Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@18:41:37 GMT

غربالگری سرطان روده بزرگ در زنجان انجام می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۶۴۹۸۷

غربالگری سرطان روده بزرگ در زنجان انجام می شود

زنجان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: غرباگری سرطان روده بزرگ توسط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان انجام می شود.

پرویز قزلباش در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به مردم تسریع شده است، افزود: در این میان غربالگری سرطان روده بزرگ توسط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: طی غربالگری انجام‌ شده ۱۱ مورد از سرطان روده بزرگ در مرحله اول کشف‌شده و ۲۵ مورد هم در مرحله یک سرطان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: درمجموع از ۷۶ مورد غربالگری سرطان روده بزرگ ۴۰ مورد از این سرطان کشف‌شده و در مرحله درمان است.

قزلباش تأکید کرد: متأسفانه سرطان روده بزرگ در بانوان استان زنجان بیشتر شایع است و بعد از این بیماری سرطان پستان و دهانه رحم در رده‌های بعدی می‌باشند که در استان در بین بانوان زنجانی شایع است.

وی افزود: زنجان در بحث بیماری‌های گوارشی رتبه بالاتری نسبت به سایر استان‌ها دارد و استان زنجان جزو استان‌هایی است که  پایین‌ترین  انواع سرطان در کشور را دارد ولی متأسفانه سرطان روده و دستگاه گوارش در استان زنجان به نسبت سایر استان‌ها در کشور بیشتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در ۶۶۵ مرکز بهداشت استان زنجان خبر داد و افزود: طی مدت فعالیت دولت تدبیر و امید تعداد این مراکز افزایش‌یافته است.

قزلباش ابراز کرد: با توسعه سبک زندگی اسلامی و تغذیه اسلامی بیماری‌ها هم به‌تبع کاهش می‌یابد و امروزه بررسی‌ها و تجربه‌ها نشان می‌دهد گرایش افراد به سمت تغذیه‌های اسلامی و طبیعی و جلوگیری از تغذیه‌هایی همچون فست فود باعث افزایش میانگین طول عمر در جامعه می‌شود.

وی به اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان زنجان اشاره کرد و یادآور شد: این طرح در استان به خوبی اجراشده  و توفیقات خوبی هم ایجادشده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۶۴۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش ملی غربالگری سرطان به زودی در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه افتتاح مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان گفت :‌ بسیاری از بیماری های سرطان در کشور ، پیش از آنکه به مرحله غیرقابل درمان برسد میتوان بیماری ها را تشخیص داد و درمان کرد.

وی ادامه داد: برنامه وزارت بهداشت این است که درمان سرطان در کل کشور رایگان شود و مراکز پیشرفته را برای درمان رایگان مردم راه اندازی کنیم.

در پایان دکتر عین اللهی گفت : در پویش ملی سلامت که انشاالله بعد از پویش ملی درمان کودکان اعلان میشود افرادی که مشکوک به سرطان هستند به مراکز درمانی معرفی میشوند و مورد غربالگری قرار میگیرند تا به صورت رایگان درمان شوند.

دیگر خبرها

  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان به زودی در کشور
  • پزشکان جهادی در مناطق کم برخوردار
  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان در ایران
  • شناسایی و پلمپ یک واحد طب سنتی غیرمجاز در سرایان
  • پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد