Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@17:24:49 GMT

مشکلات راه‌های روستاهای تفت تمام نشدنی است

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۶۷۴۴۴

مشکلات راه‌های روستاهای تفت تمام نشدنی است

حادثه خیز بودن پیچ مستوفی جاده طزرجان، پیچ خطرناک در جاده خود دهستان نصرآباد، خراب بودن جاده شواز، آب نمای روستای علی آباد و جاده بورق-دستجرد- عبد‌الله از عمده مشکلات روستاهای بخش مرکزی تفت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح تفت، بررسی مشکلات و مسائل راهها در جلسه شورای شهرستان تفت با دعوت از رئیس راهداری و حمل و نقل و رئیس مسکن و شهرسازی این شهرستان تفت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای شهرستان تفت در این نشست گفت: طی فراخوان قبلی درباره مسائل و مشکلات راه ها در مناطق مختلف شهرستان مطالبی جمع آوری شده که مناسب دیدیم در جلسه ای با شما مطرح کنیم.

 «محمدحسین بهارستان» با بیان اینکه امیدواریم خروجی مناسبی از این جلسه حاصل شود از اعضای شورا خواست تا به طرح موضوعات منتقل شده طی فراخوان قبلی در منطقه خود بپردازند.

«غلامرضا رکوعی» نماینده شورای شهر نیر در شورای شهرستان ضمن درخواست اینکه مسیر سخوید به زردین و نیر به گاریزات آسفالت شود گفت: با توجه به اینکه شورای شهر نیر می خواهد مسیر بلوار امامزاده نیر را آسفالت کند چنانچه اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای در این زمینه کمک کند کار بهتر انجام می شود.

«حمیدرضا آخوند زردینی»نماینده بخش نیر در شورای شهرستان با اشاره به مشکلات مسیر فیض آباد به سخوید و آسفالت جاده زردین به منشاد گفت: افزایش حریم جاده تا 60 متر و بعضاً 90 متر امر درستی نیست و همچنین بعضاً منتقل شده که مکان هایی به صورت شبانه تخریب شده است.

 حادثه خیز بودن پیچ مستوفی جاده طزرجان، پیچ خطرناک در جاده خود دهستان نصرآباد، خراب بودن جاده شواز، آب نمای روستای علی آباد و جاده بورق-دستجرد- عبداالله از مشکلات روستاهای بخش مرکزی بود که «سید محسن شجاع الساداتی» نماینده این بخش در شورا مطرح کرد.

«حسن زارع رشکوئیه» نماینده بخش گاریزات در شورای شهرستان ضمن تشکر از اقدامات اداره راهداری در این بخش، نبودن علائم راهنمایی رانندگی، مشکل مسیر نیر به گاریزات، جداسازی دو لاین مسیر گاریزات به رشکوئیه و حادثه خیز بودن تقاطع ها را مهمترین مشکلات گاریزات عنوان کرد.

آماده سازی کوچه، فضای عمومی واماده سازی فضای مناسب جهت پارک برای شهرک های تازه تأسیس شهر تفت همانند شهرک جانبازان و شهرک امام علی(ع) که تا مرحله آماده سازی بر عهده مسکن بوده  و بحث باز کردن گاردریل های جاده تفت_یزد،آسفالت مسیر انحرافی کمربندی اصلی تفت جنب هتل فراز،ساماندهی جاده تفت بسمت قوام آباد،تاکید برتسریع در مرمت و آسفالت جاده سانیج که بر اثر کشیدن گاز مخروب شده  و اوضاع خراب جاده های بین روستایی ،موضوعاتی بود که «محمدحسین بهارستان» نماینده شورای شهر تفت در شورای شهرستان مطرح کرد.

در ادامه «غلامرضا فلاح» رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تفت به پاسخ مطالب مطرح شده پرداخت.

وی با بیان اینکه در زمینه تعریض جاده ها برای راه سازی در بزرگراه ها هزینه تخریب و تملک  اراضی از سوی وزارتخانه پرداخت می شود و در غیر از بزرگراه ها تأمین هزینه به عهده درخواست کننده است، گفت: جاده فیض آباد به سخوید به دلیل تعریض دچار مشکل شده و همچنین شرکت گاز هنوز کار را تحویل نداده است!

فلاح با بیان اینکه مشکل اعتباری به شدت دامن گیر این اداره است و نمی توان خیلی کارها را پیش برد، درباره نقاط حادثه خیز گفت: در هر بخش چند نقطه ی حادثه خیز که در اولویت قرار دارد را مشخص و به ما معرفی کنید تا نسبت به آن اقدامات لازم را انجام دهیم.

که قرار شد معرفی نقاط طی یک نامه کتبی از شورای شهرستان اعلام و تا پایان سال از طرف راهداری اقدامات لازم انجام گیرد.

وی در پاسخ به این مطلب که برخی تخریب ها در شب انجام شده است، گفت: هیچ تخریبی از سوی این اداره در شب انجام نشده و نمی شود و همه در روز انجام می گیرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تفت درباره پیچ مزرعه مستوفی در روستای طزرجان قول داد: چنانچه دیوارچینی این پیچ صورت گیرد بقیه کارهای آن اعم از زیر سازی و آسفالت از سوی راهداری انجام می شود.

فلاح با اشاره به هزینه بالای تخریب ماشین های انتقال سنگ در شهرستان تفت، گفت: روزانه 300 تریلی ماشین سنگ در شهرستان تردد می کند که علاوه بر آلودگی که ایجاد می کند هزینه تخریب راه ها از سوی این ماشین ها زیاد است.

وی با بیان اینکه هزینه ای که از معادن سنگ گرفته می شود نسبت به خسارتی که می زنند بسیار پایین است، گفت: متأسفانه این معادن مورد حمایت اداره صنعت، معدن و تجارت است و کسی نمی تواند به آنها ایرادی بگیرد و حتی با شکایت و دادخواهیاز مراجع قضایی هم کاری پیش نرفته.

این مقام مسئول درباره تابلوگذاری و علائم راهنمایی و رانندگی با بیان بالا بودن هزینه این تابلو ها گفت: متأسفانه این تابلوها با هزینه زیاد نصب می شود که توسط برخی از شهروندان مخدوش می شود یا در مواردی به سرقت میرود.

فلاح درباره باز کردن گاردریل مسیر تفت_ یزد با بیان اینکه تا زمانی که روشنایی این مسیر نصب نشده بود گاردریلی هم وجود نداشت، گفت: تنها دلیل نصب گاردریل حفاظت از برخورد ماشین ها با تیرهای چراغ بوده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تفت با اشاره به اینکه تا یکسال گذشته بشکه های حفاظ تیر چراغ برق در ایران طراحی نشده بود، گفت: طبق آیین نامه چنانچه اختلاف جاده از کف زمین یک و نیم متر باشد نیاز به گاردریل است و با توجه به عدم این شرایط تصمیم بر این شد که برای حفاظت از تیرهای چراغ برق از بشکه هایی که درونش ماسه قرار می گیرد استفاده شود و گاردریل ها به 8 نقطه حادثه خیز شهرستان که ضروری تر بود منتقل شود.

وی با بیان اینکه در دوسه برخوردی که بوده این بشکه های ماسه ای جواب داده گفت: دیگر گاردریلی در مسیر تفت-یزد باز نمی شود و گاردریل های مسیر پلیس راه به تفت باقی می ماند.

فلاح ابراز امیدواری کرد: اصلاح پل های باغ بید به نیر، آسفالت جاده نیر به گاریز و آسفالت نیر به زردین را دربرنامه های سال 97 اداره راهداری قرار گیرد و درباره آسفالت بلوار امامزاده نیر گفت: چناچه در دفتر فنی این موضوع تصویب شود ما آمادگی همکاری داریم.

نماینده اداره مسکن و شهرسازی در این نشست درباره اختصاص زمین برای مسکن دو شهر تفت و نیر گفت: در این دو شهر با محدودیت زمین مواجه هستیم.

سعیدرضا رنجبر درباره آماده سازی شهرکهای تازه تأسیس چون جانبازان و امام علی(ع) گفت: قسمتی از آماده سازی اولیه انجام شده ولی باز هم بازدیدی انجام می دهیم تا مواردباقیمانده تکمیل شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۶۷۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی صبح دوشنبه در مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان به همت خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران اظهار کرد: یکی از اقدامات جمعیت هلال احمر استان تهران در قالب طرح نذر خدمت، آبرسانی به روستاهای محروم شهرستان درمیان بود که این مهم با جذب خیرین از مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران در سال جاری محقق شده است.

مدیرعامل هلال‌احمر خراسان‌جنوبی افزود: بنابراین جمعیت هلال احمر استان تهران با خرید و انتقال لوله‌های انشعاب آب، برای آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان پیش قدم شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان داشت: روستاهای تقندیک، سرش‌آباد، کلاته نظر، دونخی، قیک و مود علیا از جمله روستاهای دارای تنش آبی هستند که در این پروژه از نعمت آب آشامیدنی منتفع می‌شوند.

وی افزود: با اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع و اجرای ۲۹۷ انشعاب لوله آب، ۲۹۷ خانوار از اجرای این پروژه بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ۳۵ میلیارد ریال از سوی مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران و ۸٠ میلیارد ریال از سوی شرکت آبفا در این پروژه سرمایه‌گذاری شده است.

کد خبر 6092066

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • سقوط خودرو در دره جاده صیدون یک کشته و ۹ مصدوم به همراه داشت