Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در مورد آخرین جزئیات مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران که فروردین‌ماه سال آینده برگزار می‌شود، گفت: امسال تصمیماتی اتخاذ شده است تا شرکت‌کنندگان قوی‌تری در مسابقات حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همکاران ما در ستاد برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن وضعیت 10 سال گذشته شرکت کنندگانی که از کشورهای مختلف آمده‌اند، بررسی کرده‌اند.
وی افزود: بر همین اساس مشخص شد که چه کشورهایی در چه رشته‌هایی قوی‌تر هستند. در نتایج این بررسی برخی از کشورها هستند در هر دو رشته قرائت و حفظ قوی هستند. در مقابل برخی از کشورها هم هستند که نماینده آنها در رشته قرائت طی 10 سال گذشته بسیار ضعیف عمل کرده است. همچنین برخی کشورها هستند که 10 سال متوالی در زمینه حفظ حرفی برای گفتن نداشته‌اند.
حسینی تصریح کرد: لذا برای اینکه مسابقات از لحاظ فنی تقویت شود، مانند روشی که در برخی مسابقات بین‌المللی دیگر اعمال می‌شود، امسال سیاستی را اتخاذ کرده‌ایم که براساس آن دیگر اصراری وجود نخواهد داشت که همه کشورها هم در رشته قرائت و هم در رشته حفظ کل قرآن کریم نماینده داشته باشند.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر اینکه تعدادی از کشورها در هر دو رشته قرائت و حفظ قرآن کریم قوی هستند و مانند سابق از حضور نمایندگان آنها در هر دو رشته استقبال می‌کنیم، اظهار کرد: با این وجود نسبت به کشورهایی که بر اساس بررسی عملکرد حداقل 10 ساله‌ای که صورت گرفته است مشخص شده مثلاً در رشته قرائت در آن کشور زیرساختی وجود ندارد و یا با سبک‌های دیگر مشغول فعالیت هستند، قرار شد، امسال اصراری بر اعزام نماینده در هر دو رشته از آن کشورها نداشته باشیم.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه تعدادی از کشورها به این دلیل که اسلامی نیستند، فاقد دستگاه‌های قرآنی رسمی هستند یا اسلامی هستند اما مانند جمهوری اسلامی ایران یا برخی دیگر از کشورها وزارت اوقاف یا سازمان دیانت و یا مجموعه‌ای که متولی کارهای قرآنی کشور باشند، ندارند، قرار شد اگر نمایندگانی از آن کشور توسط تشکل‌های اسلامی و مجامع قرآنی مسلمانان معرفی می‌شود، حتماً فایل صوتی این افراد را بررسی کنیم.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف اذعان کرد: اجازه حضور این افراد در صورتی که تأییدیه فنی را دریافت کردند، صادر خواهد شد. این موارد برای این است تا شاهد حضور برخی از افراد که صلاحیت فنی لازم برای حضور در مسابقات را ندارند، نباشیم.
حسینی در پایان خاطرنشان کرد: همانگونه که قبلاً گفته شده است این مسئله در راستای بالا بردن سطح کیفی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران است و در واقع رویکرد این دوره رویکردی کیفی خواهد بود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۶۷۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی و حافظان قرآن کریم، مربوط به ترجمه و مفردات کلام الله مجید، همزمان با سراسر کشور در همدان برگزار شد.

رضا فرهادی افزود: استان همدان هم به عنوان یکی از حوزه‌های منتخب این آزمون در حوزه‌های دانشگاه چمران، دانشگاه بوعلی و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر با حضور ۲۷۰ شرکت کننده برگزار کرد که در رشته ۱۰ جز ۴۰ نفر، ۲۰ جزء ۳۹ نفر و در رشته‌های دیگر در مجموع ۱۳۲ نفر حضور داشتند.

او همچنین گفت: نتایج این آزمون خرداد امسال اعلام می‌شود.

دیگر خبرها

  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان