Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگویی افزود: در طرح تحول سلامت بر اساس قانون مقرر شد که به روستاییان و کشاورزان ٩٧ و ساکنان مناطق شهری ٩٤ درصد در هزینه های درمانی تخفیف داده شود؛ در واقع  روستائیان ٣ درصد و ساکنان مناطق شهری ٧ درصد هزینه های درمان خود را پرداخت کنند..

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: اجرای طرح تحول سلامت موجب رضایتمندی مردم در حوزه سلامت شد، اما به دلیل افزایش بار مراجعات مردم به مراکز درمانی نارضایتی پزشکان، پرستاران و پرسنل بیمارستان ها را به دنبال داشت که باید  تلاش کرد این نارضایتی ها از بین برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیزی مشکلات طرح تحول سلامت را ناشی از تزریق نشدن صد درصدی منابع دانست و گفت: دولت منابع در نظر گرفته شده برای طرح تحول سلامت  را به طور صددرصد  تخصیص نداد و این موضوع موجب بروز مشکلاتی در مسیر اجرای این طرح  شد.

عزیزی ادامه داد: در طرح تحول سلامت قرار بود ۴ میلیون نفر بیمه شوند اما ١١ میلیون نفر بیمه شدند و دولت فقط منابع ٤ میلیون نفر بیمه شده را به بیمه سلامت پرداخت کرد و همین کسری بودجه ای موجب نارضایتی و بروز مشکلات در اجرای طرح شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ٤۸٠٠ میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها در مجلس به حوزه سلامت تخصیص یافت، اظهار کرد: تنها جایی که می توانست از این ردیف بودجه ای هدفمند هزینه شود، حوزه سلامت بود اما متاسفانه دولت منابع لازم را برای اجرای طرح تحول سلامت از محل هدفمندی یارانه ها به طور کامل به وزارت بهداشت تخصیص نداد.

وی تصریح کرد: از محل درآمد مالیات بر ارزش افزوده نیزکه حدود ٢٩٠٠ میلیارد تومان  برآورد شده بود دولت بودجه لازم را به طور کامل به وزارت بهداشت پرداخت نکرد، افزون بر این، دولت منابع دیگر طرح تحول سلامت را نیز ١٠٠ درصد تخصیص نداد که همه این موارد موجب بروز مشکل و نارضایتی شد.

عزیزی خاطرنشان کرد: دولت به وزارت بهداشت  ماموریت می دهد که طرح تحول سلامت را اجرا و منابع آن را تامین کند اما وقتی منابع به طور کامل تخصیص داده نمی شود ، این وزارتخانه تا حدی می تواند خدمات بدهد همچنین به دلیل کمبود بودجه ای توان پرداخت مطالبات پزشکان، پرستاران و پرسنل را نخواهد داشت و این موجب نارضایتی آنها می شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: البته با اجرای طرح تحول سلامت بیماران  رضایتمندی خوبی داشتند زیرا زیرمیزی ها از بین رفت و هزینه های درمانی کاهش پیدا کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید منابع مالی پایدار برای اجرای طرح تحول سلامت تامین شود، گفت: طرح تحول سلامت یکی از دستاوردهای خوب دولت محسوب می شود زیرا این طرح به سلامت مردم توجه ویژه ای داشت اما باید منابع پایدار برای اجرای طرح تحول سلامت در نظر گرفته شود، از طرفی باید نقاط  ضعف نیزاز بین برود و نقاط قوت تقویت شود تا رضایت مردم، پزشکان، پرستاران و کادر درمان را در پی داشته باشد.

عزیزی در پاسخ به برخی گمانه زنی ها مبنی بر شکست طرح تحول سلامت عنوان کرد: اگر طرح تحول سلامت شکست بخورد دولت و مجلس هر دو مقصر هستند، چرا نباید از طرحی به این خوبی حمایت کنیم تا شکست بخورد؟ اگر پزشکان و پرستاران و کسانی که در حوزه سلامت خدمت می کنند مطالباتی دارند باید مطالبات آنها تامین و پرداخت شود.

انتهای پیام

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۶۷۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد راهبری سند تحول و تعالی قوه قضاییه تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر داشتن رویکرد تحولی و اجرای سند تحول در قوه قضائیه و ابلاغ «سند تحول و تعالی قوه قضائیه» توسط ریاست قوه قضائیه در روز جاری گفت: سند ابلاغی پس از جمع بندی پیشنهادات و بازنگری و روزآمد سازی سند پیشین توسط ریاست قوه قضائیه تصویب شده و منطبق با شرایط فعلی قوه قضائیه و کشور است.

القاصی طی نشستی با حضور معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات، قائم مقام و معاونین قضائی دادگستری کل استان تهران ضمن مرور هفت مأموریت مورد تاکید در سند تحول و تعالی قوه قضائیه از آنها خواست تا با تشکیل ستاد راهبری سند تحول و تعالی قوه قضائیه در استان تهران نظارت و پیگیری مستمری را برای تحقق اهداف و اجرای مأموریت‌های ۷ گانه سند تحول و تعالی اعمال کنند.

رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: با توجه به حجم و گستردگی استان تهران در اقدامات قضائی، مسئولیت سنگینی از حیث کمی و کیفی در اجرای سند برعهده دستگاه قضائی استان قرار دارد و این موضوع جدیت و تلاش مضاعفی را در تمام سطوح مدیریتی و صف در مراجع قضائی استان می‌طلبد.

علی القاصی گفت: برای دست‌یابی به اهداف سند و در ذیل ستاد راهبری استان، ۹ کارگروه تخصصی نیز متناسب با هر یک از مباحث مطرح شده در سند تحول و تعالی تشکیل خواهد شد تا نسبت به اجرای گام‌ها و اقدام‌های مورد نظر سند با جدیت عمل کنند.

شایان ذکر است: در تنظیم این سند، به موضوعات مقابله با فساد و تحقق کارآمدی توجه ویژه‌ای شده و بر اساس مفاد قانون اساسی، منویات امامین انقلاب و انتظارات مردم، پیامد نهایی تحول در قوه قضائیه دستیابی به «عدالت» و «رضایت‌مندی مردم» در نظر گرفته شده است.

گفتنی است: سند جدید تحول و تعالی قوه قضائیه، به عنوان نسخه روشن، اجماع‌ساز و جمع‌بندی‌شده‌ای از رویکردها و راهکارهای تحولی در تاریخ ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ به تصویب رئیس قوه قضائیه رسید که صبح امروز برای اجرا رسماً ابلاغ شده است.

کد خبر 6080133

دیگر خبرها

  • ستاد راهبری سند تحول و تعالی قوه قضاییه تشکیل شد
  • مهم‌ترین تغییرات بودجه ۱۴۰۳ از زبان ریاست سازمان برنامه و بودجه؛ بودجه بخش سلامت به ۴۰۸ همت رسید | برنامه هفتم به‌زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • منابع و مصارف بودجه تبدیل به قانون شده است
  • سند تحول و تعالی قوه قضاییه از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟
  • رشد 111 درصدی درآمد دولت از محل جرائم و خسارات در بودجه / درآمد ناشی از جرایم رانندگی در صدر/ 1403 برای چه مواردی باید جریمه بپردازید؟
  • سند تحول و تعالی قوه قضاییه ابلاغ شد
  • انتقاد خضریان به گزارش عملکرد وزیر آموزش و پرورش
  • طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش
  • دولت امسال چقدر درآمد دارد؟
  • مخاطب میلیونی تلوبیون