Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:44:47 GMT

رویترز: هائیتی سفیر آمریکا را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۵۹۸۳۰

رویترز: هائیتی سفیر آمریکا را احضار کرد

تهران - ایرنا - خبرگزاری رویترز روز جمعه گزارش داد: هائیتی در واکنش به سخنان نامناسب دونالد ترامپ علیه مردم این کشور، سفیر آمریکا را برای ادای توضیح به وزارت امور خارجه فراخواند.

به گزارش ایرنا، کشورهای آفریقایی نیز در واکنش به اظهارات سخیف ترامپ علیه آنها، این سخنان را بی شرمانه و مبتذل خواندند و سخنگوی شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو نیز اظهارات ترامپ را نژادپرستی خواند و افزود: چنین سخنانی به بیگانه ستیزی دامن می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سفیر هائیتی در واشنگتن گفت: این غافل گیر کننده است در شرایطی که باید در هشتمین سالگرد زلزله هائیتی که جان 220 هزار نفر از مردم کشورم را گرفت و باید به قربانیان ادای احترام کنیم، شاهد چنین سخنانی علیه ملت هائیتی باشیم.
پاول آلتیدور گفت: من با جوونل مویز رئیس جمهوری هائیتی تماس گرفتم. او نیز از چنین سخنانی علیه مردم هائیتی غافلگیر شده است.
وی تصریح کرد: آنتونیو رودریگ وزیر امور خارجه هائیتی اطلاع داد که سفیر آمریکا در هائیتی را برای ادای توضیح به وزارت امور خارجه فراخوانده است.
سفیر هائیتی در واشنگتن گفت: هائیتی باید به خاطر کمک به انقلاب آمریکا در سال 1779 و اعزام سرباز به سواناه در ایالت جرجیا مورد قدردانی قرار گیرد.
آلتیدور گفت: مردم هائیتی شایسته چنین توهینی نیستند و نباید طوری به آنها نگاه کرد که به ایالات متحده آمده اند تا منابع آنرا مورد بهره برداری قرار دهند.
سفیر هائیتی در واشنگتن گفت: برای سالیان متمادی در ایالات متحده حضور داریم. به ایالات متحده خدمت کرده ایم و برای سربلندی آمریکا در سواناه ایالت جرجیا، جان خود را فدا کرده ایم.
رئیس جمهوری آمریکا در نشست با نمایندگان دو حزب جمهوری خواه و دموکرات مجلس گفته بود که مایلم به جای مردم هائیتی، آفریقایی و سایر کشورهای کثافت، افراد بیشتری از نروژ به آمریکا بیایند.
اروپام**1416**1379
مترجم: صفر سرابی** انتشار دهنده: هادی افتخاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۹۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت اندکی بالا رفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  بهای معاملات نفت برنت با ۲۷ سنت افزایش، به ۸۷ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۶ سنت افزایش، به ۸۲ دلار و ۱۶ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز گذشته تحت تاثیر نشانه‌های عدم تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و مختل شدن عرضه نفت این منطقه، ۲۹ سنت کاهش یافتند.
سوگاندها ساچدوا، موسس شرکت تحقیقاتی اس‌اس‌ولث استریت، در این باره گفت: کاهش نرخ اضافی ریسک ژئوپلیتیکی، به قیمت نفت ضربه زده، زیرا عرضه دچار اختلال قابل توجهی نشده است. اما چشم انداز ژئوپلیتیکی همچنان در جهت قیمت نفت، مهم مانده است. تحلیلگران گروه بانکی ANZ، نظر مشابهی را منعکس کردند.
سرمایه‌گذاران منتظر انتشار آمار تولید ناخالص داخلی آمریکا هستند و آمار هزینه مصرفی شخصی در مارس که معیار مورد نظر فدرال رزرو برای ارزیابی تورم است، اواخر هفته جاری منتشر می‌شود و برای ارزیابی مسیر سیاست پولی، به دقت دنبال خواهد شد.
بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته افزایش پیدا کرده است، در حالی که ذخایر محصولات نفتی احتمالا کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • رویترز: آمریکا به صورت مخفیانه به اوکراین موشک دوربرد ارسال کرده است
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • پلیس فرانسه نماینده پارلمان را بابت انتقاد از اسراییل احضار کرد
  • پلیس فرانسه نماینده ارشد پارلمان را احضار کرد
  • قیمت نفت اندکی بالا رفت
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه