Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس آخرین آمار اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، 100 پسر در 6 ماهه نخست سال 96 از خانه فرار کرده‌اند. آفتاب‌‌نیوز : حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، 100 پسر در 6 ماهه نخست سال 96 از خانه فرار کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش آفتاب‌نیوز، وی تصریح کرد: آمار پسران فراری در کشور نسبت به دختران در ظاهر کمتر است، اما این مسئله هرگز به مفهوم بالا بودن آمار دختران فراری در واقعیت نیست؛ زیرا بسیاری از پسران پس از فرار از خانه به دنبال کار می‌روند و مشغول به کار می‌شوند و پس از آن خانواده‌ها نیز خیلی پیگیر این موضوع نمی‌شوند و گزارشی در خصوص فرار فرزند پسر خود از خانه به کلانتری‌ها ارائه نمی‌دهند.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: خانواده‌ها در مواجهه با فرار فرزندان از خانه، نسبت به فرار فرزندان دختر حساسیت بیشتری نشان می‌دهند، به همین دلیل، بسیاری از موارد فرار فرزندان پسر عنوان نمی‌شود و در نهایت آمار دختران فراری بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.
مسعودی فرید اضافه کرد: از جمله علل و عوامل فرار پسران از خانه، خلا عاطفی و عدم وجود ارتباط مناسب والدین با فرزندان است و گاهی نیز تشویق دوستان و همسالان آن‌ها با توجیه تغییر شرایط و دستیابی به موقعیت مالی بهتر، باعث فرار پسران از خانه می‌شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۶۵۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا طالبی شب گذشته از مرکز اورژانس اجتماعی و مجتمع حمایتی الزهرا (س) و کودکان بی‌سرپرست شیرخوارگاه خاتم الانبیا (ص) این مرکز بازدید کرد و گفت: بیشتر جرایم و آسیب‌های اجتماعی ریشه در اعتیاد و مشکلات معیشتی دارد.

وی با اشاره به خدمات شبانه‌روزی و رایگان اورژانس اجتماعی بهزیستی به افراد آسیب دیده و آسیب‌پذیر جامعه، تصریح کرد: باید با انجام اطلاع رسانی مناسب آشنایی مردم با خدمات اورژانس اجتماعی (۱۲۳) افزایش یابد و خدمات این مراکز به مردم به خوبی معرفی شود.

وی با اشاره به این نکته که ارائه خدمات با گروه‌های آسیب پذیر از طریق مرکز مشاوره تلفنی –تخصصی ۱۴۸۰ افزود: مرکز مشاوره تلفنی همه روزه در حوزه‌های مختلف از جمله مشکلات خانوادگی، تربیت فرزندان، مشاوره ازدواج، مشکلات تحصیلی و انتخاب رشته تحصیلی و … به مردم مشاوره رایگان ارائه می‌شود.

طالبی تصریح کرد: نوزادان تا سن ۶ سالگی در این مرکز شیر خوارگان بهزیستی نگهداری می‌شوند اما تلاش‌ها برای بازگشت آنها به محیط خانواده یا انجام فرزندخواندگی این کودکان است.

معاون استاندار خراسان جنوبی در ادامه این بازدید از نزدیک در جریان روند ارائه خدمات مراکز مورد نظر بهزیستی در بخش کودکان کار و خیابان، خانه امن (محل نگهداری زنان و دختران خشونت دیده) و خانه سلامت (محل نگهداری دختران در معرض آسیب) قرار گرفت و با حضور در شیرخوارگاه خاتم الانبیا (ص) بهزیستی، هدایایی به کودکان این مرکز، اهدا کردند.

شایان ذکر است که یکی از فعالیت‌های مهم این مرکز خط تلفن اورژانس اجتماعی «۱۲۳» و خط مشاوره «۱۴۸۰» است و تماس گیرندگان با این خط به گفته کارشناسان این مرکز، بیشتر افرادی هستند که در معرض آسیب‌های جسمی و روحی قرار دارند.

بیشترین ارتباط با خط ۱۲۳ به ترتیب در زمینه اختلافات حاد خانوادگی، اقدام به خودکشی، کودک آزاری و همسر آزاری است.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی از خدمات شبانه‌روزی خط تلفن ۱۲۳ مرکز استان بهره‌مند هستند و در مجموع بیش از ۳۰ هزار تماس با خط مشاوره اورژانس اجتماعی بهزیستی (۱۴۸۰) در سال گذشته برقرار شده که بیشتر آنها بانوان هستند.

کد خبر 6063377

دیگر خبرها

  • مدیرکل بهزیستی به عید دیدنی بچه های ما رفت
  • آرزوهای مددجویان و نیازمندان را برآورده کنید!
  • خدمات دهی اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان به مردم و مسافران
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • ایرانیان چقدر گوشت مصرف می‌کنند؟
  • ابر بدهکاران مالیاتی نقره داغ شدند
  • ۸۶۱ خدمت توسط اورژانس اجتماعی استان بوشهر ارائه شد
  • سرانه مصرف گوشت قرمز به ۷.۱ کیلو رسید
  • ارائه ۸۶۱ خدمت تخصصی توسط اورژانس اجتماعی استان بوشهر