Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، 11 تن از زندانیان بازداشتگاه گوانتانامو از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شکایت کردند و گفتند بازداشت نامحدود آنها در این زندان -که در کوبا واقع شده است- به دلیل دشمنی ترامپ با مسلمانان است.

دادخواست این زندانیان در روز پنجشنبه در دادگاهی در واشنگتن و همزمان با شانزدهمین سالگرد ورود نخستین 20 نفری که در گوانتانامو بازداشت شدند، مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین زندانی‌ها در 11 ژانویه 2002 در حالی که زنجیر شده بودند و لباس‌های مخصوص نارنجی رنگ به تن داشتند از افغانستان به این بازداشتگاه منتقل شدند.

برخی از زندانیانی که از ترامپ شکایت کرده‌اند از نخستین کسانی هستند که در گوانتانامو بازداشت شده‌اند و چند تن از آنها نیز به مدت 10 سال در بازداشتگاه بوده‌اند. هیچ کدام از آنها هرگز محاکمه نشده‌اند و می‌دانند اگر دادگاه مداخله نکند آنها تا روز مرگشان در سلول‌هایشان باقی می‌مانند.

نکته اصلی این شکایت قانونی این است که دونالد ترامپ یک رویکرد افراطی در قبال 41 زندانی که در این بازداشتگاه مانده‌اند، اتخاذ کرده است. آنها می‌گویند موضع ترامپ غضبناک و مستبدانه است و سوءظن و انزجار او در قبال مسلمانان بر رفتارش با زندانیان تاثیرگذار است.

شاکیان در دادخواست خود به تشخیص متخصصان درباره عوارض بازداشت طولانی مدت آنها در بازداشتگاه گوانتانامو نیز اشاره کرده‌اند. متخصصان بی‌حسی و شکنجه روانی را از عوارض بازداشت طولانی مدت در گوانتانامو اعلام کرده‌اند. به گفته این متخصصان: «زندانیان به دلیل افسردگی و اضطرابی که از یاس و ناامیدی آنها ناشی شده است، تحت درمان قرار گرفته‌اند».

انتهای پیام/

شکایت زندانیان گوانتانامو از ترامپ

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۶۸۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه تولیدی لامپ‌های LED در اوین راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فاز اول کارگاه ۷۰۰ متری، تولید لامپ‌های LED با جذب ۳۰ زندانی در بازداشتگاه اوین آغاز به کار کرد.

در این کارگاه، لامپ‌های هالوژن ۷ وات با دستان زندانیان تولید و وارد بازار می‌شود.

مونتاژ قطعات منبع تغذیه لامپ، دیودهای نوری، تست برد، لحیم‌کاری، ادیت برد، کنترل کیفیت و بسته بندی محصول، مراحل تولید هالوژن در فاز ۱ بازداشتگاه اوین است.

زندانیان اوین در این کارگاه، طرز کار با دستگاه‌های استنسیل خمیر قلع، اس ام دی، آون و لحیم کاری را آموزش می‌بینند.

گفتنی است خط تولید چراغ سنسوری، هالوژن ۹ وات، پروژکتور ۵۰ و ۱۰۰ وات در فاز دوم این کارگاه با جذب ۷۰ نفر از برنامه‌های واحد اشتغال بازداشتگاه اوین است.

کد خبر 6081276

دیگر خبرها

  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد!
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
  • بزرگداشت روز اسرای فلسطینی در کرانه باختری
  • کارگاه تولیدی لامپ‌های LED در اوین راه‌اندازی شد
  • فاش شدن ابعاد جدیدی از جنایت صهیونیست‌ها به مناسبت روز اسرای فلسطینی
  • پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد
  • کاخ‌ســــفید مأمن رادیکالیسم ویرانگر
  • مرگ یک بازداشتی در بازداشتگاه وزرا
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • بازداشت ۳۰۰۰ فلسطینی از زمان آغاز جنگ غزه