Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی، یکی از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در نشست پیگیری توسعه روستاهای شهر رشت و اقدمات انجام شده در فرمانداری این شهرستان با اعلام این خبر گفت: روستاها نقش اصلی را در اقتصاد گیلان  ایفا می کند و باید با سرمایه گذاری و فراهم کردن امکانات بیشتر در روستا ها انگیزه مضاعفی  را برای ساکنان روستا فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه شهر رشت سومین شهر متراکم در کشور است در نتیجه حمایت از روستاها  در کاهش تراکم این  شهر به عنوان مرکز استان تاثیر گذار خواهد بود.   

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه یکی از مشکلات روستاهای شهرستان رشت راههای روستایی عنوان کرد و افزود: ترمیم ، بهسازی و آسفالت راه  روستایی علاوه برکم کردن مشکلات روستائیان ، در کاهش ترافیک کلانشهر رشت موثر است.

جبار کوچک نژاد از دیگر نمایندگان مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی گفت : 4میلیون تن قیر برای آسفالت راه‌های کشوردر بودجه  سال 97 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است که از طریق وزارت نفت به استان‌ها واگذار می شود.

وی از توزیع ناعادلانه قیر در کشور انتقاد کرد و افزود: متاسفانه این مواد ارزشمند با توجه به نیاز استان‌ها توزیع نمی شود و بصورت صدرصد تخصیص داده نمی شود.

محمد صادق حسنی یکی دیگر از نمایندگان مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: هماهنگی رمز پیروزی در هر کاری است ومردم و  مسئولان باید با هماهنگی و هم فکری در پیشبرد شهرستان تلاش کنند.

وی اظهار داشت : برطرف کردن مشکلات روستایی تولید بیشتر استان را رقم خوهد زد و با این کار می توان در راستای ایجاد اشتغال استان  تاثیر گذار بود.

فرماندار شهرستان رشت در این جلسه نیز  گفت : در راستای حمایت از روستاها21 میلیاردو 512میلیون و 800هزار ریال اعتبار در سال 96از اعتبارات شهرستان برای اجرای 173پروژه درروستا به بنیاد مسکن اختصاص یافته است که این میزان 15در صد از اعتبارات شهرستان رشت بوده است.

سید محمد احمدی افزود : 56کیومتر از راههای روستایی شهرستان رشت از ابتدا سال 96تاکنون با اعتباری بالغ بر 14میلیارد تومان آسفالت شده است و 151کیلومتر از راههای روستایی نیززیر سازی شده و بزودی اجرای آسفالت در این راههای آغازمی شود.

انتهای پیام/اص

حدود 300 طرح برای سرمایه گذاری بخش خصوصی آماده اجراست

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۶۱۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم و بیکاری چالش بزرگ لرستان/ زمینه برای سرمایه‌گذاری فراهم شود

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«محمدرضا ملکشاهی‌راد» از حوزه خرم‌آباد به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم‌بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

احزاب ما آن‌قدر در کشور قوی نیستند که در مجلس بگوییم که کرسی داشته باشند، هر چند مؤتلفه اسلامی در همه ادوار در مجلس تعدادی از کرسی‌ها را در مجلس داشته است، اما این بار دو جبهه ائتلاف و شورای وحدت مطرح هستند که در بین اصول‌گرایان می‌توانند بیشترین تعداد نمایندگان را در مجلس آینده داشته باشند، جریانات اصلاح طلب هم قطعاً نیروهایی در کشور دارند.‌

مهم‌ترین موضوعی که باتوجه‌به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده موردتوجه قرار بگیرد، چیست؟

اولویت اول من کنترل تورم و گرانی است، دوم بالابردن توان قدرت خرید مردم است، حمایت جدی از سرمایه‌گذار در کشور یکی دیگر از اولویت‌ها است به دلیل اینکه بخش عمده‌ای از کشور با بحث اشتغال و بیکاری جوانان روبرو است، حتی استانی مانند لرستان دیگر به استان‌های دیگر مهاجرت می‌کنند، چون شرایط سرمایه‌گذاری در آن فراهم نشده است، باید قوانینی وضع شود تا بخش خصوصی بیشتر احساس امنیت دررابطه‌با سرمایه‌گذاری کند، بحث واردات و صادرات و امتیازاتی که باید در نظر گرفته شود از دیگر اولویت‌ها است، به طور مثال در بحث واردات خودرو نباید این‌قدر معطل می‌کردند، الان پشت این قضایا مافیا قرار دارد و باید با آنها مبارزه کرد، اقتصاد را باید از چنگال افرادی که تشکیلات مافیایی دارند درآورد، واگذاری شرکت‌های دولتی با شرایطی که با بتوانند روند تولید و اشتغال را ادامه بدهند باید موردنظر قرار گیرد، قانون خصوصی‌سازی را باید اصلاح و تقویت کرد، دولت نباید خود را رقیب بخش خصوصی بداند، بلکه باید حامی بخش خصوصی باشد.‌

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

من تجربه‌ای در کمیسیون عمران دارم، اما اصرار من این است که در کمیسیون بودجه مجلس باشم.

۴- مهم‌ترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راهکاری دارید؟

تورم و بیکاری چالش بزرگ، سخت و ناهموار لرستان است، لزوم احیای کارخانه‌های کوچک و بزرگ، درعین‌حال تقویت سرمایه‌گذاری در استان برای رفع این چالش، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، حق آبه استان، سدسازی، ساماندهی کارکنان دولت، استخدام بازمانده‌های حق‌التدریس به‌خصوص مدارس غیرانتفاعی باید مورد توجه قرار گیرند.

کد خبر 6083419

دیگر خبرها

  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب
  • (ویدئو) در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد
  • تورم و بیکاری چالش بزرگ لرستان/ زمینه برای سرمایه‌گذاری فراهم شود
  • وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است
  • بانک‌های خصوصی استان کرمان هیچ کمکی به استان نمی‌کنند
  • گلایه استاندار کرمان از بانک‌های خصوصی