Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: محقق و پژوهشگر حوزوی تصریح کرد: آدم باید ابتدا خودش را بشناسد و اگر خودش را شناخت، آن‌وقت می‌فهمد که نمی‌تواند در یک نگاه بگوید کسی جهنمی است یا بهشتی. چنان که «حرّ» در یک برخورد و در یک روز، از قعر جهنم به اعلاترین درجات بهشت رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صدوقی، کارشناس مذهبی در مراسم دعای کمیل مسجد مقدس جمکران با تأکید بر اینکه انسان باید مراقب باشد که عاقبت بخیر شود، اظهار کرد: در مقاطع مختلفی از تاریخ خوانده‌ایم که افرادی، جزء آدم‌های خیلی خوبی بوده‌اند اما عاقبت‌شان ختم بخیر نشده و عکس آن نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاد حوزه علمیه افزود: به اصطلاح عامیانه می‌توان گفت: «جوجه را آخر پاییز می‌شمارند»، پس مهم این است که انسان‌ها روز آخر چگونه از دنیا می‌روند. قصه «برصیصای عابد» در قرآن کریم و انجیل آمده است، او شخصیتی بود که اسم اعظم خداوند را می‌دانست اما در آخر، شیطان او را فریب داد.

 

وی ادامه داد: هیچ‌کس نباید تصور کند که حریف ما ضعیف است بلکه شیطان حریف قَدَری برای انسان است، ما باید به خداوند پناه ببریم از شر شیطان رجیم تا از وسوسه‌های شیطان دور بمانیم.

 

سخنران مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: ویژگی شیطان این است که پس از گمراهی، راهی را به انسان نشان می‌دهد و سپس سرنخی از او جا می‌گذارد تا آبروی او جلوی همه برود، یکی از بیشترین دعاهای پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله)، دعای عاقبت بخیری بوده است.

 

وی ابراز کرد: آدم باید ابتدا خودش را بشناسد و اگر خودش را شناخت، آن‌وقت می‌فهمد که نمی‌تواند در یک نگاه بگوید کسی جهنمی است یا بهشتی، شخصیتی مثل «حر» در یک برخورد و در یک روز، از قعر جهنم به اعلاترین درجات بهشت رسید.

 

صدوقی با بیان اینکه خداوند به دنبال بهانه برای بخشش گناهان بندگان و رفاقت با آنان است، گفت: زندگی‌نامه «طیب حاج‌رضایی» را حتما مطالعه کنید، وی فردی لوتی مسلک بود که در دفاع از امام خمینی(ره) به شهادت رسید و پیکر او در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(علیه السلام) به خاک سپرده شد.

 

وی در تبیین اینکه چه کنیم تا عاقبت بخیر شویم، خاطرنشان کر: در مرحله اول باید از گذشته خود به درگاه پروردگار استغفار کنیم. حرمت پدر و مادر را حفظ کردن از دیگر اقداماتی است که سبب عاقبت بخیری می‌شود. کار دیگر این است که بعد از نماز صبح و نماز عشاء، هفت مرتبه «و لا حول و لا قوة الا باالله العلی العظیم» را با «بسم الله الرحمن الرحیم» بگوید. راه دیگر عاقبت بخیر شدن، اهمیت دادن به نماز است.

 

پایان پیام/99

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۶۴۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز با حافظ : کس ندارد ذوقِ مستی میگساران را چه شد؟

یاری اندر کس نمی‌بینیم یاران را چه شد؟ دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد؟   آب حیوان تیره گون شد خضر فَرُّخ پِی کجاست خون چکید از شاخِ گل بادِ بهاران را چه شد؟   کس نمی‌گوید که یاری داشت حقِّ دوستی حق شناسان را چه حال افتاد یاران را چه شد؟   لعلی از کانِ مُروّت برنیامد سال‌هاست تابش خورشید و سعی باد و باران را چه شد؟   شهرِ یاران بود و خاکِ مهربانان این دیار مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد؟   گویِ توفیق و کرامت در میان افکنده‌اند کس به میدان در نمی‌آید سواران را چه شد؟   صدهزاران گل شکفت و بانگِ مرغی برنخاست عندلیبان را چه پیش آمد هَزاران را چه شد؟   زهره سازی خوش نمی‌سازد مگر عودش بسوخت؟ کس ندارد ذوقِ مستی میگساران را چه شد؟   حافظ اسرارِ الهی کَس نمی‌داند، خموش از که می‌پرسی که دورِ روزگاران را چه شد؟ کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) آهنگ جدید فرزاد فرزین برای سریالی که خودش بازیگر آن است
  • (عکس) روبوسی کاظم صدیقی و وزیر ارشاد در نماز جمعه
  • امروز با حافظ : کس ندارد ذوقِ مستی میگساران را چه شد؟
  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است
  • شگفتی بزرگ صداوسیما برای مردم ایران؛ صبح بخیر مسئولین!
  • یک اقتصاددان پاسخ داد: عاقبت نرخ تورم در 1403 و اتفاق نگران کننده برای طبقه متوسط جامعه
  • بشنوید// راه‌های نفوذ شیطان به خودتان را ببندید
  • رئیس شورای اسلامی شهرکرد، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه
  • فیلم| عاقبت آزادی‌بیان درآمریکا؛ قرار دادن دانشجویان و اساتید اخراجی دانشگاه کلمبیا در لیست سیا و منع آنها از تحصیل و اشتغال
  • تصاویری زیبا از ایجاد یک دریاچه در کویر تل شیطان (فیلم)