Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصوبه ایجاد شبکه ملی اطلاعات که از سال۸۹ ، ابلاغ شده تا به حال کمتر از ۱۰در صد پیشرفت داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین، رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت‌های نهم و دهم با انتقاد از فعالیت تلگرام و اینستاگرام در کشور گفت: شبکه ملی اطلاعات باید با جدیت بیشتری توسعه می‌یافت تا امروز مجبور نباشیم از بیگانگان و نامسلمان‌ها تقاضا کنیم تا کانال‌هایی که با فرهنگ و معیار‌های ما سازگار نیستند را مسدود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این اطلاعات غلطی است که درباره مالکیت تلگرام اطلاع‌رسانی می‌شود ؛در اصل این پیام‌رسان متعلق به یک سرمایه‌گذار صهیونیستی به نام لشوویلی است .

عضو شورای عالی فضای مجازی که در برنامه تلویزیونی «دست‌خط» حضور یافته بود، با اشاره به ضرورت ایجاد و استفاده از پیام‌رسان‌های بومی اظهار کرد: آمار‌های ارایه شده در مورد افراد فعال در زمینه کسب‌و‌کار‌های اینترنتی کلی بیان می‌شود و آمارهایی که ما داریم به حدود 40 هزار نفر شاغل در کسب‌وکار‌های اینترنتی اشاره می‌کند.

وزیر اسبق ارتباطات افزود: براساس قانون ، شبکه ملی اطلاعات باید در برنامه پنجم توسعه ایجاد می‌شد و اگر این اتفاق رخ می‌داد، الان شاهد مشکلات ایجاد شده در حوزه اینترنت نبودیم.

وی ادامه داد : وقتی بیگ‌دیتای تلگرام دست پاوول دورف است ما چه‌طور می‌توانیم از حریم شخصی کاربران دفاع کنیم؟

تقی‌پور گفت: در همین چند روزی که تلگرام مسدود شده، استقبال از نرم‌افزار‌های داخلی به شدت افزایش یافته است و دلیل آن نیاز مردم به استفاده از این نوع نرم‌افزار‌ها است ولی متاسفانه ما در تولید و حمایت نمونه‌های بومی کوتاهی کرده‌ایم و باید این عقب‌افتادگی را جبران کنیم.

عضو شورای عالی فضای مجازی درباره جایگزین پیام‌رسان تلگرام اظهار کرد: درحال حاضر 5 نرم‌افزار سروش،ویسپی، گپ،آی‌گپ و بیسفون می‌توانند جایگزین تلگرام شوند که باید از آن‌ها حمایت شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۶۱۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند

محسن رضایی، دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در حاشیه جلسه کمیسیون تخصصی این شورا با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر پایه ارزش‌هایی همچون برادری، ایثار، فداکاری و وحدت بنا شده است، اظهار کرد: این ارزش‌ها بودند که مردم ایران را در برابر ظلم و ستم رژیم پهلوی متحد و آنان را به سوی پیروزی رهنمون کردند.

وی ادامه داد: دو گوهر گرانبهای برادری و وحدت در قلب انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس می‌درخشیدند و این دو ارزش، ریشه در فطرت پاک انسان و تعالیم بلند اسلام دارند و رمز موفقیت و پیروزی ما در سخت‌ترین دوران تاریخ کشورمان بوده‌اند. روح برادری، قوای رزمندگان ما را چند برابر و آنان را به معجزه‌هایی در میدان نبرد تبدیل می‌کرد.

عضو مجمع تشکیل مصلحت نظام، تاکید کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ‌شدن این ارزش‌ها در جامعه بوده‌ایم. این موضوع، نه تنها به ضرر انسجام و همبستگی ملی است، بلکه مانعی در برابر پیشرفت و توسعه کشور به شمار می‌رود.

رضایی افزود: دشمنان قسم‌خورده این ملت، همواره در تلاش برای ایجاد تفرقه و نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند و ما باید با هوشیاری و بصیرت، در برابر این توطئه‌ها ایستادگی کنیم و با تکیه بر ارزش‌های مشترک خود، جبهه‌ای واحد و قدرتمند تشکیل دهیم.

وی با بیان اینکه جبهه انقلاب باید با کنار گذاشتن اختلافات جزئی و سلایق شخصی، حول محور منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کند، گفت: فقط با وحدت و همدلی می‌توانیم به آرمان‌های خود که ساختن ایران قوی، مقتدر و آباد است، دست پیدا کنیم. همه فعالان سیاسی، دلسوزان انقلاب و جبهه انقلاب اسلامی با درک شرایط حساس کنونی، تمام تلاش خود را برای حفظ و تقویت وحدت و برادری در جبهه انقلاب به کار گیرند تا با گام‌های استوار در مسیر پیشرفت و توسعه کشور حرکت کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • سرعت پیشرفت صنعت با حوزه سرمایه‌گذاری متناسب نیست
  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی وزارت دفاع (فیلم)
  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد
  • محدودیت؛ یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • دستاورد‌های اطلاعاتی گرانقیمت ایران پس از عملیات «وعده صادق»
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • محدودیت یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • بانک دی استخدام می کند (+جزئیات)
  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس توسط سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح