Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-06@23:03:41 GMT

برگزاری دو جشنواره تربیتی در فارس

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۵۹۴۱۶

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، روح اله سخایی گفت: جشنواره تجارب برتر تربیتی با هدف ترغیب و تشویق فرهنگیان برای حضور در عرصه‌های با اهمیت پژوهشی، تربیتی و به منظور استفاده بهتر از اندوخته‌های تجربی معاونان و مربیان پرورشی، مشاوران تربیتی، مدیران و معلمان مدارس برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: جشنواره الگوی برتر تدریس تفکر وسبک زندگی هم باهدف ارتقاء سطح کمی وکیفی شیوه‌های تدریس، اصلاح و تغییرنگرش‌های رایج سنتی در شیوه‌های تدریس و ترغیب و تشویق مشاوران و مربیان پرورشی برای استفاده از روش‌های مختلف یادگیری و یاد دهی بین همکاران پرورشی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخایی افزود: فرصت ارسال آثار از واحد‌های آموزشی به ادارات نواحی ومناطق حداکثر تا ۳۰ دی است.
نواحی و مناطق هم تا ۳۰ بهمن فرصت دارند، پس از داوری و بررسی آثار دریافتی، آثار برگزیده پایه هفتم وهشتم را به صورت مجزا به دبیرخانه استانی ارسال کنند.
گفتنی است در ششمین جشنواره تجارب برتر تربیتی،۲۸۶ اثر به دبیرخانه استانی این جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۳۰ اثر به عنوان اثر منتخب استانی به مرحله کشوری ارسال شد.
در مرحله استانی چهارمین جشنواره الگو‌های برتر تدریس تفکر و سبک زندگی هم ۷۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از داوری ۱۰ اثر برتر به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۹۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیاتی کردن فرامین رهبری در وزارت آموزش و پرورش

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی با بیان اینکه حوزه پرورشی به مانند نخ تسبیح بین تمامی فرآیندهای تربیتی در وزارت آموزش‌وپرورش قرار دارد گفت: معلم در کلاس درس، مدیر مدرسه در مدرسه و مدیر کل در استان باید بتوانند کار تربیتی انجام دهند.

وی با بیان اینکه معاونت پرورشی حلقه واصل بین امور تربیتی است افزود: باید تمامی فرآیندهای انجام شده به هم وصل و در نهایت به سوی «تربیت» ختم شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه «حضرت آقا در صحبت‌های خود فرمودند معلم باید در کلاس کار تربیتی انجام دهد، درست است، اما معاونت پرورشی باید نقش ویژه خود را در وزارت آموزش و پرورش انجام دهد» اظهار کرد: از شش ساحت سند تحول بنیادین، تقریبا تمام ساحت‌ها، تربیتی و پرورشی است؛ هر چند معتقدیم عنوان دقیق پرورشی، امور تربیتی است.

پورثانی با بیان اینکه در مبانی نظری سند تحول کلمه‌ای به نام آموزش و پرورش پیدا نمی‌شود و سراسر کلمه تربیت است گفت: بحث هویت، آسیب‌های اجتماعی، قهرمان سازی و ... موارد اصلی کلام رهبر بوده است.

وی با بیان اینکه قرارگاه تبیینی کشور در وزارت آموزش و پرورش با قریب ۵۰ هزار گروه دانش آموزی در قالب ۳۰۰ هزار دانش آموز در کشور در حال انجام است افزود: در این گروه‌ها دانش آموزان خود به کنشگری و تبیین مسائل انقلاب، مصالح نظام اسلامی و مسئله عفاف و حجاب می‌پردازند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه بعد از صحبت‌های حضرت آقا، کارگروهی در وزارت آموزش و پرورش در حال شکل گیری است تا تمام بیانات ایشان عملیاتی شود عنوان کرد: تمامی اجزای وزارت آموزش و پرورش و ارگانهای ذی ربط برای کمک به معاونت پرورشی در حال هماهنگی و کمک هستند تا یک کار تربیتی خوب در کشور انجام شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جشنواره الگوهای برتر مشاوره مراکز فنی و حرفه‌ای بوشهر برگزار شد
  • عملیاتی کردن فرامین رهبری در وزارت آموزش و پرورش
  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • آغاز داوری آثار جشنواره قصه‌گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ»
  • دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 
  • برگزاری جشنواره سیلینگ در ساحل جزیره هرمز
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد