Web Analytics Made Easy - Statcounter

نورالدین کوچ پیده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :‌ مجتمع 232 واحدی مسکن مهر که طبق آمار رسمی دست کم هزار نفر جمعیت ساکن دارد که از سه سال پیش در روستای 'نیرنگ ' بخش مرکزی نوشهر بدون نظرگرفتن امکانات آموزشی ، رفاهی ، خدماتی و رفاهی ساخته شد.
با افتتاح این مجتمع 232 واحدی مسکن مهر ، صاحبان این واحدها از مناطق دیگر شهرستان برای سکونت به این مجتمع کوچ کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از سوی دیگر بنا به اظهار نظر مسئولان مشکل مجتمع مسکن مهر روستای نیرنگ فقط به کمبود فضای اموزشی ختم نمی شود بلکه رعایت نکردن مقررات ملی ساختمان ، سرریز فاضلاب های انسانی به داخل انهار و در نهایت به دریای خزر از دیگر معضلاتی است که هم ساکنان آن و دیگر روستائیان در جوار این مجتمع با آن دست به گریبانند.
مدیرآموزش و پرورش نوشهر گفت :‌ افزوده شدن این تعداد دانش آموز ناخوانده به جمع دیگر دانش آموزان این روستا سبب شده تا از لحاظ ارائه خدمات مطلوب آموزشی با مشکلات عدیده ای مواجه شویم .
کوچ پیده افزود :‌ در واحدهای آموزشی بویژه دوره ابتدایی روستای نیرنگ به طور متوسط به جای آنکه در هرکلاس دست کم 22 دانش آموز تحصیل کنند هم اکنون 37 دانش آموز حضور دارند.
وی اظهارداشت :‌‌ تراکم بالای دانش آموزان نسبت به فضا در این منطقه با تبعات فراوانی از لحاظ کمی و کیفی در حوزه آموزشی و تربیتی برای دانش آموزان این روستا به همراه دارد.
مدیرآموزش و پرورش نوشهر گفت :‌‌ از آنجایی که رویکرد وزارت آموزش و پرورش در نظام ارزشیابی توصیفی است و این امر در دوره ابتدایی از نظر رفتاری ، اخلاقی و درسی دانش اموزان مورد سنجش قرار می گیرد بنابراین محدودیت فضا سبب می شود تا به آن اهداف نتوان دست یافت.
کوچ پیده افزود :‌ برای رفع این محدودیت فضا درسال 93 با بهره گیری از مشارکت های مردمی و کمک خیری عملیات اجرایی ساخت یک واحد آموزشی در این روستا با تقبل پرداخت وجهی بالغ بر 20 میلیارد ریال در روستای نیرنگ آغاز شد که متاسفانه این فرد خیر بنا به دلایلی نتوانست به تعهداتش عمل کند و این طرح همچنان در حد کلنگ زنی باقی ماند.
بر اساس آمارهای رسمی ، یکهزار و 536 معلم ،‌ماموریت تدریس 19 هزار و 800 دانش آموز در 135 واحد آموزشی شهرستان نوشهر را برعهده دارند .
نوشهر با جمعیتی دست کم 134 هزار نفر و 122 روستا جزو شهرستان های غربی مازندران است.
خبرنگار : مهراب زکی پور کینجی**انتشار دهنده: محسن حسن نیا
7078 /1602/1899
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۶۹۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند

 شهرام رئیسی  با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۴۵۵ نفر دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد شهرستان هستند، بیان کرد: ازاین‌بین ۳ هزار و ۶۲۱ نفر دانش‌آموز و ۱۶۷ نفر دانشجو هستند.

وی با بیان اینکه این قشر سالانه از خدمات و مستمری کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند، افزود: خدمات تحصیلی مانند کمک‌هزینه تحصیل، توانمندسازی تحصیلی، مشاوره تحصیلی و … به دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد در استان سیستان و بلوچستان داده می‌شود.

رئیس کمیته امداد سراوان با اشاره به ارقام هزینه‌کرد برای توانمندسازی دانش‌آموزان تحت پوشش، بیان کرد: سال گذشته بیش از ۲ میلیارد ۳۸۷ میلیون ۱۰۰ هزار تومان کمک‌هزینه‌های تحصیلی برای دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت هزینه شد.

رئیسی با بیان اینکه تعداد ۲۵۰ نفر حامی معلم حمایت از کودکان نیازمند شهرستان سراوان را برعهده دارند، خاطرنشان کرد: تجلیل از معلمانی که حامی ایتام هستند در روز معلم یکی از برنامه‌های کمیته امداد شهرستان سراوان خواهد بود.

وی افزود: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های دوجانبه باهدف حمایت هر چه بیش‌تر از کودکان و دانش‌آموزان نیازمند و سپرده‌گذاری قرض ماندگار در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از دیگر نکاتی است که می‌تواند تعامل بین کمیته امداد و آموزش‌وپرورش را تقویت سازد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • عدالت آموزشی در مناطق شهری و روستایی گلستان مستقر شده است
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • رسالت معلمان، هدایت و ارشاد دانش آموزان است
  • گرگان ۹۰ هزار دانش آموز دارد /هزینه پروانه ساخت و ساز مانع مولدسازی
  • فیلم؛ بازی دانش آموزان با مرگ برای رسیدن به مدرسه
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • مشارکت بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز یزدی در طرح «نوآوین»
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند