Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@14:52:30 GMT

۷ حیوانی که در سال ۲۰۱۸ منقرض می‌شوند! +تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۶۱۵۲۷

۷ حیوانی که در سال ۲۰۱۸ منقرض می‌شوند! +تصاویر

کارشناسان حوزه حیات وحش فهرستی از نام ۷ حیوان به عنوان حیواناتی که در سال ۲۰۱۸ منقرض می‌شوند را منتشر کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران: فهرست نام ۷ حیوان در لیست حیوانات در معرض انقراض دائمی قرار گرفته است و به گفته کارشناسان حوزه حیات وحش، ممکن است در سال ۲۰۱۸ دیگر نمونه ای از این حیوانات در سطح کره زمین مشاهده نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش فیل آسیایی با تعدادی کمتر از ۵۰۰ هزار زنجیر، فیل هندی با ۲۰ هزار زنجیر، اورانگوتان‌ سوماترایی با ۱۴۶۱۳ عدد، نهنگ آبی با ۱۰ هزار عدد، ببر بنگال ۲۵۰۰ قلاده، اورانگوتان‌ تاپانولی با ۸۰۰ عدد، ببر مالایی با ۲۵۰ قلاده، ۷ حیوانی هستند که در معرض خطر انقراض دائمی قرار دارند.

فیل آسیایی با کمتر از 500 هزار زنجیر، در خطر انقراض دائمی قرار دارد.

 

فیل هندی با 20 هزار زنجیر گونه دیگری است که در معرض خطر انقراض قرار دارد.

 

تصویر زیر اورانگوتان سوماترایی را نشان می دهد که با 14 هزار و 613 عدد در معرض خطر انقراض قرار دارد.

 

در سراسر دنیا 10 هزار عدد از نهنگ آبی وجود دارد که کارشناسان حوزه حیات وحش نسبت به انقراض این موجود زنده هشدار داده‌اند.

 

ببر بنگال با 2500 قلاده در معرض خطر انقراض دائمی قرار دارد.

 

اورانگوتان تاپانولی با 800 عدد در معرض خطر انقراض قرار دارد.

 

ببر مالایی با ۲۵۰ قلاده در سراسر دنیا در معرض خطر انقراض دائمی قرار دارد.

 

بنا به گفته کارشناسان حوزه حیات وحش، اگر روند شکار این حیوانات با سرعت فعلی ادامه پیدا کند، در پایان سال میلادی جدید این گونه ها دیگر روی زمین نیستند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۶۱۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزپلاستیک‌ها احتمالا به مغز انسان‌ها هم راه پیدا کرده‌اند

ایتنا - بر اساس مقاله‌ای که در مجله «چشم‌انداز بهداشت محیط زیست» منتشر شده است، قطعات ریزپلاستیک در حال راه یافتن به مغز انسان‌اند.
محققان این دانشگاه می‌‌گویند که ریزپلاستیک‌های موجود در آب، غذا و هوایی که تنفس می‌کنیم، از روده به سایر بخش‌های بدن مانند کلیه‌‌‌ها، کبد و مغز راه خواهند یافت.

الیسئو کاستیلو، دانشیار بخش گوارش و کبد دانشکده پزشکی دانشگاه نیومکزیکو، می‌گوید: «در دهه‌‌های گذشته، ریزپلاستیک‌ها در اقیانوس‌ها، بدن حیوانات، گیاهان، آب لوله‌کشی و در بطری‌های آب پیدا شده‌اند. به نظر می‌رسد آن‌ها همه‌جا هستند.»

کاستیلو و تیم پژوهشی‌ او به مدت چهار هفته به موش‌ها آبی دادند که حاوی پنج گرم ریزپلاستیک بود؛ معادل مقدار ریزپلاستیکی که قبلا مشخص شده بود انسان هر هفته می‌بلعد (تقریبا معادل وزن یک کارت اعتباری) و دریافتند که ریزپلاستیک‌ها از روده به سایر بافت‌های بدن حرکت می‌کنند.

کاستیلو هشدار داد: «این موش‌ها تنها چهار هفته در معرض این ریزپلاستیک‌ها بودند. حالا فکر کنید برای ما انسان‌ها که از بدو تولد تا پیری در معرض آن قرار داریم، وضعیت چگونه خواهد بود؟»

به گفته او، وقتی موش‌های سالم با چند هفته‌ قرار گرفتن در معرض این ریزپلاستیک‌ها، نشانه‌‌هایی از تغییر در وضعیت سلامتی نشان می‌دهند، می‌توان گفت که سلامتی انسان‌هایی که تمام عمر‌شان در معرض این ریز‌پلاستیک‌ها قرار می‌گیرند، به طور جدی آسیب می‌بیند. حالا تصور کنید شخصی به بیماری‌های زمینه‌ای هم دچار باشد. آیا قرار گرفتن در معرض ریز‌پلاستیک‌ها می‌تواند بیماری زمینه‌ای این افراد را تشدید کند؟

کاستیلو در مقاله‌ای که در مجله «‌زیست شناسی سلولی و سم‌شناسی‌» منتشر شد، نشان می‌دهد که ریزپلاستیک‌ها موجب تغییر سلول‌های ایمنی به نام «ماکروفاژها» می‌شوند که وظیفه حفاظت از بدن در برابر ذرات خارجی‌اند و در نتیجه التهاب در بدن به وجود می‌آورند.

به گزارش نیویورک‌پست، کاستیلو در تحقیق بعدی‌اش به این موضوع می‌پردازد که چگونه رژیم غذایی بر نحوه جذب ریزپلاستیک‌ها در بدن تاثیر می‌گذارد. او می گوید: «آنچه انجام می‌دهیم این است که به حیوانات آزمایشگاهی رژیم غذایی حاوی چربی و کلسترول بالا یا ر‌ژیم غذایی حاوی فیبر بالا بدهیم تا بتوانیم بررسی کنیم آیا رژیم غذایی بر جذب ریزپلاستیک‌ها در بدن تاثیر می‌گذارد یا خیر.»

بر اساس پژوهشی که در مجله «آلودگی زیست‌محیطی» (Environmental Pollution) منتشر شد، مهم نیست چه چیزی می‌خورید، از ریزپلاستیک‌ها گریزی نیست. طبق یافته‌های دانشمندان، ۹۰ درصد پروتئین‌ها، از جمله جایگزین‌های گیاهی، حاوی ریزپلاستیک‌اند و عواقب منفی برای سلامتی به دنبال دارند.

دیگر خبرها

  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار آزاد +جدول
  • قیمت خودرو در بازار آزاد دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه
  • بازیگوشی‌های خیلی بامزه یک پاندا / حیوانی که تقریبا منقرض شده بود (فیلم)
  • تصاویر نجومی سوم اردیبهشت (۲۲ آوریل)
  • ریزپلاستیک‌ها احتمالا به مغز انسان‌ها هم راه پیدا کرده‌اند
  • آمار حیرت‌انگیز بارسلونا در سانتیاگو برنابئو!
  • نجات لاک‌پشت در معرض انقراض از شن‌های ساحلی میناب
  • افزایش صادرات نفت ایران به قبل از بازگشت تحریم‌ها
  • آیا ما در خطر وقوع ششمین انقراض جمعی هستیم؟