Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-24@13:26:40 GMT

ترامپ به مراسم ازدواج سلطنتی پرنس هری دعوت نشد

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۶۶۶۲۷

ترامپ به مراسم ازدواج سلطنتی پرنس هری دعوت نشد

رکنا: به گفته یک فرد نزدیک به خانواده سلطنتی انگلیس، نام دونالد ترامپ در فهرست میهمانان مراسم ازدواج نوه ملکه این کشور موجود نیست.

به گزارش گروه سیاسی رکنا به نقل از دیلی‌میل، به گفته نزدیکان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، او به دلیل دعوت نشدن به مراسم ازدواج پرنس «هری» شاهزاده انگلیس و «مگان مرکل» بازیگر Actor آمریکایی خجالت زده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ انتظار داشت به این میهمانی دعوت شود. اما یکی از منابع نزدیک به خانواده سلطنتی در این باره گفت: «با اینکه فهرست نام میهمانان هنوز اعلام نشده است، هیچ دلیلی ندارد که او به این مراسم دعوت شود».

دعوت نشدن ترامپ Trump به مراسم ازدواج این زوج سلطنتی و لغو شدن سفر او به انگلیس -که قرار بود ماه آینده انجام شود- نشانه‌های خوبی برای ترامپ نیستند.

ترامپ اعلام کرد سفر لندن را به دلیل مخالفتش با ارزان فروشی ساختمان سفارت قدیمی آمریکا در این شهر لغو کرده است. اما ناظران می‌گویند او برای مواجه نشدن معترضان انگلیسی به ورود او به لندن این سفر را لغو کرده است.

«صادق خان» شهردار لندن، یکی از کسانی بود که دیروز گفت: «ترامپ پیام مردم لندن را که مخالف سفرش به این شهر بودند دریافت کرده است». «جرمی کوربین» رئیس حزب کارگر، نیز گفت ترامپ به لندن دعوت نمی‌شود. «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس، در مخالفت با این دو مقام، آنها را به تخریب روابط این کشور با آمریکا متهم کرد.

دفتر نخست‌وزیری نیز از موضع جانسون حمایت کرد. یک منبع آگاه گفت: «ما مطمئنیم که تهدید روابط انگلیس و آمریکا به هیچ وجه در جهت منافع ما نیست».

مشاجره‌‌ها درباره سفر ترامپ به لندن مدت‌ها است که ادامه دارد و دیروز تیتر رسانه‌های سراسر جهان را به خود اختصاص داده بود. این مشاجره‌ها به نظر می‌آید تهدیدی اساسی برای روابط دو کشور هستند و ممکن است بحران ساز شوند. ترامپ یک سال است که سمت ریاست‌جمهوری آمریکا را به دست آورده، اما هنوز تاریخی برای سفر او به انگلیس -متحد اصلی واشنگتن- تعیین نشده است.

به گفته منابع سلطنتی، مراسم ازدواج پرنس هری مانند ازدواج والدین و برادرش یک مناسبت دولتی نیست. عروسی او یک مراسم خانوادگی خواهد بود. با اینکه ملکه انگلیس در این مراسم شرکت می‌کند، آن را یک مناسبت رسمی دولتی نمی‌دانند. عروس و داماد نیز اعلام کرده‌اند فقط دوستان نزدیکشان و خانواده‌شان در این مراسم شرکت خواهند کرد.

دفتر نخست‌وزیری انگلیس نیز اعلام کرد این مسئله مربوط به خانواده سلطنتی است و روسای جمهور سابق آمریکا در چنین مراسم‌هایی شرکت نکرده‌اند. با این حال هنوز یک سوال باقی مانده: آیا باراک اوباما که ماه گذشته پرنس هری با او مصاحبه کرد، به عروسی دعوت می‌شود؟

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۶۶۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدنی های امروز؛ از دادگاه ترامپ تا تولد لنین

چادر یک زن بی خانمان در پارکی در شهر اورگان آمریکا/ زوما جلسه دادگاه ترامپ در نیویورک آمریکا/ رویترز و آسوشیتدپرس تجمع مخالفان ترامپ در مقابل دادگاه او در محله منهتن نیویورک/ زوما مادر فلسطینی در حال انتقال پسر زخمی اش به بیمارستانی در نوار غزه/ زوما اعطای مدال از سوی رییس جمهوری اوکراین به برخی از نظامیان ارتش اوکراین بارگیری محموله کاه شلتوک برنج به بازار فروش در بنگلادش/ زوما مراسم تغییر شیفت نگهبانان کاخ سلطنتی دانمارک در کپنهاگ/ زوما یهودیان افراطی در حال اجرای مراسم های آیینی "عید فصح" در شهر قدس/ زوما گرامیداشت "روز زمین" از سوی فعالان محیط زیست کره ای در شهر سئول/ یونهاپ تجمع حامیان فلسطین در مقابل دفتر یک شبکه تلویزیونی نیوزیلند در اعتراض به مصاحبه جانبدارانه این شبکه با سفیر اسراییل/ زوما آثار حملات اسراییل به شهر خان یونس در جنوب نوار غزه/ خبرگزاری فرانسه "دیوید کامرون" وزیر خارجه انگلیس هنگام بازدید از پروژه برق آبی "نورک " در دوشنبه تاجیکستان مورد استقبال زنانی با لباس های سنتی تاجیکی قرار می گیرد. کامرون در یک تور 5 روزه به منطقه آسیای مرکزی سفر کرده است./ آسوشیتدپرس آوارگان جنگی دارفور سودان در کشور همسایه چاد/ گتی ایمجز فعالان حزب کمونیست روسیه در میدان سرخ مسکو و در مراسم صدوپنجاهمین سالگرد تولد ولادیمیر لنین/ EPA کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دیدنی های امروز؛ از ماراتون لندن تا انتخابات هند

دیگر خبرها

  • صحنه ای وهمناک در انگلیس؛ اسب های خونین در خیابان های لندن | عکس
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • آرسنال، چلسی را به خاک و خون کشید
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • سوناک افزایش هزینه‌های دفاعی را تایید کرد
  • آتش سوزی مرگبار در انگلیس
  • دیدنی های امروز؛ از دادگاه ترامپ تا تولد لنین
  • توخل به انگلیس برمی‌گردد: لندن نه، این بار منچستر!‏
  • برگزاری مراسم ازدواج ۱۰۰ زوج جوان در شهرستان قشم
  • بهانه حامیان اسرائیل برای فشار بر طرفداران فلسطین در لندن