Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، «قمر جاوید باجواه» فرمانده ارتش پاکستان در گفت و گوی تلفنی با ژنرال «جوزف وتل» فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا و یک سناتور آمریکایی گفت: کمک مالی واشنگتن را نمی‌خواهیم.

وی افزود: مردم پاکستان معتقدند آمریکا این کشور را فریب داده بنابراین هرگز درخواست کمک مالی از واشنگتن نخواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باجواه تأکید کرد: اتهامات وارد شده توسط مقامات آمریکایی نشان می‌دهد واشنگتن تلاش و فداکاری پاکستان برای مبارزه با تروریسم را نادیده می‌گیرد و نمی‌خواهد در این زمینه از اسلام‌آباد قدردانی کند.

فرمانده ارتش پاکستان اظهار داشت: به تلاش خود برای مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهیم.

قمرجاوید باجواه ادامه داد: مهاجران افغانستانی از کمپ‌های موقت که برای اسکان آن‌ها در پاکستان است به عنوان مخفی‌گاه برای عملیات تروریستی استفاده می‌کنند بنابراین باید هر چه زودتر به کشورشان بازگردند.

وی افزود: اگل دولت کابل تصور می‌کند تروریست‌ها از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شوند باید در ایجاد موانع و مدیریت مرز مشترک همکاری کند.

قمر جاوید باجواه تصریح کرد: امنیت پاکستان وابسته به امنیت افغانستان است و از هر تلاشی برای مبارزه با تروریست‌ها حمایت می‌کنیم.

ژنرال جوزف وتل در این تماس تلفنی ضمن تبادل نظر درباره تنش بین دو کشور قبل و بعد از سخنان ضد پاکستانی ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد قدردان تلاش پاکستان برای مبارزه با تروریسم هستیم.

وی افزود: تنش و اختلاف بین آمریکا و پاکستان موقتی است و امیدواریم به زودی این مشکل حل خواهد شد.

جوزف وتل تأکید کرد: آمریکا هرگز خواهان عملیات یکجانبه و بدون هماهنگی در خاک پاکستان نیست.

فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا اظهار داشت: خواهان عملیات علیه تروریست‌هایی هستیم که از خاک پاکستان برای حمله به افغانستان استفاده می‌کنند.

وی در پایان از اقدامات پاکستان برای ساماندهی مهاجران افغانستانی و پناه دادن به آن‌ها تشکر کرد.

ریچارد اولسون سفیر پیشین آمریکا دراسلام‌آباد گفت: بدون همکاری پاکستان، ارتش آمریکا در افغانستان مانند ماهی یا نهنگی است که بدون آب در ساحل افتاده و قادر به شنا کردن نیست.

وی تأکید کرد: با ادامه فشارها به پاکستان در حال از دست دادن اهرم‌های فشار خود علیه این کشور هستیم.

اولسون گفت: تلاش دولت ترامپ برای تحقیر و مجازات پاکستان به دلیل اقدام نکردن علیه طالبان افغانستان به احتمال زیاد بی‌ثمر است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که وزیر دفاع پاکستان در پی تعلیق کمک های مالی آمریکا از توقف همکاری های امنیتی «اسلام آباد» با واشنگتن خبرداد.

پاکستان اعلام کرد در واکنش به توقف کمک‌های مالی و امنیتی آمریکا، مالیات انتقال کالا‌های ناتو از مسیر این کشور به افغانستان را افزایش می‌دهد.

منابع خبری پاکستان از تصمیم دولت و ارتش این کشور مبنی بر بستن مسیر انتقال تجهیزات ناتو خبر می‌دهند.

چندی پیش وزیر امور خارجه پاکستان اعلام کرد: با توجه به تعلیق کمک مالی و امنیتی واشنگتن به اسلام‌آباد، اتحاد و همکاری با آمریکا را تمام‌ شده می‌دانیم.

رئیس جمهور آمریکا در نخستین پیام توئیتری خود در سال 2018 میلادی از قطع کمک های واشنگتن به دولت پاکستان خبر داد و اعلام کرد که واشنگتن در اقدامی احمقانه در طی 15 سال گذشته 33 میلیارد دلار به این کشور کمک کرده است که این روند ادامه نخواهد یافت.

وی ادامه داد: پاکستان جز دروغ و فریب کاری چیزی تحویل آمریکا نداده و رهبران این کشور ما را احمق فرض کرده‌اند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۶۴۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است

امیر سرتیپ غلامعلیان، گفت: امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای دفع هرگونه تهدیدی برای همگان آشکار است.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ امیر غلامعلیان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق نیروی زمینی ارتش گفت: خداوند متعال را شاکریم که در سایه رهبری فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، اتحاد، همدلی، هم‌افزایی و تعاملی که بین نیروهای مسلح کشور وجود دارد، خار چشم دشمنان اسلام شده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق نیروی زمینی ارتش با اشاره به بیانات فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) اظهار کرد: ایشان در بیانات خود، عملکرد نیروهای مسلح را توأم با تدبیر، آگاهی از مسائل راهبردی و رعایت مصلحت، عزت و حکمت نظام دانسته‌اند. این عوامل نشان ‌دهنده‌ سبک فرماندهی و مدیریتی خاصی است که امروز در سطح تمامی نیروهای مسلح کشور وجود دارد.

امیر سرتیپ غلامعلیان افزود: چنین سبک مدیریتی خاصی در کشور، سبب بروز بازدارندگی کامل شده است. امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای دفع هرگونه تهدیدی برای همگان آشکار است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق نیروی زمینی ارتش با اشاره به وجود وحدت بالای ارتش و سپاه تصریح کرد: اگرچه میان شرح وظایف ارتش و سپاه پاسداران، تفاوت‌هایی وجود دارد، اما هر کجا به همکاری ارتش نیاز باشد، بدون کوچک‌ترین تعللی به همکاری و همیاری با دیگر نهادها و نیروهای خدمت‌رسان به کشور اقدام می‌شود. به همین دلیل است که همواره اشاره می‌شود که اتحاد و یکپارچگی میان ارتش و سپاه پاسداران، برادرانه و ریشه‌ای است.

در بخش دیگری از دیدار، سردار سرتیپ دوم نظری با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران، جزو انقلابی‌ترین ارتش‌ها است، گفت: امروز ارتش ما یکی از انقلابی‌ترین و مردمی‌ترین ارتش‌ها است؛ ارتشی که از ابتدای پیروزی انقلاب همواره به طور مستمر و یکنواخت به ارزش‌های انقلاب نزدیک‍تر شده و به پاسداری از آن پرداخته است.

فرمانده سپاه ثارالله افزود: در سیل رودبار جنوب مشاهده کردیم که ارتش از تمامی ادوات و توان مهندسی خود، برای حل سریع‌تر مشکلات مردم استفاده کرد و این همراهی، همدلی، یک‌زبانی و یک‌هدف بودن در برنامه‌های ارتش و سپاه پاسداران، در اقصی نقاط کشور علی‌الخصوص در استان کرمان به خوبی دیده می‌شود.

سردار سرتیپ دوم نظری در پایان خاطرنشان کرد: وجود انعطاف، تفاهم، همدلی و هم‌زبانی زیاد در همه زمینه‌ها میان ارتش و سپاه، باعث افتخار و کسب روحیه بیشتر و خدمت صادقانه‌تر به مردم می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • وعده لاپورتا به هواداران بعد از ماندنی شدن ژاوی
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • پیام فرمانده ارتش؛ به هر کجای اسرائیل لازم باشد موشک می‌زنیم | پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهیم داد
  • پیام فرمانده ارتش؛ پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهیم داد
  • فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد