Web Analytics Made Easy - Statcounter

اشعه مضر UVA که بسیار هم سرطان زاست در فصل سرد کم نمی شود و همچنان به قوت خودش باقی است.

به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو؛ ضرورت استفاده از کرم ضد آفتاب در زمستان ، موضوعیست بسیار مهم و پر اهمیت، شاید قبلا در مقالات متعددی از مجله مثبت سبز زیاد در رابطه با ضد آفتاب ها و استفاده از اونها در فصول مختلف سال براتون گفته باشیم، اما این موضوع به قدری مهمه که نیاز داره تا ده ها بار در رابطش مقاله بنویسیم تا عموم مردم به این باور و دیدگاره برسن که استفاده از ضد آفتاب ها نه در تابستان و فصول گرم بلکه در زمستان و روزهای سرد سال هم اهمیت داره و این عمل برای اونها به یک عادت در بیاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید تو ذهن خیلی هاتون این سوال باشه که تو زمستون آفتابی نداریم، و یا اگر آفتابی هست، خیلی گرما و حرارت نداره، یا اصلا چرا انقدر مهمه که از ضد آفتاب استفاده کنیم؟ یا خیلی از شما بگین، ما که کارمند هستیم و تو محیط کارمون آفتاب مستقیمی نداریم، چرا باید استفاده کنیم؟

برای فهم بیشتر قبل از شروع موضوع مقالمون می خوام بهتون بگم که استفاده از ضد آفتاب خصوصا برای افراد شاغل که حتی در محیط کارشون آفتاب چندانی ندارن، بسیار اهمیت داره زیرا همون نور مانیتورها و یا نور لامپ های کم مصرف برای پوست بسیار مضر بوده و سبب بروز کک و لک می شه و حتی همه خانوم های خونه دار هم که در منزل هستن، بایستی از کرم ضد آفتاب استفاده کنن.

چرا استفاده از کرم ضد آفتاب در زمستان انقدر مهمه؟

برخلاف تصور عموم باید بگم که در هوای ابری و سرد زمستون اشعه مضر آفتاب یا همون ماوراء بنفش بیشتر می شه، به گونه ای که در این فصل با بارش برف، مقادیر زیادی از اشعه مضر منعکس می شن و آثار مخربشون بسیار بیشتر از زمان تابش نور آفتاب بصورت مستقیم است.

اصلا چرا باید در فصل زمستان از ضد آفتاب استفاده کنیم؟

اشعه مضر UVA که بسیار هم سرطان زاست در فصل سرد کم نمی شه و همچنان به قوت خودش باقی است.

به کرم پودرهای آرایشی خیلی تکیه نکنین، زیرا SPF اونها بسیار کم بوده و از قدرت محافظتی کاملی برخوردار نیستن.

زمستون فصل ورزش اسکی و اسنوبورد هستش و آفتابی که از برف ساطع می شه 80 درصد هست و در مقابل آفتابی که از شن و ماسه ساطع می شه 22 درصد هست، همین دلیل کافیست تا عینک و کرم ضد آفتاب در فصل زمستون رو فراموش نکنین.

پس تا اینجا متوجه شدیم که اثرات مخرب آفتاب در زمستان همچنان برقرار است، حالا کاهلی در مصرف ضد آفتاب در زمستون چه پیامدهایی رو به دنبال داره؟ اگر دچار کک و مک شدین تعجب نکنین!

هر چقدر که بیشتر در معرض نور آفتاب قرار بگیرین، سلول های ملانین موجود در پوستتون سبب تیره تر شدن پوست می شن، که نتیجه اونها بروز همین لک و کک خواهد بود. ضمنا افراد سفید پوست خیلی بیشتر از سیاه پوستان باید مراقب کک و مک باشن.

زمان پیری پوست رو جلو نندازین

هیچ می دونین بزرگترین عامل پیری و بروز چین و چروک بر اثر تابش نور خورشید هست؟ پس با سهل انگاری و عدم استفاده از کرم های ضد آفتاب پوستتون رو در معرض پیری و خراب شدن قرار ندین. برای حفظ زیبایی و درخشندگی پوست لازمه که هر روز ضد آفتاب زده و حتی هر 4 ساعت یکبار اون رو تمدید کنین.

خود را از سرطان پوست دور کنید

هیچ می دونین حتی اگر یکبار در طول زندگیتون دچار آفتاب سوختگی بشین، شانس ابتلا به سرطان پوست رو در خودتون افزایش دادین، پس مهمه که تحت هر شرایطی از پوست خود حفاظت کرده و حتما از ضد آفتاب استفاده نمایید.

حفظ سلامت پوست

اگر اصرار بر مصرف ضد آفتاب در هر فصلی داریم، به این دلیله که یک سری پروتئین های ضروری مانند کلاژن، کراتین، الستین در پوست وجود داره که اینها از طریق ضد آفتاب ها محافظت می شن. پس دقت داشته باشین تا کرمی انتخاب کنین که دارای عنصر اکسید تیتانیوم باشه تا مزایای خوبی رو برای پوستتون داشته باشه.

پیشنهاد سبز برای انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب

خوب مسلما می دونیم که همه آدم ها به طور کامل و جامع توانایی دونستن همه اطلاعات رو ندارن، پس طبیعی که خیلی از ماها اطلاعاتمون نسبت به انواع کرم های موجود ناکافی باشه، در این شرایط ما با استناد به داروخانه های معتبر و همینطور فروشگاه های مطرح باید اقدام به خرید کنیم تا بهترین گزینه و سازگارترین کرم رو با توجه به نوع پوستمون تهیه نماییم. در این میون داروخانه آنلاین مثبت سبز بعنوان یه مرجع معتبر و جامع دارای تنوع فراوونی از محصولات آرایشی و بهداشتی بوده و برای هر محصولی محتوایی یونیک و منحصر به فرد از کلیه ویژگی ها و عوارض اون نوشته شده تا شما عزیزان با تکیه بر اونها انتخابی ایده آل داشته باشین.

همه چیز درباره کرم های ضد چروک

 

همه چیز درباره کرم های ضد چروک

اگه شما هم با قرار گرفتن جلوی آینه، با چروک های پوست صورتتون رو به رو شدید و دنبال بهترین نوع از کرم های ضد چروک در بازار هستید و حسابی تنوع برندها شما رو گیج کردن، بهتره با ما توی مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز همراه باشید…

اگه بخاطر داشته باشید، توی مطلبی سن مناسب استفاده از کرم ضد چروک رو با هم مرور کردیم، به این نتیجه رسیدیم که بسته به ژنتیک و شرایط پوستی هر فرد، سن استفاده می تونه متغیر باشه، سن شروع استفاده از کرم دور چشم رو میانگین 25 سالگی و کرم ضد چروک رو 35 سالگی عنوان کردیم که می تونه بسته به شرایط هر فرد تغییر کنه.

 

به طور کلی کرم های ضد چروک تولید سلول های جدید رو تحریک کرده و پوست شما رو از نازک شدن حفظ می کنن، اما پیدا کردن یک کرم ضد چروک خوب کار ساده ای نیست، با توجه به تعداد محصولات که هر کدوم هم وعده های پر زرق و برقی می دن.

روند چروک شدن پوست:

وقتی سن بالا می ره، کلاژن و الاستین پوست کم می شه، بنابراین بیشتر داروها و محصولات ضد چروک، به نحوی طراحی شدن که کلاژن و الاستین زیر پوست رو تحریک کنن و در نتیجه این تحریک، پوست سفت تر شه و چروک ها کمتر دیده بشن.

ترکیبات این کرم ها: ترکیبات اسید میوه یکی از عمده ترکیبات کرم های ضد چروک هستن که سلول های زیر پوست رو تحریک می کنن تا کلاژن سازی‌ و ساخت الاستین زیاد بشه. ترتینوئین که شکل تغییر یافته ویتامین A است، درمان اصلی جوش های زیر پوستیه اما می تونه توی درمان چروک ها هم موثر باشه. هیالورونیک اسید ماده‌ایه که زیر پوست قرار داره و کم شدن اون باعث به وجود اومدن چروک می شه، این نوع کرم ها ساخت این ماده رو تحریک می کنن تا کلاژن سازی‌ بیشتر شه. میزان تاثیر این کرم ها:

طبیعتا هیچ کرمی نمی تونه معجزه کنه، کارکرد هر کرم در کنار تغییر توی سبک زندگی و بهبود تغذیه است که نتیجه می ده. چرا که هیچ کرمی نمی تونه تمام الیافی که طی سال ها، حالت شبکه ای خودشون رو از دست دادن و کلاژن هاشون جمع شده رو به حالت اول برگردونه و چروک های پوست رو کاملا درمان کنه.

رد یه ادعا:

برخی برندها مدعی هستن که محصولشون مثل آمپول بوتاکس عمل کرده و حاوی سم بوتولینیومه، اما باید بدونیم که بوتولینیوم از روی پوست جذب نمی شه و این ادعا بی پایه و اساسه.

میزان تاثیر کرم ضد چروک:

تمامی محصولات ضد چروک تنها 30 تا 40 درصد تاثیر واقعی دارن که این تاثیر هم با مصرف متوالی این محصولات رخ می ده.

چه مدت باید از کرم ضد چروک استفاده کرد؟

 

با توجه به اینکه تحریک سلول های پوستی برای ساخت کلاژن یه فرآیند بلندمدته، احتمال توی ماه های اول استفاده، تغییر خاصی رو احساس نکنید؛ بنابراین بهتره برای نتیجه گرفتن بهتر حتما در طولانی مدت این محصولات رو هر شب استفاده کنین تا کلاژن سازی توی پوست رخ بده. بعد از 4 تا 9 ماه از شروع استفاده از کرم های ضد چروک علائم بهبود کم کم خودشون رو بروز می دن.

بهترین زمان برای بهره بردن از فواید کرم ضد چروک:

به دلیل اینکه اکثر کرم ها به نور حساسن و بعلاوه ممکنه که تداخل مصرفی با باقی محصولات داشته باشه، توصیه می شه کرم های ضد چروک رو قبل از خواب و در حالی که صورت کاملا شسته و تمیزه، استفاده بشه.

چه مقدار کرم در هر وعده مصرف کنیم؟

در مورد مقدار استفاده از کرم ضد چروک قطعا نظر متخصص و پزشک رو باید متناسب با هر پوستی، جویا شد.این میزان برای هر کرم و ماده ای متفاوته، معمولا میزان مجاز و طریقه مصرف هر کرم توی بروشور اون محصول نوشته شده.

باید بدونیم که میزان و طریقه مصرف کرم ضدآفتاب با کرم ضدچروک یا کرم دور چشم متفاوته و ضخیم تر بودن لایه کرم روی صورت لزوما اثربخشی اون رو بیتشر نمی کنه. همچنین مصرف بیش از حد کرم های ضد چروک و ضدآفتاب ممکنه باعث ایجاد حساسیت هم بشه.

نحوه صحیح استفاده چگونه است؟

دقت کنید که به علت حساس بودن پوست دورچشم، نباید از کرم های ضد چروک برای دورچشم استفاده کرد. کرم های دورچشم رقیق تر هستن و مناسب پوست حساس دور چشمن. همچنین باید بگیم که کرم های دور چشم رو باید فقط زیر چشم استفاده کرد و از مصرف اون بالای چشم باید خودداری کرد.

 

کرم های ضد‌ چروک رو نباید فقط روی چروک ها استفاده کرد، اونها رو برای یه دست کردن تاثیرات باید روی کل صورت، گردن و همچنین پشت دست زد تا تحریک کلاژن سازی یکنواختی رخ بده!

پیشگیری یا درمان؟

باید اغراق کرد که هیچ یک از محصولات اعم از کرم ها و سرم های ضد چروک نمی تونن چروکی رو کاملا درمان کنن، بلکه از عمیق شدن اون پیشگیری می کنن. پس می شه قبل از اینکه چروک ها بروز کنن، به وسیله محصولاتی مناسب سن، از چروک پوستی پیشگیری کرد.

مجله پزشکی مثبت سبز خود به سوالات وابهامات ذهن شما در قالب مقالاتی علمی، پاسخ گفته و بر دامنه اطلاعات روزانه شما می‌افزاید.

سضروری ترین مکمل های بدنسازی

ضروری ترین مکمل های بدنسازی

دونستن ضروری ترین مکمل های بدنسازی امریست مهم، چون بیشترین عضله سازی به هنگام استراحت و مصرف مکمل های ضروری انجام می شه نه به هنگام تمرینات! با توجه به پیشرفت همه جانبه علم از جمله مکمل های بدنسازی و وجود تنوع بسیار، ممکنه ورزشکاران مبتدی و یا حتی پشرفته با یه دنیا تنوع مکمل روبرو بشن و در انتخاب نوع هر کدوم از اونها دچار تشویش و گیجی بشن. مجله مثبت سبز به منظور ارتقاء سطح دانش عموم مردم و بوِیژه ورزشکاران وظیفه خود دانست تا در رابطه با ضروری ترین مکمل های بدنسازی چند خطی رو برای شما بنویسه تا شما بواسطه تلاش و زحمتی که در باشگاه های ورزشی انجام می دین، به نتیجه دلخواهتون برسین، چرا که در کنار تغذیه مناسب و ورزش منظم، مصرف مکمل های بدنسازی سبب حصول نتیجه مطلوب می شن.

پروتئین وی و پروتئین کازئین و شاید اولین انتخاب بدنسازا

این دو تا پروتئین رو بعنوان اولین مکمل بدنسازی مطرح می کنیم چون، پروتئین وی زود جذب بوده و بهترین گزینه برای بعد از تمرینه و و پروتئین کازئین دیر جذب بوده و بهترین گزینه برای مصرف در سرتاسر روز هستش. همونطور که می دونین بدنمون هم نیازمند درشت مغذی هاست و هم ریز مغذی ها که ما سه نوع درشت مغذی داریم که شامل پروتئین، کربوهیدرات و چربی ها می شه. از بین اینها پروتئین ها به دلیل دیر هضم بودن از اهمیت بالایی برخوردارن، چرا که بدن برای هضم اونها بایستی کالری بیشتری بسوزونه که این کار خودش یه نوع چربی سوزی محسوب می شه و بدن رو دچار چالش می کنه. نکته دیگه که نشوندهنده اهمیته پروتئینه، سنتز پروتئین هست که کمک به ساخت پروتئین های جدید می کنه، و همچنین می دونیم که کلیه اجزای بدن از پروتئین تشکیل شده اند، پس برای بقاء بدن و همینطور افزایش عضله سازی، تقویت موها، چشم، پوست و دیگر اجزای بدن چه افراد عادی و چه ورزشکاران نیازمند مصرف مکمل های پروتئین هستن.

مولتی ویتامین ها کاتالیزورهای بدن

مولتی ویتامین که جزو ریز مغذی ها هستش، عاملی ضروری برای فعالیت های مناسب بدن و حیاتی ترین عامل در مواد گیاهی و حیوانی محسوب می شه. در حقیقت هر یک از ویتامین ها به شکل یه کاتالیزور برای واکنش های حیاتی بدن از جمله تولید نسل و رشد به شمار می یان. لازم به ذکره که مولتی ویتامین ها شامل ویتامین های A,C,D,E و گروه B هستن که به ورزشکارا کمک می کنن تا مواد مغذی مصرف شده حین ورزش رو جبران کرده و بدن مجدد ریکاوری بشه، به هنگام تهیه مولتی ویتامین ها دقت کافی داشته باشین تا مولتی ویتامینی رو اتخاب کنین که با شرایط بدنی شما ساگاز باشه، بعنوان مثال اگر مشکل پروستات دارین، مقدار روی موجود در اون بیشتر از 15 میلی گرم نباشه.

کراتین تامین کننده انرژی

بدن برای ورزش کردن نیازمنده انرژی و توان هست، بهترین گزینه برای تامین این انرژی مکمل کراتین می باشد. کراتین به طور معمول در کبد، کلیه و پانکراس تولید شده و به شکل فسفوکراتین در عضلات بدن ذخیره می شه تا به هنگام ورزش و کسر انرژی از اونها استفاده بشه. بدن به صورت طبیعی نیازمند 2 گرم کراتین هست، اما ورزشکاران به دلیل سوخت و ساز بالایی که دارن؛ مسلما کراتین بیشتری نیاز دارن. بنابراین کراتین هم کمک به فرایند عضله سازی می کنه و هم انرژی بدن رو بیشتر می کنه که بدن با شدت بیشتری به تمریناتش ادامه بده. بهترین میزان مصرف کراتین برای حداکثر کارایی، 5 گرم قبل و بعد از تمرین می باشد..

گلوتامین حافظ بافت های عضلانی

انجام تمرینات سخت و عضله سازی یک طرف و حفظ و نگهداری توده عضلانی از طرفی دیگر بسیار مهم و پر اهمیت هستن. گلوتامین بعنوان فراوون ترین آمینو اسید آزاد بعنوان واحدهای سازنده پروتئین محسوب می شه که برای واکنش های فیزیولوژیکی از جمله هضم، ریکاوری و تقویت عملکرد بدن بسیار ضروری است. پس برای ریکاوری مطلوب، مناسبه که روزانه دو مرتبه مکمل گلوتامین یکی بلافاصله بعد از تمرین و دیگری قبل از خواببه مقدار 10 تا 15 گرم مصرف بشه.

مکمل های مطروحه هر یک اصلی ترین مسائل مربوط به بدنسازی رو که شامل مکمل های عضله ساز، مکمل های حافظ عضلات، مکمل های تامین کننده انرژی و همچنین مکمل های ریکاوری کننده بودن رو شامل می شن، پس برای دریافت نتیجه مطلوب از تمرینات سخت بدنسازی، یه ورزشکار باید مکمل های مذکور رو مورد مصرف قرار دهد.

 

منبع: https://mosbatesabz.com

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۶۹۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرطان روده بزرگ سهم ۱۰درصدی از کل سرطان‌ها دارد

دکتر علی ‌تقی‌زاده با بیان اینکه سالانه ۱۲ هزار و ۸۹۹ بیمار جدید مبتلایان به سرطان روده بزرگ در کشور اضافه می‌شود، گفت: سالانه هفت هزار و ۳۵۴ مورد جدید سرطان روده بزرگ در مردان و پنج هزار و ۵۴۵ مورد در زنان شناسایی می‌شود و سرطان روده بزرگ بعد از معده و پستان در زنان و مردان در جایگاه سوم قرار دارد.

وی ادامه داد: در مردان سرطان‌های معده، پروستات و ریه در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند و پس از آن سرطان روده بزرگ بوده در جایگاه چهارم قرار گرفته است.

به گفته وی، در زنان نیز این سرطان پس از سرطان‌های پستان و معده در جایگاه سوم بوده است.

دانشیار گروه رادیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تغذیه نامناسب، چاقی، عدم تحرک مناسب، مصرف زیاد غذاهای پرکالری، مصرف سیگار، الکل و دخانیات و افزایش میزان مصرف نمک و روغن از جمله مواردی است که ریسک ابتلا به این سرطان را افزایش می دهد.

وی با بیان این که اقدامات انجام شده درمانی در مبتلایان به سرطان روده بزرگ اعم از اعمال جراحی و شیمی درمانی‌ها نقش بسزایی در درمان بیماران مبتلا به این نوع سرطان داشته است، تاکید کرد: اگر موارد پیشگیرانه رعایت شود می‌توان از ابتلای به بسیاری از بیماری‌ها، سکته‌ها و سرطان‌ها از جمله سرطان روده بزرگ جلوگیری کرد.

تقی زاده ادامه داد: معتقدیم که باید روی موضوع پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها از جمله سرطان روده بزرگ هم کار کرد و قطعاً هرچه‌ قدر که در این حوزه هزینه شود آورده به مراتب بیشتری در حفظ سلامت آحاد مختلف جامعه دارد و از تحمیل هزینه‌های بالای دارو و درمان و همچنین عوارض و مشکلات ناشی از بیماری در فرد بیمار و خانواده و اطرافیان وی جلوگیری می‌کند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است
  • با خیال جمع به چای و قهوه‌تان شکر بزنید
  • فواید خوردن کره برای بدن
  • ضرورت مصرف مکمل‌ها در زمان‌های مشخص برای بهبود جذب آن‌
  • کدام ویتامین همان اکسیر جوانی است!
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان
  • کاهش قند خون با مصرف یک سبزی معطر
  • سرطان روده بزرگ سهم ۱۰درصدی از کل سرطان‌ها دارد
  • حفظ سلامتی با استفاده صحیح از مکمل‌های بدنسازی