Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-03@13:06:52 GMT

بازخوانی راهبرد آمریکا در ایران

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۶۳۵۱۸

بصیرت ، زمان شناسی و لحظه‌شناسی حکم می کند، بدانیم در نهادهای امنیتی آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای آنها درباره ایران چه می گذرد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، بصیرت ، زمان شناسی و لحظه‌شناسی حکم می کند، بدانیم در نهادهای امنیتی آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای آنها درباره ایران چه می گذرد. استراتژیست‌های آمریکا "میز" ایران در سیا را به «مرکز» ارتقاء دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز جایگاه ایران اسلامی از منظر امنیت ملی آمریکا دیگر یک «میز» نیست بلکه یک کانون مهم و یک مرکز استراتژیک است. بازخوانی راهبرد آمریکا در ایران پس از آشوب اخیر ضروری است.دشمنی آمریکا با ملت ایران طی 40 سال اخیر مبتنی بر یک تحلیل نیست بلکه بر اساس اخبار و اطلاعاتی است که در رسانه ها یا در گویش‌های مختلف سران آمریکا و هم‌پیمانان اروپایی آن قابل رویت است. متاسفانه جریانی در داخل با کوچک‌نمایی این اخبار و اطلاعات و بزرگ‌نمایی مشکلات و دوقطبی سازی‌های کاذب دشمنی آمریکا و غرب را پنهان می کند و از این باب با سرویس‌های امنیتی دشمن کاملا همگراست .

آخرین جمع‌بندی نهادهای امنیتی و سیاسی آمریکا اعم از سیا و پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا به علاوه کارشناسان موساد و برخی نهادهای امنیتی کشورهای منطقه که عناد و دشمنی آنها بر ملت ایران محرز است ، این است که ؛
1- ادراک ایرانی‌ها را باید مدیریت کنیم و مدام بگوییم مشکل شما آمریکا نیست بلکه انقلابی است که برپا کرده اید و نظامی است که مستقر نموده اید. به همین دلیل از اول انقلاب با ملت به دلیل برپایی یک انقلاب پاک و الهی جنگیدند. نظام مستقر در ایران علی رغم اینکه استانداردهای دموکراتیک آن فراتر از هر نظام مستقر در روی زمین است ، آن را به رسمیت نشناختند . آنها قفل شدن دستگاه تحلیلی نظام و نخبگان را به عنوان یک هدف دنبال می‌کنند ، تا ملت به سمت اتحاد ملی و انسجام اسلامی نرود.
2- بی ثبات سازی کنترل شده ایران طی 40 سال اخیر در دستور کار آمریکا بوده است . آنها گفته‌اند باید ایران را همیشه در یک مدل فرسایشی امنیتی و سیاسی درگیر کنیم تا رهبران انقلاب به فکر رفاه مردم و حل مشکلات معیشتی و نیز حل معضلات اجتماعی و فرهنگی نیفتند.
جنگ داخلی ، تحمیل جنگ تحمیلی و سرمایه‌گذاری روی جنگ نرم از ابتدا در دستور کار آنها بود و آن را برای بی‌ثبات‌سازی هم عملیاتی کردند.
3- جداسازی مردم از نظام ، دامن زدن به اختلافات قومی و قبیله‌ای و استفاده از ظرفیت های معاند و مخالف در داخل از دیگر راهبردهای غرب در ایران است. آنها از اول چسبندگی مردم به نظام و انقلاب را هدف‌گیری کردند و هر چه بیشتر تلاش می کردند کمتر نتیجه
می گرفتند. بعد به این نتیجه رسیدند که باید از مردم ایران انتقام بگیرند و گفتند ؛ ملت ایران باید هزینه شعار مرگ بر آمریکا را پرداخت کنند به طوری که از شعارهای انقلاب شرمنده شوند! شعار «نه غزه و نه لبنان» ،« مرگ بر اصل ولایت فقیه» ، "انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است"، از اتاق فکر سیا بیرون ‌آمد و در سه غائله 18 تیر 78 و ناآرامی‌های 8 ماهه سال 88 و نیز اخیرا در آشوب سقط شده امسال در ناآرامی‌ها توسط پیاده‌نظام آمریکا در خیابان‌ها تکرار شد. این شعارها جز شرمندگی برای سرویس‌های امنیتی دشمن و پوچ بودن
سرمایه گذاری‌های آنها روی امنیت ملی ایران دستاوردی نداشته است.
اینکه امروز در سیا فردی را گمارده اند که فوق تخصص «شورش‌های لکه‌ای شهری» را در کارنامه عملی خود دارد نتیجه همان حماقت در راهبردهای خصمانه آمریکا علیه ملت ایران است.
آنها فکر می کنند با بازیافت زباله های فراری ضد انقلاب می توانند شورشی را در ایران سامان دهند و بعد بروند در شورای امنیت سازمان ملل و نیز در مجامع جهانی «پُز حقوق بشری» بدهند و مجوز برخورد سخت با ملت ایران را بگیرند.
بر اساس زمانبندی برنامه اغتشاش قرار بود کار را در 9 دی با نافرمانی مدنی کلید بزنند و آن را تا 22 بهمن ادامه دهند و در آن روز بروند سراغ درگیری مسلحانه !
یک آدم عاقل در اتاق فکر آشوب نبود به آنها بگوید جمع جبری ایدئولوژی منافقین بامطالبات قومی و قبیله ای و نیز تفکر منحط سلطنت طلبی چگونه ممکن است ؟ اینها که در یک صف در دو تا خیابان قابل جمع نیستند. از این گذشته هر کدام از این عناصر شرور 2 ثانیه حاضر نیستند از خود دفاع کنند ، چگونه می توانند زیرساخت یک شورش را سامان دهند!
آنها فکر نکردند این عناصر بی مایه و بی شرافت را در برابر ملتی قرار داده اند که 40 سال است پای در عرصه دفاع از اسلام و قرآن نهاده و عزیزترین کسان خود را به قربانگاه مصاف با استکبار جهانی فرستاده اند.
اینها فکر نکردند ملتی که آمریکا را با اردنگی از ایران بیرون انداخت و با رشادت و قدرت سخت از منطقه بیرون راند، جمع کردن چند نفر آشوب‌گر در خیابان چیزی نیست که آنها بتوانند از آن حتی به عنوان یک عملیات ایذایی یاد کنند.
انقلاب اسلامی در آستانه 40 سالگی است و در اوج بلوغ قدرت و آگاهی و توانایی است . انقلاب به سرعت بر مشکلات اقتصادی و اجتماعی فائق می آید و پوزه دشمنان اسلام را به خاک خواهد مالید.
اکنون عزم انقلابیون ایران و منطقه این است که بساط استکبار را در کل جهان به هم بریزند . آثار این راهبرد در بیرون راندن آمریکا در منطقه به کلی مشهود است . راه دور نرویم امروز جامعه جهانی در حال طرد سلطه آمریکا در جهان است. کافی است دو سه قطعنامه اخیر شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل در رویارویی با آمریکا را درست تحلیل کنیم، دنیا دیگر تاب مظالم آمریکا و رژیم صهیونیستی را ندارد .
ایران به زودی با روشی که خود می داند شرارت آمریکایی‌ها را در آشوب‌های اخیر پاسخ خواهد داد.

منبع: رسالت

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۶۳۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: دولت سیزدهم به تقابل میدان و دیپلماسی اعتقادی ندارد

پارلمانی رئیس جمهور گفت: این دولت به دوگانه و تقابل میدان و دیپلماسی اعتقادی ندارد و به بهانه دیپلماسی مانع فعالیت در عرصه میدان نمی‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور شامگاه گذشته در نشست هم‌اندیشی با اساتید دانشگاه شهید باهنر و اعضای بسیج اساتید دانشگاه‌های کرمان درباره ابعاد و پیامدهای عملیات وعده صادق اظهار داشت: پیش از این عملیات، وقتی پایگاه عین الاسد هدف موشک‌های کشورمان قرار گرفت تحلیلگران جهانی اذعان داشتند که از زمان جنگ جهانی هیچ کشوری به‌طور مستقیم پایگاه‌های آمریکا را مورد هدف قرار نداده است لذا از این جهت این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه به برکت خون شهیدان مظلوم غزه و جبهه مقاومت، بخش زیادی از دانشجویان و افکار عمومی کشورهای غربی به این جمع‌بندی رسیدند که آمریکا و رژیم صهیونیستی نماد ظلم و ستم علیه بشریت هستند، گفت: در تحولات کنونی جهان، اساتید و دانشگاهیان کشورمان برای تبیین مواضع بر حق کشورمان علیه نظام سلطه و آشنا ساختن افکار عمومی جهان به‌ویژه جوانان با مؤلفه‌های واقعی عدالت و آزادی رسالت سنگینی برعهده دارند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و حامیانش قبل از عملیات وعده صادق، مدام رجزخوانی و تهدید می‌کردند تا این عملیات انجام نشود اما پس از انجام موفق عملیات در واکنش به آن نتوانستند کاری انجام دهند، ادامه داد: این عملیات در کنار عملیات طوفان الاقصی ضربه سنگین و جبران ناپذیری برهیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی بود.

وی با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق در پی چند تعدی رژیم صهیونیستی در لبنان و سوریه به نیروهای ایرانی و به ویژه حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق رخ داد، بیان کرد: مسئولان نظام از همان ابتدا بر تنبیه متجاوز تاکید کردند.

حسینی با بیان اینکه در مقابل آن حامیان رژیم صهیونیستی به مسئولان وزارت خارجه پیغام می‌دادند که با توجه به پدافند چند لایه‌ای که در حمایت از رژیم صهیونیستی ایجاد کردند، ایران عملیاتی برای تنبیه رژیم صهیونیستی انجام ندهد چون نتیجه‌ای برایش نخواهد داشت، افزود: این عملیات به رغم تصور رژیم صهیونیستی و حامیانش با موفقیت انجام و به اهداف مورد نظر رسید.

وی با اشاره به اینکه نظام اسلامی برای تنبیه رژیم صهیونیستی صرفاً دو، سه مرکز نظامی را مدنظر قرار داده بود، گفت: با این عملیات بر همگان ثابت شد که اگر ایران اراده کند به 50 نقطه هم می‌تواند حمله کرده و آسیب جدی بزند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه امروز دانشجویان در آمریکا و برخی از کشورهای غربی در اعتراض به نسل کشی رژیم صهیونیستی به میدان آمده‌اند، افزود: پاییز سال 1401، سردمداران و رسانه‌های برخی از همین کشورهای غربی، دانشجویان کشورمان را به هنجارشکنی، مقابله با نیروهای انتظامی، تخریب، آتش زدن، ضرب و شتم و حتی قتل و شکنجه نیروهای انقلابی دعوت کرده و بعضا آموزش می‌دادند و با خبرسازی‌های جعلی و بزرگنمایی بعضی اتفاقات جزئی جمهوری اسلامی ایران را در آستانه فروپاشی جلوه می‌دادند.

وی ادامه داد: امروز همین دولت‌ها حضور مسالمت‌آمیز دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا و غرب برای پایان یافتن نسل‌کشی در غزه را به شدت سرکوب می‌کنند و همان کسانی که تمام قد از اغتشاش و آشوب در دانشگاه‌های ایران حمایت کرده و کوچک‌ترین اقدام پلیس را به شدت محکوم می‌کردند و شعار و ادعای اینکه هیچ مقابله‌ای با حرکت‌های براندازانه نباید انجام شود، حال روی سرکوب وحشیانه و بازداشت صدها دانشجو و استاد، سرپوش گذاشته و آن را موضوعی داخلی و پیش پا افتاده قلمداد می‌کنند.

حسینی تاکید کرد: دنیای غرب و به ویژه آمریکا در حمایت همه جانبه از نسل‌کشی، سرکوب آزادی بیان و دموکراسی و له کردن حقوق بشر، نقاب نفاق را کنار زده به گونه‌ای که دیگر حتی مزدورانشان هم از بزک کردن چهره کریه تمدن غرب مستأصل شده‌اند.

وی با اشاره به نحوه ترسیم و القای سردمداران نظام سلطه از قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: اخیراً مشاور اوباما گفته همچنان که ایران نیروهای نیابتی نظامی مانند حزب‌الله دارد گروه‌های دانشجویی در آمریکا نیز نیروهای نیابتی ایران در حمایت از فلسطین هستند!

معاون پارلمانی رئیس جمهور با استقبال از اعلام دانشگاه کرمان و برخی دیگر از دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیق شده و اخراجی دانشگاه‌های آمریکا، اظهار داشت: بی‌تردید این ابتکار، اقدامی پسندیده در راستای ترویج عدالت و مبارزه با نقض آزادی بیان محسوب می‌شود که بازتاب مثبت و قابل توجهی در جهان اسلام و غرب دارد.

وی با بیان اینکه بزرگان نظام اسلامی از ابتدای نهضت بر حقانیت دفاع از مردم فلسطین تاکید داشتند، گفت: امروز پس از گذشت چندین دهه، افکار عمومی جهان به حقانیت مواضع ملت ایران پی برده و این موضوع معادلات و نقشه‌های غربگرایان را به هم ریخته است.

حسینی با اشاره به اینکه هنوز اندک دانشجویان و جوانانی در ایران هستند که اطلاعات کافی و تحلیل واقع بینانه‌ای از تحولات منطقه از جمله جنگ غزه و پیامدهای عملیات وعده صادق ندارند، گفت: امروز فرصت و شرایط مناسبی برای تبیین و روشنگری در خصوص مواضع به حق ملت ایران و نظام اسلامی پیرامون رخدادها و تحولات منطقه‌ای و جهانی ایجاد شده و لازم است در راستای لبیک به تاکید رهبر فرزانه انقلاب، مبنی بر جهاد تبیین، با تلاش و مجاهدت مضاعف وارد صحنه شد و به ابهامات و شبهات جوانان و دانشجویان، پاسخ دهیم و کوتاهی در این رسالت خطیر به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی تاثیر فشار افکار عمومی برای تغییر در سیاست‌های تجاوزطلبانه آمریکا را حائز اهمیت دانست و افزود: نباید اخبار واکنش‌ها و اعتراض وجدان‌های بیداری در دانشگاه‌ها و مجامع غربی به حاشیه رانده شده و کمرنگ گردد و البته خون شهدای مردم مظلوم غزه و جبهه مقاومت، به هدر نرفته و اثر خود را تاکنون گذاشته و بیش از این هم خواهد گذاشت و پیروزی نهایی از آن جبهه حق است و همچنان که امام راحل تاکید داشتند خون بر شمشیر پیروز است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: فشار افکار عمومی باعث خواهد شد که ادامه حمایت نظام سلطه از رژیم صهیونیستی با مشکلات عدیده مواجه شود و ما اطمینان داریم که با نصرت الهی و وعده رهبر معظم انقلاب قبل از 25 سال محقق شده و این غده سرطانی ریشه‌کن خواهد شد.

وی در ادامه اساتید و دانشگاهیان را به فعالیت اثرگذار رسانه‌ای فراخواند و گفت: امروز فرصت مناسبی فراهم شده تا چهره واقعی و پلشت مدعیان حقوق بشر و آزادی نزد افکار عمومی جهان افشا شود و در این راستا، اساتید دانشگاه که غالبا مسلط به زبان‌های مختلف هستند باید با احساس مسئولیت بیشتری وارد صحنه شده و با انتقال واقعیت‌های موجود به روشنگری بپردازند.

حسینی موفقیت‌ها و دستاوردهای امروز نظام اسلامی را به خاطر هماهنگی میدان و دیپلماسی توصیف کرد و گفت: بخش زیادی از موفقیت‌های امروز به خاطر هماهنگی قوا و نهادهای انقلاب و نیروهای مسلح است و اینکه این دولت به دوگانه و تقابل میدان و دیپلماسی اعتقادی ندارد و به بهانه دیپلماسی مانع فعالیت در عرصه میدان نمی‌شود. در جمع اعضای این دولت کسی بر این باور نیست که آمریکا با فشردن یک دکمه می‌تواند سیستم دفاعی و نظامی ما را از بین ببرد.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • معاون رئیسی: افکار عمومی غربی به این جمع‌بندی رسیدند که آمریکا نماد ظلم و ستم است
  • بیداری امروز دانشگاهیان در غرب، تحقق راهبرد الهی برای تغییر است
  • حسینی: دولت سیزدهم به تقابل میدان و دیپلماسی اعتقادی ندارد
  • اصرار به آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات /اخطار موشکی روسیه به آمریکا بر سر طرح جنگ ستارگان /بازخوانی خاطرات
  • دروغ اجباری؛ سیاست رسانه‌های مدعی آزادی
  • پیکر شهید «فرزین بلیان» در بانه تشییع شد
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • ضرورت آرایش‌جنگی رسانه‌ها دربرابر رسانه‌های نظام سلطه
  • استثنایی‌ترین تصمیم نظام با حمله به اسرائیل به روایت فرمانده کل سپاه /این عملیات قابل تکرار است /رسما اعلام کردیم که می زنیم و همه می دانستند
  • رهبر انقلاب در دیدار معلمان: تبیین مصالح بنیادی کشور و نظام از وظایف معاونت پرورشی است (فیلم)