Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیل- دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با انتقاد از انحراف در پرداخت تسهیلات بانکی، گفت: بخشی از پرداختی ها به جای تولید در محل دیگری صرف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر عتباتی صبح شنبه در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت اردبیل تصریح کرد: دستگاه قضایی روند هزینه کرد تسهیلات سرمایه در گردش استان را بررسی کرده و متاسفانه در بخشی از تسهیلات انحرافاتی دیده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به عنوان مثال در یک بانک دولتی از ۱۴ پرونده در هزینه کرد ۱۰ پرونده انحراف دیده می شود و حتی مدارکی موجود است که فرد بعد از دریافت تسهیلات به جای صرف آن در تولید، در پونک تهران ملک خریداری کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با تاکید به اینکه مورد دیگر در پی دریافت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات بعد از چند دست تغییر مکان پول، آن را در موسسه کاسپین سرمایه گذاری کرده است، اضافه کرد: حتی موردی از سرمایه گذاری تسهیلات در بانک سرمایه داریم.

به گفته عتباتی در صورتی که قرار است فضای کسب و کار حمایت شود می بایست وضعیت اعطا و هزینه کرد تسهیلات اصلاح شود و واحدهای متخلف شناسایی شده و مجددا در کمیته حمایت قضایی بررسی نشوند.

وی متذکر شد: از سال ۹۳، کمیته حمایت قضایی ۲۶۰ واحد تولیدی را بررسی کرده و بازدید و مصوبات متعددی داشتیم تا برای رونق تولید کمک کنیم اما مشاهده می شود و در خود استان رویه هایی که در هیچ استان دیگری وجود ندارد اعمال می شود که اغلب سخت گیرانه و به تفسیر مدیران است.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل نمونه ساخت گیری را در واگذاری زمین در شهرک صنعتی شماره دو عنوان کرد و افزود: بی تفاوتی به این مسائل و مانع تراشی در مقابل تولید اثرات سو اجتماعی به دنبال دارد و لازم است برای رفع آن نمایندگان و مسئولان دولتی ورود جدی داشته باشند.

عتباتی همچنین در خصوص اظهارات یکی از تولیدکنندگان گوشت در اردبیل مبنی بر اینکه ۵۰ درصد گوشت کشتار شده استان قاچاق است، ادامه داد: در هیر، پارس آباد و اردبیل به صورت علنی کشتار غیر مجاز انجام می شود که دستگاه قضا هر کجا اطلاع یافته برخورد جدی داشته است.

وی افزود: لازم است متولیان برای ممانعت از کشتار غیر مجاز ورود جدی داشته باشند و از سویی اطلاع رسانی به مردم برای عواقب بهداشتی مصرف گوشت غیر مجاز صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل همچنین خواستار اصلاح رویه های اعمال شده در گمرک بیله سوار شد و تاکید کرد: برخی رویه ها آزاردهنده بوده و مانع از فعالیت تجار شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۶۶۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران پیشروان میدانی تولید ثروت هستند

استاندار اردبیل با بیان اینکه ثروت‌آفرینی و پیشرفت با تقویت فرهنگ تولید و ایجاد مکانیزم و زنجیره تولید امکان‌پذیر است، گفت: کارگران به‌عنوان پیشروان میدانی تولید باید مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل و به نقل از روابط عمومی استانداری، سیدحامد عاملی در آیین تجلیل از کارگران در کارخانه سیمان اردبیل اظهار کرد: با توجه به پیشینه مصرف‌گرایی و هزینه‌کرد درآمدهای نفتی، تقویت بخش تولید در جامعه ما ضروری است و وجود مشکلات اقتصادی در جامعه هم تقویت فرهنگ تولید و ایجاد مکانیزم و زنجیره تولید را برای ثروت‌آفرینی و پیشرفت لازم کرده است.

وی افزود: در استان اردبیل ظرفیت‌های مهمی برای ایجاد زنجیره تولید و ثروت‌آفرینی داریم که بر اساس این ظرفیت‌ها، نباید سرانه درآمد ناخالص ما کمتر از کشورهایی باشد که فاقد چنین ظرفیت‌ها و زمینه‌های تولید ثروت هستند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه حضور کارگران در میدان کار و تلاش، نشانگر رونق گرفتن تولید و زمینه‌ساز ثروت‌آفرینی است، تصریح کرد: کارگران به‌عنوان پیشروان میدانی تولید باید مورد توجه قرار گیرند.

عاملی با قدردانی از فعالان بخش‌های تولید هم در عرصه علم و فن و خدمات و هم در موقعیت میدانی و عملیاتی، بیان کرد: لازم است همه به باور تولید برسند و هر کس در هر حوزه فعالیتی، به تولید محصول حوزه کاری خود اعم از تولید دانش، خدمات جدید و کار میدانی بپردازد.

وی با بیان اینکه تقویت تولید در جامعه گام مهمی در راستای مقابله با هجمه‌های اقتصادی دشمنان است، گفت: هر جا در جامعه اراده‌ای شکل یافته است، پیروزی بر دشمنان به دست آمده است و با همدلی و فرهنگ‌سازی کار و تولید می‌توان در عرصه اقتصادی نیز بر مشکلات فائق آمد.

کد خبر 749561

دیگر خبرها

  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • شارژ ۱۹ میلیارد دلاری صندوق توسعه/ تزریق ۱۰۰ همت به مسکن در ۱۴۰۳
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه/تزریق۱۰۰همت به مسکن در۱۴۰۳
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • ارائه تسهیلات کم بهره برای جهش تولیدات شیلاتی در استان بوشهر
  • زمینه جذب تسهیلات از بازار سرمایه باید فراهم شود
  • اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل
  • کارگران پیشروان میدانی تولید ثروت هستند