Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-29@10:47:15 GMT

وجود فساد، بزرگترین مانع پیشرفت کشور

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۶۹۰۴۲

وجود فساد، بزرگترین مانع پیشرفت کشور

به گزارش جهان نيوز، سردار محمد حسین سپهر دبیرکل چهارمین همایش ملی مدیریت جهادی در نشست خبری این همایش که صبح امروز شنبه ۲۳ دی برگزار شد، اظهار کرد: پیرو انتظارات مقام معظم رهبری از سال ۹۲ که بر موضوع مدیریت جهادی تاکید داشتند از سال ۹۳ جمعی از نخبگان با تشکیل انجمنی در این زمینه در ۴ سال گذشته کارهای زیادی را از جمله برگزاری ۴ همایش را برنامه ریزی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیرکل چهارمین همایش ملی مدیریت جهادی با بیان این که همایش مدیریت جهادی امسال در تاریخ ۲۵ دی برگزار می‌شود، افزود: اساس انقلاب اسلامی تشکیل یک حاکمیت دینی است که بتواند برای سایر کشورهای منطقه الگو باشد، که این مهم با مدیریت جهادی تحقق خواهد یافت.

وی افزود: البته در حوزه مدیریت جهادی در ۴ دهه اخیر مشکلاتی را داشتیم، اما نباید از یاد ببریم که امروز تنها راه بازکردن گره‌ها با مدیریت جهادی است؛ تنها راه عبور از مخالفت‌های دشمن مدیریت جهادی است.

سپهر با تاکید به این موضوع که بنا به فرموده مقام معظم رهبری ساخت جامعه و تمدن اسلامی با مدیریت جهادی محقق می‌شود، گفت: ایشان فرمودند پیشرفت، اقتدار ملی، انجام ‌پروژه‌های بزرگ، عبور از موانع، حرکت به سمت آرمان‌های انقلاب و تقویت روحیه ما می‌تواند در سایه مدیریت جهادی رخ خواهد داد.

دبیرکل چهارمین همایش ملی مدیریت جهادی با بیان این که در دوران دفاع مقدس و سازندگی با نگاه مدیریت جهادی عمل کردیم، تصریح کرد: هدف اصلی ما هم از تشکیل انجمن پیاده‌سازی منویات مقام معظم رهبری در حوزه مدیریت جهادی است.

وی اهداف دیگر انجمن را این گونه عنوان کرد: ایجاد راه‌کار عملی و تبادل با دانشگاه‌ها و سایر مراکز آموزشی، مطالبه‌گری از مسئولین است؛ انجمن مدیریت جهادی به هیچ جناحی وابستگی سیاسی ندارد.

سپهر با بیان این که تا امروز ۱۰ هزار مدیر جهادی را شناسایی کردیم، افزود: تبیین نقش مدیریت جهادی در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور، ایجاد پایگاه‌های دائمی مدیریت جهادی، شناسایی و انتخاب مدیران برتر جهادی و مواردی از این دست از اهداف دیگر انجمن مدیریت جهادی است.

سپهر درباره مشکلات و موانع مدیریت جهادی گفت: اولین مشکل عدم درک لازم از ابعاد و ماهیت مدیریت جهادی به خصوص در دهه چهارم انقلاب است؛ مدیریت جهادی یک راهبرد برای عبور از بن‌بست‌هاست و مسئولین و ملت باید باور کنند کلید عبور مشکلات تحقق مدیریت جهادی است.

دبیر چهارمین همایش ملی مدیریت جهادی ادامه داد: مشکل دوم این است که امروز برخی افراد که تفکر غربی دارند بین مسئولین هستند و می‌گویند برای موفقیت باید مولفه‌های مدیریت غربی را در کشور اعمال کرد.

سپهر تصریح کرد: بی‌توجهی رسانه‌ها و مراکز علمی پژوهشی به مدیریت جهادی عامل بعدی مشکل در این حوزه مدیریتی که برای رفع این موانع باید کار علمی صورت گیرد و هم مسئولین با هم همکاری بیشتری داشته باشند.
دبیر چهارمین همایش ملی مدیریت جهادی شعار همایش مدیریت جهادی سال 96 را اینگونه عنوان کرد: مدیریت جهادی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی و پیشرفت کشور است.

وی درباره سخنرانان همایش ملی مدیریت جهادی امسال گفت: از مسئولین دولتی و قوه مقننه، وزرا و مدیران موفق جهادی دعوت شده تا در این مراسم سخنرانی کنند.

سپهر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا در کشور به مدیریت جهادی نیاز داریم گفت: در وهله اول چون دشمنان متخاصم در همه ابعاد مزاحم ملت و انقلاب ما هستند، باید به سراغ مدیریت جهادی برویم.

دبیر چهارمین همایش ملی مدیریت جهادی افزود: وجود موانع متعدد در کشور، مقابله با جنگ نرم و جنگ اقتصادی دشمن، حضور در مرحله ساخت دولت اسلامی، ضرورت عبور از انباشت در کشور ، تحقق سند چشم‌انداز از عواملی است که زیرسایه مدیریت جهادی تحقق پیدا کرده.

وی ادامه داد: همین اعتراض‌ها و اتفاقات اخیر که در کشور رخ داد بخاطر فقدان جوهره مدیریت جهادی در بین برخی از مدیران بوده است؛ برای حل این مشکلات ما باید نگاه به درون داشته باشیم.

سپهر با بیان اینکه ما نیاز به تولید اقتدار و توانمندی داریم، گفت: در چند روز گذشته رئیس جمهور آمریکا درباره فناوری موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران صحبت کرد و آن را هدف قرار داده که این نشان میِ‌دهد در این حوزه ما توانسته‌ایم با مدیریت جهادی کار را پیش ببریم.

دبیر چهارمین همایش ملی مدیریت جهادی تصریح کرد: مدیریت اتفاقات منطقه و انتقال برخی از تجربیاتمان به کشورهای عراق و سوریه در چارچوب همین مدیریت جهادی بوده است؛ امنیت کشور و پروژه‌های اقتصادی نیز با مدیریت جهادی تأمین شده است.

وی خودباوری و اعتماد به نفس، بن‌بست شکنی، نترسیدن از دشمن و فسادستیز بودن را از ویژگی‌های مدیر جهادی عنوان کرد و گفت: بزرگترین مانع امروز کشور وجود فساد است.

سپهر در بخش پایانی سخنانش با اشاره به این موضوع که همه دولت‌ها در چارچوب مدیریت جهادی اقداماتی را انجام داده‌اند، خاطرنشان کرد: گاه شده برخی دولت‌ها در این زمینه کوتاهی کنند؛ در حوزه مدیریت جهادی بخش خصوصی توجه بیشتر و بهتری را نسبت به بخش دولتی داشتند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۶۹۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی

مالک رحمتی با تاکید بر اینکه اعتقاد به خداوند متعال و تاکید بر خدا محوری، اعتماد به نقش مردم و تبعیت از ولایت فقیه سه رکن اصلی حضور مردم در انقلاب اسلامی است گفت: این موارد مهم باعث رشد و توسعه می‌شود و اگرکوتاهی در این موارداتفاق بیفتد حتما دچار خلل خواهیم شد.

وی با تاکید اینکه درهر بخشی از نظام مدیریتی با هر نسبت محتوایی نیازمند اتحاد و انسجام مدیریتی هستیم تا در استان برنامه‌ها به سر منزل مقصود برسد اظهار داشت: شما با برنامه ریزی‌ها می‌توانید به آرمان‌ها برسید و مردم کیفیت و کمیت این تلاش‌ها را ببینند.

وی تصریح کرد: دغدغه و مطالبه بنده چندین موضوع است، اساسا انقلاب اسلامی، امام راحل و شهدای ما بدنبال این بودند که کردم به سرنوشت خود حاکم باشند و اراده مردم در چارچوب انتخابات به همه شئونات کشور ساری وجاری شود.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: باید از این مهم صیانت کنیم و بهترین مسیر صیانت از آن عملکرد مدیران است که از بستر مردم سالاری دینی خارج می‌شوند و باید به این ملت خدمت کنند.

معاون امور عمرانی استاندارهم گفت: شورا‌ها نماد مردم سالاری دینی و تحقق اراده مردم در جهت مدیریت شهریاست و با امیدواری به سمت امید مردم و توسعه شهر‌ها در حال حرکت هستیم.

ذاکری  با بیان اینکه از شورا‌ها انتظار می‌رود در جهت اجرای قانون از شهرداران و دهیاران پیگیری کنند افزود: اگربخواهیم استانی توسعه یافته و رو به جلو داشته باشیم باید حرکت‌ها و فعالیت‌های ما بر بستر سامانه‌ها باشد تااز بسیاری از فساد‌های اداری کاسته شود.

 رییس شورای اسلامی استان هم گفت: انقلاب ما انقلابی مردمی بود که بعد از ان طبق فرمان امام راحل ایین نامه اجرایی شورا‌ها تهیه و تصویب گردید تا برای اداره امور شهر و روستا شورا‌ها تشکیل شوند که با هدف رفع تمامی مشکلات مردم و بررسی ان‌ها نارسایی‌ها در بخش‌های مختلف توسط شورا‌ها بررسی و راهکار ارایه شود.

دبیری افزود: شورا‌ها در این مدت سیر تکاملی را طی کرده و به بلوغ کافی رسیدند و مورد حمایت مردم قرار گرفتند، اما بایدانتظارات مردم را برطرف کنند و تلاش کنند برنامه ریزی لازم با کمترین خطا راانجام دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در خرم‌آباد
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور افتتاح شد
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور در شیراز افتتاح شد
  • جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است
  • مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند