Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حسین غفاری مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی از افزایش 40 درصدی خرید تضمینی وش پنبه در آذربایجان شرقی در راستای حمایت از کشاورزان پنبه کار در سال جاری خبر داد.

وی با بیان اینکه نزدیک به 3740 تن وش پنبه در سال جاری در این استان به صورت تضمینی خریداری شده است افزود: وجه بهای این میزان محصول خریداری شده حدود 124 میلیارد ریال است که از این میزان مبلغ 80 میلیارد ریال آن پرداخت و مابقی در اسرع وقت پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه شهرستان خداآفرین قطب تولید پنبه این استان است، تصریح کرد: کیفیت وش پنبه خریداری شده بسیار بالا بوده و ضریب استحصالات آن حتی بالاتر از مناطق خشک کشور است که می توان از آن به‌عنوان نکته‌ای کم نظیر خبر داد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 2700 تن وش پنبه خریداری شده بود که امسال شاهد افزایش این میزان هستیم خاطرنشان کرد: افزایش راندمان و کیفیت محصول امسال به سبب بذر اصلاح شده ای است که این سازمان قبل از کشت تهیه کرده و در اختیار کشاورزان قرار داده است.

 

انتهای پیام/ش

افزایش 40 درصدی خرید تضمینی وش پنبه در آذربایجان شرقی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۶۴۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان

علی موسی خانی گفت: امسال محصول کلزا در استان هرکیلوگرم ۳۵ هزار تومان، تضمینی خریداری می‌شود.

موسی خانی ادامه داد: چهار کارخانه روغن کشی در سطح استان متولی خرید دانه روغنی کلزا و تعاون روستایی گلستان نیز مباشر خرید آن است.

وی افزود: امسال در ۴۸ هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان گلستان کلزا کشت شده است.

موسی خانی خاطرنشان کرد: پارسال ۲۷ هزار تُن کلزا در استان برداشت شده بود و امسال پیش بینی می‌شود تا ۱۲۰ هزار تن محصول برداشت شود.

وی توصیه کرد: کشاورزان در برداشت عجله نکنند چرا که هنگام برداشت، رطوبت استاندارد کلزا باید حدود ۱۰ درصد و مواد خارجی آن ۲ درصد باشد.

کلزا محصولی است که از دانه آن روغنی مفید و گیاهی به دست می‌آید و از کنجاله آن برای خوراک دام استفاده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • تراز آبی دریاچه ارومیه ۱۵ سانتی‌متر افزایش یافت
  • افزایش قدرت معیشتی خانوار در آذربایجان‌شرقی مورد توجه خواهد بود
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان
  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد