Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما ؛ عباس آرگون بابيان اينکه با فروش اموال قاچاق در بازار داخلي به منظور افزايش درآمدهاي دولت از يک سو فرصت هاي شغلي را از بين مي بريم افزود: در صورت وجود امکانات قانوني بهترين پيشنهاد، در مورد کالاهاي سرمايه اي، صادرات مجدد است.
وي اضافه کرد: هيچ کالاي قاچاقي نبايد به بازار داخل راه پيدا کند و بايدبراي جلوگيري از قاچاق کالا، تقويت توان زيرساختي کارخانه ها و افزايش فرصت هاي شغلي و درآمد بيشتر دولت به راه حل هاي اساسي انديشيد و اقدامات کوتاه مدتي را که در مدت زمان طولاني به اجراي راه حل هاي هميشگي و صحيح مي انجامد، دنبال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آرگون افزود: اقلام قاچاق همان کالاهاي سرمايه اي و مصرفي است که بدون پرداخت عوارض دولتي، تشخيص منبع خريد و مشخصات دقيق از مبادي غيررسمي وارد کشور مي شود.
وي اضافه کرد: ?به طور معمول کالاي سرمايه اي در اختيارسازمان تمليکي قرار مي گيرد و سال هاي گذشته اقلام مصرفي امحا شده است تا بازار داخلي از آسيب هاي توزيع آن در کشور در امان بماند.
آرگون با بيان اينکه اقلام قاچاق به طور عمده غيراستاندارد و غيربهداشتي است که بايد امحا و از گردونه مصرف خارج شود گفت: به طور معمول کالاي قاچاق از استانداردهاي لازم براي مصرف و استفاده در بازار داخلي برخوردار نيست و فروش آن در کشور به سلامت عمومي جامعه آسيب مي زند و بايد ضربه بزرگ قاچاق به دولت و توليدکنندگان داخلي را هم در نظر گرفت که در مورد برخي صنايع به تعطيلي و ورشکستگي بنگاه هاي اقتصادي انجاميده است.
وي گفت: دولت براي ايجاد فرصت هاي شغلي بيشتر و غلبه بر غول بيکاري جمعيت فعال اقتصاد به پول نياز دارد و در واقع در شرايط ايده آل دولت ها براي پاسخگويي بيشتر به مطالبات مردم و تقويت زيرساخت ها به درآمد بيشتر فکر مي کنند و مصوبه کميسيون تلفيق هم در راستاي افزايش درآمدهاي دولت مطرح شده اما اقدامي اصولي و پايه اي نيست و بيشتر حکم مسکن را دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۶۳۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۹۸ درصدی صادرات کالاهای اظهارشده در گمرک خسروی

ناظر گمرکات استان کرمانشاه از رشد ۹۸ درصدی ارزش کالاهای اظهاری گمرک خسروی در نخستین ماه از سالجاری خبر داد. - اخبار استانها -

به گزراش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، به نقل از روابط عمومی گمرک کرمانشاه، علی‌اصغر عباس‌زاده اظهار داشت: در فروردین ماه سال جاری 61 میلیون و 504 هزار دلار کالای صادراتی به وزن 85 هزار تن در گمرک خسروی اظهار و تشریفات گمرکی آن توسط کارکنان این گمرک در کوتاهترین زمان به انجام رسیده است.

وی عنوان کرد: این میزان کالای صادراتی اظهاری در گمرک خسروی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش رشد 98 درصدی داشته است.

عباس‌زاده عمده کالاهای صادراتی اظهاری در گمرک خسروی را کلینکر سیمان، سنگ آهن، میوه و تره بار، کولر آبی، میلگرد آجدار، شمش و ورق فولادی، انواع کاشی و غیره عنوان کرد.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه میزان صادرات کالاهای دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک خسروی به کشور عراق ارسال شده است را 12 میلیون و 410 هزار دلار کالا به وزن 26 هزار و 448 تن عنوان کرد.

عباس‌زاده گفت: میزان کالای صادراتی دیگر گمرکات کشور در نخستین ماه از امسال از طریق گمرک خسروی به مقصد کشور عراق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش 36 درصد و از حیث وزن 40 درصد کاهش داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی عبوری از این گمرک را کاشی و سرامیک، سیمان سفید، تخم مرغ ،کیک و بیسکویت، شیشه جام و غیره عنوان کرد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه در مجموع حجم کالاهای صادراتی اظهاری و عبوری از طریق گمرک خسروی در فروردین امسال را 73 میلیون و 914 هزار دلار به وزن 111 هزار و 642 تن عنوان کرد و افزود: این میزان کالای صادر شده به عراق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش رشد 47 درصدی و از لحاظ وزن کاهش 22 درصدی داشته است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • لایحه‌ مالیاتی دولت برای سرمایه‌گذاری بیشتر در تولید
  • رشد ۹۸ درصدی صادرات کالا از گمرک خسروی
  • جلوگیری از صادرات هرگونه کالا به منظور تنظیم بازار داخلی ممنوع است
  • جلوگیری از صادرات کالا به منظور تنظیم بازار داخلی ممنوع است
  • رشد ۹۸ درصدی صادرات کالاهای اظهارشده در گمرک خسروی
  • خرید دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور /با متخلفان برخورد شود
  • مالیات و کاهش قیمت طلا علت اعتصاب زرگران اردبیلی
  • چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟
  • قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت +جدول
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!