Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاوه زرگران رئیس اتاق بازرگانی،صنایع و معاون اتاق تهرانبا اشاره به کاهش بودجه خرید تضمینی گندم در بودجه سال آینده اظهار کرد: در بودجه سال 97، یارانه خرید تضمینی گندم 5 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است، که به نظر می رسد دولت به دنبال پرداخت مابه التفاوت آن از محل اوراق قرضه است.

وی در ادامه افزود: اجرایی شدن این طرح، غیرکارشناسی است؛ چراکه دولت، بودجه جاری خود را نباید از اوراق قرضه تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به تعهد دولت مبنی بر خرید تضمینی گندم ، هر گونه قصور و تغییر سیاست از سوی دولت در این بخش زراعی تاثیرگذار خواهد بود.

زرگران با اشاره به اینکه بخش خصوصی پیشنهاد اجرای قیمت تضمینی گندم را به دولت داده است، گفت: با توجه به بودجه خرید تضمینی گندم، باید سیاست قیمت تضمینی گندم به سبب پرداخت مابه التفاوت گندمکاران و کاهش بار مالی دولت اجرا شود، در غیر این صورت بودجه 5 هزار میلیارد تومانی جوابگوی خرید تضمینی نخواهد بود.

این مقام مسئول از کاهش درآمد وزارت جهاد کشاورزی در بودجه سال آینده خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از 10 هزار و 8 میلیارد و 500 میلیون ریال درآمد وزارت جهاد کشاورزی از محل اخذ تعرفه و مابه التفاوت واردات انواع محصولات کشاورزی تامین می شد، در حالیکه در بودجه سال آینده این درآمد( با کاهش یک چهارم)، به 2 هزار و200 میلیارد ریال کاهش یافت.

وی ادامه داد: با توجه به آنکه پتانسیل باغی و زراعی کشور جوابگوی نیاز کشور نخواهد بود، میزان واردات تغییر محسوسی نخواهد داشت و تنها جای سوال است که با وجود کاهش درآمد حاصل از اخذ تعرفه وزارت جهاد ، مابقی منابع از چه محلی تامین می شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اتاق تهران با اشاره به وضع بودجه بخش کشاورزی در سال آینده ، یادآور شد: براساس لایحه بودجه 97، وزارت جهاد کشاورزی 4 هزار و 562 میلیون ریال از محل واگذاری دارایی های مالی در بخش های مختلف درآمد کسب می‌کند که این رقم نسبت به بودجه سال آینده افزایش یافته است.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۶۱۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، امید جهان نژادیان مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم در ۲۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.
این میزان خرید که توسط ۱۰۳ مرکز انجام شده است رشد بیش از یک برابری نسبت به مشابه پارسال را نشان می‌دهد.
در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.
در سال زاراعی جاری در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان کشت گندم انجام شده است.
استان خوزستان پارسال رتبه نخست خرید گندم در کشور را کسب کرد.

دیگر خبرها

  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند