Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: تسهیلات کم درصد به سرمایه‌گذارن بخش گردشگری استان تعلق خواهد گرفت.

‌به گزارش ایسنا-‌ واعظی در کارگروه گردشگری استان افزود: این تسهیلات با هدف ایجاد طرح‌های اشتغالزا در بخش گردشگری و صنایع‌دستی، تسهیلاتی به متقاضیان و سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت: متقاضیان و سرمایه‌گذاران برای اطلاع بیشتر به این اداره کل و در شهرستانها به ادارات تابعه مراجعه کنند.

وی افزود: این تسهیلاتی با کارمزد 4 تا 6 درصد به متقاضیان و سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود‌.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی - گردشگری و صنایع دستی گفت: این تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برای تمام طرح‌ها در محدوده شهر و روستا شامل هتل‌ها – مهمانپذیرها‌، واحدهای بومی گردی‌، مجموعه‌های گردشگری و کارگاه‌های صنایع دستی در نظر گرفته شده است‌.

واعظی گفت: از آنجایی که در حوزه روستایی بیشترین اعتبار به استان ما اختصاص پیدا کرده، شرایط مناسبی پیش بینی شده تا مشکلات از قبیل تهیه وثیقه بانکی و غیره از پیش پای متقاضیان حوزه روستایی برداشته شود‌.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی - گردشگری و صنایع دستی افزود: پیش بینی شده تا بتوان حتی سرمایه گذارانی که به سیستم بانکی بدهی دارند از طریق کارگروه رفع موانع تولید استان از این محل تسهیلات پرداخت کرد‌.

واعظی گفت: باید سرمایه گذاری را به سمت اکوتوریسم، توریسم درمانی و مراکز بوم گردی سوق داد، چون این صنعت می‌تواند با ایجاد محیطی آرام فرصت خوب زیستن را برای همه فراهم آورد.

وی خاطرنشان کرد: با بهره گیری از ظرفیت بخش گردشگری و صنایع دستی می‌توان در استان اشتغال پایدار ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و ورود گردشگر به داخل استان تضمین کننده امنیت یک منطقه است‌.

واعظی ادامه داد: امروز دولت به صنعت گردشگری و توسعه توریسم توجه ویژه‌ای دارد و از این صنعت حمایت می‌کند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۶۴۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، رحیم سرهنگی در نشست با هیئتی از سرمایه گذاران، تجار، فعالان اقتصادی و گردشگری ترکیه گفت: کیش با داشتن شرایط آب وهوایی می‌تواند در فصول سرد ترکیه میزبان گردشگران این کشور باشد.

وی، گفت: با توجه به تفاوت آب وهوایی، دوکشور می‌توانند نقش مکمل درگردشگری وتبادل گردشگر ایفا کنند.

رحیم سرهنگی گفت: یکی از ظرفیت‌های کیش موقعیت ارتباطی با ۸ کشور حوزه خلیج فارس و دریای عمان است و این شرایط، کیش را به مرکزی برای تجارت بین المللی تبدیل می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، با استقبال از برقراری روابط اقتصادی، تجاری و گردشگری با ترکیه، گفت: در شرایطی که کشور‌ها درتلاش هستند به قطب‌های تجاری تبدیل شوند ایجاد منافع مشترک می‌تواند کیش وترکیه را به قطب تجاری تبدیل کند.

نمایندگان شرکت‌ها و سرمایه گذاران ترکیه نیز در این نشست با تقدیر از میزبانی کیش، به مزیت‌های اقتصادی کیش اشاره کردند و درخصوص اجرای فعالیت‌های تولیدی، برگزاری رویداد‌ها وجشنواره‌ها و ایجاد نمایشگاهی از نشان‌های کشور ترکیه اعلام آمادگی کردند.

چند تفاهم‌نامه بین سازمان منطقه آزاد کیش و سرمایه‌گذاران ترکیه با هدف توسعه‌ی همکاری‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و گردشگری امضا شد.

دیگر خبرها

  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • سیستان و بلوچستان توانمند در استقرار صنایع نیروگاهی