Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش جام نیوز، روزنامه هافینگتن‌پست در ارتباط با تأثیر اخبار منفی بر روی افراد در جوامع مختلف نوشت: رسانه‌ها تغییرات مهمی را در سیاست، آموزش، بازاریابی، فرهنگ توده، زندگی اجتماعی و خانوادگی افراد ایجاد کرده‌اند.

 

هافینگتن‌پست در ادامه می‌گوید:‌ قرن حاضر، عصر سرعت ارتباطات آسان و در عین حال دردناک است چرا که به راحتی زمینه‌های افزایش اطلاعات را در هر زمینه‌ای فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس باور تیم خبری این روزنامه، اطلاعات حاصل از رسانه‌ها که به گوش مردم می‌رسد می‌تواند موجب تقویت روحیه افراد جامعه یا انحطاط و فروپاشی آن‌ باشد؛‌ لذا رسانه‌هایی نظیر تلویزیون، روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و هر رسانه صوتی، تصویری و نوشتاری مهم‌ترین نقش را برای سازندگی یا فروپاشی ایفا می‌کنند.

 

دانایی مهم‌ترین ابزار رسانه‌ها

دانایی مهم‌ترین ابزار رسانه‌ها است؛‌ زندگی در عصر حاضر بدون رسانه نه تنها ممکن نیست،‌ بلکه قابل تصور هم نیست؛ بنابر این نمی‌توان نقش رسانه‌های جمعی در زندگی افراد جامعه را نادیده گرفت.

 

رسانه منبعی از اخبار باورکردنی و غیر باورکردنی

با توجه به اینکه امروز استفاده از انواع رسانه‌ها مانند تلویزیون، رادیو، اینترنت و شبکه‌های خبری جزء لاینفک فعالیت‌های روزانه افراد است، باید این موضوع را نیز در نظر گرفت که این رسانه‌ها منبعی از اخبار باورکردنی،غیر باورکردنی و آگاهی‌های دقیق یا کاذب هستند.

 

تقریباً غیر ممکن است که مردم تلویزیون را روشن کنند،‌ مرورگر وب را باز کنند یا از طریق شبکه‌های اجتماعی پیگیر اخبار شوند و با فجایع جهانی مورد حمله قرار نگیرند؛ معمولا افراد همین که شروع به دیدن این نوع اخبار کنند دچار تنش می‌شوند.

 

احساس سقوط جهان با مخابره اخبار منفی

جهان در حال سقوط نیست، اما مطمئنا می‌توانید سقوط آن را احساس کنید چرا که با انبوهی از اخبار منفی اعم از اخبار قتل، خشونت و جنگ در هنگام رصد اخبار مواجه می‌شوید.

 

شاونا گداران، دانشمند علوم سیاسی در واشنگتن پست نوشت: «تروریسم از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا ذاتاً‌ تهدیدآمیز است؛ لذا بر سر کار کردن اخبار آن رقابت رسانه‌ای شکل می‌گیرد؛ رقابت‌های رسانه‌ای به این معنی است که روزنامه‌نگاران و سردبیران خبر انگیزه‌ بالقوه‌ای برای استفاده از تصاویر بصری قدرتمند و حفظ مخاطبان خبری هر روزه دارند».

 

به گفته برخی از روانشناسان، قرار گرفتن در معرض اخبار منفی و خشونت‌آمیز ممکن است اثرات روانی جدی را در پی داشته باشد که از جمله آنها احساسات بدبینانه یا عدم پذیرش اخبار است.

 

تغییر خلق و خوی افراد با مخابره اخبار منفی

کارشناسان روانشناسی باور دارند، اخبار منفی می‌تواند خلق و خوی افراد را به طور قابل توجهی تغییر دهد، به خصوص اگر بصری و حاوی تصاویر منفی باشد؛ به گفته محققان، تماشای اخبار منفی موجب می‌شود تا افراد نگرانی‌های بیشتری پیدا کنند و درگیری‌های شخصی خود را به عنوان یک تهدید بنگرند.

 

بروز علائم افسردگی از تأثیرات مهم اخبار منفی

همچنین نتایج یک مطالعه نشان داده، به طور کلی انتشار اخبار منفی منجر به بروز علائم افسردگی در مخاطبان می‌شود؛ علاوه بر مخاطبان، تصاویر منفی به طور مستقیم بر روی روزنامه‌نگارانی که برای آماده‌سازی این نوع اخبار در اتاق خبر مشغول کارند تأثیر منفی می‌گذارد و زمینه‌ساز بروز افسردگی در آنها می‌شود.

 

تسنیم

115

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۶۰۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| اگر جنگ فراگیر شود پدافند اسرائیل از کار می‌افتد

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در گزارشی تحلیلی به مقابله سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی با پهپادها و موشک‌های ایرانی پرداخت. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در گزارشی تحلیلی به مقابله سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی با پهپادها و موشک‌های ایرانی پرداخت. این روزنامه در ابتدای گزارش خود نوشت: هیچ‌یک از متحدان اسرائیل با واکنش شدید اسرائیل علیه ایران موافق نیستند و اعلام کرده‌اند در آن همکاری نخواهند داشت.بنابراین بعید است در صورت درگیری و نبردی گسترده بین ایران و اسرائیل، حمایت‌های غرب از این رژیم در طولانی‌مدت ادامه داشته باشد.

 

.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • واکنش باشگاه پرسپولیس به شایعات در خصوص نقل‌وانتقالات
  • رمضان قدیروف خود را سرحال در باشگاه نشان داد
  • تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است
  • در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • خطر بروز افسردگی در میانسالی در اثر ساعت کار طولانی در جوانی
  • ساعات کار طولانی در جوانی احتمال افسردگی و بیماری در میانسالی را افزایش می‌دهد
  • فیلم| اگر جنگ فراگیر شود پدافند اسرائیل از کار می‌افتد
  • خوانش انتقادی مخاطبان چهار نسل از محتوای رسانه‌ای
  • واکنش‌ها به ال‌کلاسیکو: همه چیز تمام شد (عکس)