Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، فاطمه روستایی مسئول نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ذخیره‌سازی ۷۸ مورد خون بند ناف از ابتدای امسال در این استان گفت: این میزان نسبت به سال گذشته ۶۷ درصد افزایش دارد.


وی افزود: از ابتدای فعالیت این مرکز تا کنون بیش از ۲۰۰ نمونه خون بند ناف در استان جمع‌آوری و به تهران ارسال شده که این نمونه‌ها پس از آزمایش های مختلف فریز گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مسئول نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت مراکز نمونه گیری از خون بند ناف در شهرستان‌های شهرکرد، فارسان و بروجن افزود: هم اکنون دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در چهارمحال و بختیاری، در بیمارستان هاجر (س) شهرکرد مستقر است و مشاوره‌های اولیه، عقد قرارداد، هماهنگی برای نمونه‌گیری و ارسال به تهران را انجام می‌دهد.

روستایی گفت: نمونه گیری هنگام زایمان با حضور مامای این مرکز در اتاق عمل انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: خانم‌های باردار می‌توانند در هفته سی و ششم بارداری با مراجعه به این دفتر نمایندگی و یا تماس تلفنی از مشاوره‌های اولیه به صورت رایگان استفاده کنند.

به گفته روستایی خون بند ناف، خونی است غنی که پس از تولد نوزاد، از سلول‌های بنیادی موجود در خون باقی مانده بند ناف استخراج و به مدت طولانی نگهداری می‌شود که با استفاده از سلول‌های بنیادی به دست آمده از این خون، می‌توان بسیاری از بیماری‌های لاعلاج و سخت علاج فرد یا نزدیکان وی مانند مانند سرطان‌های خون و مغز استخوان، تالاسمی‌های ماژور و فلج مغزی را مداوا کرد.

گفتنی است نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در چهارمحال و بختیاری در اسفندماه ۹۳ مجوز فعالیت دریافت کرد و از فروردین ۹۴ با انجام نخستین نمونه‌گیری از خون بند ناف، فعالیت خود را آغاز کرد.

901/900

فاطمه روستایی چهارمحال و بختیاری خون بند ناف جهاد دانشگاهی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۶۸۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های ورزشی ۱۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، در این مجموعه خبری می‌توانید ببینید:
- مسابقات فوتسال جام مطهر در لردگان
- تجلیل از قهرمانان زورخانه‌ای فرخشهر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • تجلیل از مربیان نمونه عقیدتی سیاسی در مشهد
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • ثبت ۵۳ میلیمتر بارش در در لیرابی
  • تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری
  • پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای
  • خبر‌های ورزشی ۱۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از شهرداران، شورا‌ها و دهیاران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی