Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شرکت برق دهگلان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 96 کنتور حجمی هوشمند چاههای کشاورزی شهرستان دستکاری شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کیومرث آقا محمدی رئیس شرکت برق شهرستان دهگلان در گفتگو با دهگلان شیدا با اشاره به دستکاری و از مدار خارج نمودن کنتور هوشمند حجمی چاههای کشاورزی اظهار داشت:  در سال 95 تعداد 33 مورد ودر سال جاری تعداد 96 مورد کنتورهوشمند در شهرستان دستکاری و از مدار خارج شده که 63 مورد آن به  منابع آب دهگلان گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




آقا محمدی با اشاره به قابلیت های کنتورهای هوشمند آب و برق تصریح کرد: نصب کنتورهای هوشمند آب و برق در مصرف بهینه آب و جلوگیری از اضافه برداشت آب از چاه بسیار مؤثر است و مصرف آب در بخش کشاورزی را کاهش می دهد.


وی افزود: کنتورهای هوشمند آب و برق توانایی کنترل میزان مصرف کشاورزان، اندازه گیری همزمان میزان مصرف برق و آب را دارند به طوری که این کنتورها علاوه بر اندازه گیری قابلیت قطع برق را براساس آب مصرفی در دوره های زمانی دارند و با اتمام سهمیه آب به صورت اتوماتیک برق چاه قطع می شود.


رئیس داره برق دهگلان در ادامه با اشاره به دو حوزه پیشگیری و برخورد گفت: باید اطلاع رسانی از طریق رسانه های شهرستان صورت گیرد تا کشاورازن مطلع شوند که درصورت دستکاری و از مدار خارج نمودن کنتور هوشمند برخورد قضایی خواهد شد.


آقا محمدی در ادامه گفت:در حوزه پیشگیر در خرداد ماه سال جاری مصوباتی صورت گرفته که استفاده کنندگان غیر مجاز از انشعابات آب و برق وگاز به ادارات خدمات رسان اعلام شده است .


رئیس اداره برق دهگلان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تعادل بخشی سفره های آب زیر زمینی گفت: باید نصب وسایل اندازه گیری و حجمی برای بهره برداران از منابع آب زیر زمینی با جدیت دنبال شود.


آقا محمدی هدف از طرح احیار و تعاد ل بخشی آبهای زیرزمینی را اندازه گیری حجم آب برداشت شده توسط بهره بردار از منابع آب  و جلوگیری ازهرگونه برداشت غیر مجاز دانست.


رئیس اداره برق دهگلان افزود: ایجاد تعادل بین منابع و مصارف آب زیر زمینی با برنامه ریزی متکی بر اطلاعات به دست آمده از قرائت کنتورها و حجم بهره بردار از منابع آب است.


وی اظهار داشت: درشرایط کنونی با توجه به کاهش میزان نزولات جوی و ادامه روند خشکسالی باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که از حداقل آب حداکثر بهره برداری را داشته باشیم و با توجه به وضعیت بحرانی پیش رو و افت شدید منابع آب زیرزمینی همه ما باید در حفظ و صیانت از این منابع خدادادی تلاش کنیم.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۶۲۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، منابع عراقی از بارش شدید باران در اقلیم کردستان عراق و جاری شدن سیل خبر دادند.

این منابع صحنه هایی از جاری شدن سیل در سلیمانیه عراق منتشر کردند.

از سوی دیگر شهر اربیل نیز شاهد بارندگی شدید است.

منابع خبری اعلام کردند که بارش شدید باران در اربیل در اقلیم کردستان عراق سبب آبگرفتگی معابر شده است.

در برخی مناطق آب وارد منازل شده است.

کد خبر 6095612

دیگر خبرها

  • نصب بیش از ۷ هزارو ۷۴۰ کنتور در کرمان
  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین
  • نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین
  • حق‌آبۀ لرستان فدای بازی‌ سیاسی شد/ کشاورزان ‌مهاجرت کرده‌اند
  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم
  • افتتاح ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در زرند
  • نصب ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در شهرستان زرند
  • طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند را از سر گرفته‌اند
  • گروه طالبان در پنجشیر به جان مردم و موبایل‌‌های هوشمند افتادند!