدت استقبال کرد و گفت: حالا که قرار است دولت ائتلافي در آلمان تشکيل شود انتظار دارد هرچه سريع تر برلين به پيشنهادهايش درباره اصلاحات ساختاري در نظام مالي و اقتصادي منطقه يورو پاسخ دهد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۹۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: طبق آمار استان ایلام از استان‌های برتر کشور در زمینه پرداخت وام ازدواج و ترویج فرهنگ فرزندآوری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد سبحان حسنی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت‌_ در نشست هم‌اندیشی بخشداران استان پیرامون رویکردهای اجتماعی و فرهنگی اظهار کرد: بخشداران با همکاری دستگاه‌های اجرایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند.

وی با تاکید بر نظارت میدانی از پروژه‌ها و طرح‌های توسط بخشداران و مدیران افزود: حضور در میان مردم و احصای مشکلات و تحقق مطالبات مردم باید در اولویت کار بخشداران قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام ادامه داد: بخشداران نقاط ضعف روستاها را شناسایی و با همکاری و هم‌افزایی مدیران دستگاه‌ها نسبت به رفع مشکلات چاره‌اندیشی کنند.

حسنی با تاکید بر اینکه بخشداران باید نسبت به جذب اعتباراتی که از طریق سازمان امور اجتماعی وزارت کشور به دستگاه‌های اجرایی تخصیص یافته اقدام کنند تا بتوانند برنامه کاهش آسیب‌های اجتماعی را برای مردم به بهترین نحوه ممکن برگزار کنند، اضافه کرد: طبق آمار، ایلام از استان‌های برتر کشور در زمینه پرداخت وام ازدواج، و ترویج فرهنگ فرزندآوری است.

وی افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت بالای وزارتخانه‌ها و سازمان‌های کشور برای ارتقای جایگاه استان ایلام استفاده کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با تاکید بر اینکه بخشداران محله‌های حاشیه‌نشین روستاها را شناسایی و نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در جهت کاهش آسیب‌ها و برنامه‌های نشاط اجتماعی اقدام کنند، گفت: در انتخابات اسفندماه ۱۴۰۲ بخشداران استان گرایشی به هیچ کاندیدایی نداشتند و همین امر مهم موجب اعتماد مردم است.

کد خبر 750895

دیگر خبرها

  • استادان نقش مهمی در پیشبرد اهداف فرهنگی و اقتصادی کشور دارند 
  • هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • ماجرای جلوگیری از ورود پزشک فلسطینی به فرانسه
  • دلیل منع ورود پزشک فلسطینی به اروپا
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • حمله به یک سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان