Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، سردار " احمدرضا رادان" در نشست خبری با محوریت " اولین همایش ملی ناجا و تمدن نوین اسلامی " اظهار داشت: مرکز مطالعات راهبردی ناجا در سال 94 و با فرمان مقام معظم رهبری شکل گرفت و راه اندازی شد ، این مرکز در بین نیروهای مسلح، جوان ترین مرکز است ، بحمدالله با همکاری دوستان و همکاران امروز یکی از فعال ترین و به روز ترین مراکز مطالعاتی در نیروهای مسلح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به مراحل پنچ گانه مسیر انقلاب اسلامی از نگاه مقام معظم رهبری، افزود: انقلاب اسلامی ، نظام اسلامی ، دولت اسلامی ، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی در این مسیر و مرحله پنجگانه وجود دارد.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا با اشاره به نقش نیروی انتظامی در رسیدن به تمدن نوین اسلامی ادامه داد: از همان سال 94 و همزمان با تأسیس این مرکز ، اقدامات مطالعاتی و نظری در دستور کار قرار گرفت و در یک تلاش چندین ساله و با تعامل با اندیشمندان ، نخبگان و ... در رسیدن به تمدن نوین اسلامی تلاش کردیم.
سردار رادان ادامه داد: برگزاری همایشی با عنوان " همایش ملی ناجا و تمدن نوین اسلامی و بهره گیری از نظر اندیشمندان و پژوهش گران" در این راستا بخشی از اقدامات این مرکز در تبیین نقش نیروی انتظامی در رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.
این مقام عالی انتظامی با اشاره به برگزاری همایش ملی ناجا و تمدن نوین اسلامی در هفته آتی ، بیان کرد: اگر به دنبال معماری ناجای آینده هستیم بدین معناست که نیروی انتظامی در افق های مختلف و در آینده ؛ ناجای مدرن ، پاسخگو و در تعامل منطقی و درست با جامعه باشد؛ نیروی انتظامی سازمانی است که با مردم به شدت سروکار دارد و از جمله نهادهای مسلح است که اقدامات و کارکردهای متنوعی را دارد.
وی یادآور شد: بسیاری از کارکردهای ناجا اجتماعی است بنابراین ناجا دیگر نباید محدود به زمان باشد چرا که جامعه دیگر محدود و محصور نیست.
سردار رادان ادامه داد: جامعه مدام در حال تغییر است و مطالعه سطح تحصیلات مردم طی دو دهه اخیر حاکی از این تغییرات است ، در واقع باید گفت شاهد تغییرات در سطح بینش ، دانش ، مطالبات و ... مردم هستیم بنابراین باید نهادهایی شکل بگیرد که بتواند به درستی به مطالبات مردمی پاسخ دهد.
این مقام عالی انتظامی خاطرنشان کرد: پلیس نیز خود را در رویکرد تمدن نوین اسلامی قرار داده است و محصول حرکت در این رویکرد رسیدن به پلیس مجاهد مسئول است.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا در ادامه با اشاره به وظایف و مأموریت های نیروی انتظامی، خاطر نشان کرد: " حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی " و "حفظ سازمان نیروی انتظامی " نیز به عنوان دو مأموریت مفهومی پلیس تعریف شده است و باید گفت داشتن رویکرد مشخص، توجه بر معماری ناجای آینده و وجود کارکنان "مجاهد مسئول" شرط لازم حفظ سازمان است .
این مقام عالی انتظامی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری اولین همایش ملی ناجا و تمدن اسلامی ، افزود: توسعه مفهومی و گسترش ادبیات راهبردی ، گفتمان سازی تمدن نوین اسلامی ، بسترسازی نظری برای معماری ناجای آینده و بهره گیری از دیدگاه علمی صاحب نظران حوزوی ، دانشگاهی، امنیتی و انتظامی و ... از اهداف برگزاری این همایش است.
سردار رادان " مبانی نظری و رویکردهای ناجا و تمدن نوین اسلامی" ، " تمدن نوین اسلامی در اندیشه اسلامی " و " ناجا و رویکرد تمدنی ، چالش ها ، راهبردها و الزامات " را سه محور اصلی این همایش برشمرد و افزود: 40 مرکز علمی و پژوهشی اعم از سازمان های مطالعاتی ، تحقیقاتی ، دانشگاهی و حوزوی در برگزاری این همایش با ما همکاری داشتند.
این مقام عالی انتظامی یادآور شد: اولین همایش ملی ناجا و تمدن نوین اسلامی روز چهارشنبه ؛ 27 دی
در مجتمع غدیر دانشگاه علوم انتظامی امین با حضور مسئولان کشوری ، لشکری، اندیشمندان، پژوهشگران و صاحب نظران برگزار خواهد شد.
وی در خصوص نقش " ضابطیت پلیس " مطرح کرد: تکمیل چرخه انضباط در جامعه بر لزوم وجود ناجا به عنوان ضابط تأکید دارد ، در نیروی انتظامی برخی از مأموریت ها به عنوان نقش ضابطیت پلیس دنبال می شود و برخی از مأموریت ها چون مأموریت مراکز مطالعاتی و پژوهشی فارغ از این ضابطیت است اما در نهایت مأموریت های غیرضابطی پلیس بدین مفهوم دنبال می شود که مأموریت های ضابطیت پلیس به شکل موثرتری انجام شود.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا ادامه داد: براساس این مفهوم نقش "مأمور و معذور" باید به نقش "مأمور و مسئول" تبدیل شود که در فرایند رسیدن به تمدن نوین اسلامی این نقش به " مجاهد مسئول" می رسد؛ وقتی پلیس مجاهدانه عمل کند دایره عملش بسیار فراتر از مأمور خواهد بود.
این مقام عالی انتظامی در ادامه درباره میزان آمادگی و ظرفیت کارکنان پلیس برای رسیدن به نقش "مجاهد مسئول"، گفت: همواره شاهد تلاش بی وقفه کارکنان ناجا در مأموریت ها و شرایط مختلف هستیم به گونه ای که این مجاهدت ها شبیه تلاش رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.
سردار رادان در خاتمه گفت: همواره به وجود کارکنان ناجا افتخار کرده ام و این احساس افتخار در مأموریت ها و لحظات حساس و سرنوشت ساز ، مضاعف شده است، کارکنان ناجا متوقع نبوده و پرکار هستند و در راستای انجام مأموریت های محوله تلاش بی وقفه ای دارند در واقع در وقایع مختلف جلوه های ویژه ای از کارکنان نیروی انتظامی دیده ام که شبیه آن در جنگ و دوران دفاع مقدس مشاهده شده است.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۶۹۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی

به گزارش خبرنگار مهر بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و ششمین جشنواره دانشجویی ایده های نو آورانه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور وزیر بهداشت درمان آموزش پزشکی برگزار شد.

ابوالفضل باقری فرد، رییس همایش آموزش علوم پزشکی و معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: اگر امروز ما در حوزه های علوم پزشکی سر آمد هستیم به برکت وجود اساتید است،باید انگیزه را در دانشجویان زیاد کنیم تا کار آموزش درست انجام بشود اگر انگیزه ایجاد کنیم دانشجو خودش به دنبال آموزش می رود ایجاد انگیزه با آموزش مرتبط است.

وی افزود: ما در حوزه آموزش علوم پزشکی عدالت و بهره وری را دنبال می کنیم و تکریم اساتید از اولویت های ما است،همچنین توسعه زیر ساخت های آموزشی در دستور کار امسال وزارت بهداشت قرار دارد که اقدامات عملی را در روزهای آتی در دانشگاه علوم پزشکی شاهد خواهید بود.

باقری ادامه داد: از وظایف ما این است که باید در سازوکار خودمان به آموزش های نوین و تکنولوژی های نوین توجه کنیم آموزش اصلی ما حضوری است و در این حضور است که دانشجو اخلاق حرفه ای را یاد می‌گیرد.

خسرو پناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این همایش گفت:کارهای بزرگی در آموزش پزشکی کشور انجام شده از این رو امروز می توانیم ادعا کنیم هیچ بیماری قابل درمان در دنیا نیست که در ایران نتوانیم درمان کنیم.

وی افزود: من اسم آموزش علوم پزشکی کشور را آموزش حکمت بنیان می نهم چون یک پیوند نظر و عمل در آموزش پزشکی وجود دارد در بعضی الگوهای آموزشی در کشور فقط نظر محور و تئوری محور است ولی الگوی آموزش پزشکی نظر و عمل را باهم جمع می کند.

سیر پزشکی ایران یک ساله و دو ساله و یک قرن نیست سیر پزشکی ایران یک عمر پیشینه قبل از اسلام دارد،ایران را باید اینگونه معرفی بکنیم

کد خبر 6094563

دیگر خبرها

  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • امتحانات نهایی امسال چرا مهم‌تر است؟
  • برگزاری همایش تبیینی برگزاری امتحانات نهایی ۱۴۰۳ در مشهد 
  • مقیمی: مأموریت تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز به دانشگاه تهران واگذار شد
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی باشد
  • «رنگین‌کمان تمدن‌ها» رونمایی می‌شود
  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی
  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)
  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه