Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-18@07:42:46 GMT

شبکه‌ ملی اطلاعات ۱۰درصد پیشرفت کرده است

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۶۱۱۰۲

شبکه‌ ملی اطلاعات ۱۰درصد پیشرفت کرده است

به گزارش امتداد نیوز، رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت‌های نهم و دهم با انتقاد از فعالیت تلگرام و اینستاگرام در کشور گفت: شبکه ملی اطلاعات باید با جدیت بیشتری توسعه می‌یافت تا امروز مجبور نباشیم از بیگانگان و نامسلمان‌ها تقاضا کنیم تا کانال‌هایی که با فرهنگ و معیار‌های ما سازگار نیستند را مسدود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این اطلاعات غلطی است که درباره مالکیت تلگرام اطلاع‌رسانی می‌شود ؛در اصل این پیام‌رسان متعلق به یک سرمایه‌گذار صهیونیستی به نام لشوویلی است .

عضو شورای عالی فضای مجازی که در برنامه تلویزیونی «دست‌خط» حضور یافته بود، با اشاره به ضرورت ایجاد و استفاده از پیام‌رسان‌های بومی اظهار کرد: آمار‌های ارایه شده در مورد افراد فعال در زمینه کسب‌و‌کار‌های اینترنتی کلی بیان می‌شود و آمارهایی که ما داریم به حدود 40 هزار نفر شاغل در کسب‌وکار‌های اینترنتی اشاره می‌کند.

وزیر اسبق ارتباطات افزود: براساس قانون ، شبکه ملی اطلاعات باید در برنامه پنجم توسعه ایجاد می‌شد و اگر این اتفاق رخ می‌داد، الان شاهد مشکلات ایجاد شده در حوزه اینترنت نبودیم.

وی ادامه داد : وقتی بیگ‌دیتای تلگرام دست پاوول دورف است ما چه‌طور می‌توانیم از حریم شخصی کاربران دفاع کنیم؟

تقی‌پور گفت: در همین چند روزی که تلگرام مسدود شده، استقبال از نرم‌افزار‌های داخلی به شدت افزایش یافته است و دلیل آن نیاز مردم به استفاده از این نوع نرم‌افزار‌ها است ولی متاسفانه ما در تولید و حمایت نمونه‌های بومی کوتاهی کرده‌ایم و باید این عقب‌افتادگی را جبران کنیم.

عضو شورای عالی فضای مجازی درباره جایگزین پیام‌رسان تلگرام اظهار کرد: درحال حاضر 5 نرم‌افزار سروش،ویسپی، گپ،آی‌گپ و بیسفون می‌توانند جایگزین تلگرام شوند که باید از آن‌ها حمایت شود.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۶۱۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای مسلمیه اهواز ‌تحت‌ پوشش دیتای پرسرعت همراه قرار گرفت

ایسنا/خوزستان مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: با نصب و راه‌اندازی تکنولوژی نسل چهار در دکل همراه اول، روستای مسلمیه از توابع بخش غیزانیه اهواز زیر پوشش اینترنت پرسرعت همراه اول قرار گرفت.

رحیم فلاح زاده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در ادامه اجرای پروژه توسعه و ارتقای ارتباطات سیار در روستاها به منظور بهره‌مندی روستائیان از خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات، با توسعه زیرساخت‌ها و فراهم کردن بستر ارتقای شبکه ارتباطی همراه، تکنولوژی ۴G بر روی دکل روستایی مسلمیه شهرستان اهواز نصب و راه‌اندازی شد.

وی افزود: پس از به روزرسانی و وارد مدار شدن این سایت در شبکه ارتباطی همراه اول، ساکنین روستای مسلمیه، جاده مواصلاتی و مناطق اطراف و نزدیک، از نعمت اینترنت پرسرعت همراه اول برخوردار شدند و مشترکین نیز خدمات دولت الکترونیک و تبادل اطلاعات دیتایی صوت و تصویر را با سرعت بالاتر تجربه می‌کنند.

فلاح زاده ادامه داد: از اهداف اجرای این پروژه را می‌توان به کاهش شکاف و تسریع در روند دیجیتالی شدن و اتصال روستاها به اینترنت پر سرعت و در سطح بالاتر و بهره‌مندی روستاییان از شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد.

وی عنوان کرد: اعتبار این پروژه از محل اعتبارات پروژه uso وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده که برای افزایش پوشش شبکه همراه و پایداری ارتباطات مخابراتی توسط کارشناسان حوزه معاونت ارتباطات سیار مخابرات منطقه خوزستان عملیاتی و اجرا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۸۰ درصدی فاز دوم پروژه اصلاح شبکه داخلی ارمو دره شهر
  • آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی
  • پیشرفت فیزیکی ۷۸.۵ درصدی شبکه آبیاری و زهکشی البرز
  • اتصال ۸ روستای هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات
  • هشدار شبکه شاد به کاربران: به پیام‌های درخواست ارسال اطلاعات اعتنا نکنید
  • پیامی عجیب که کلاهبرداران برای کاربران شاد ارسال کردند
  • تلگرام دارای ۱۶ عملکرد جدید می شود | جزئیات را بعداً فاش می کنم
  • تلگرام دارای ۱۶ عملکرد جدید می شود | جزئیات را بعداً فاش کند
  • نصب و راه اندازی تکنولوژی نسل ۴ همراه اول در روستای مسلمیه اهواز
  • روستای مسلمیه اهواز ‌تحت‌ پوشش دیتای پرسرعت همراه قرار گرفت