Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از خانه ملت، جبار کوچکی‌نژاد با لزوم تغییر اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: ما به دنبال طرحی هستیم که اساسنامه صندوق را تغییر دهد و به نفع صنف فرهنگیان باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در طرح پیشنهادی نمایندگان، مجمع عمومی باید هر سال برگزار شود و با انتخاب هیئت مدیره گزارش سالانه ارائه دهد تا دستگاه‌های نظارتی بتوانند بر عملکرد آن نظارت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با توجه به انحرافی که در صندوق ذخیره فرهنگیان به وجود آمد وزارت آموزش و پرورش تلاش می‌کند در ساختار این صندوق تغییرات جزئی ایجاد کند اما در صورتی که اداره این صندوق هم‌چنان با دولت باشد باز هم مشکلاتی به وجود آید.

کوچکی‌نژاد اظهار کرد: نمایندگان به دنبال تغییر قانون صندوق ذخیره فرهنگیان هستند تا دولت را ملزم کنند اساسنامه را به مجلس بیاورد تا اساسنامه این صندوق را به قانون تبدیل کنند تا تصمیمات سلیقه‌ای برای این صندوق گرفته نشود و با تعویض وزیر آموزش و پرورش روند فعالیت آن تغییر نکند؛ در این قانون دولت باید بانک رفاه فرهنگیان ایجاد کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه، یادآور شد: منابع فرهنگیان بجز مواردی مانند صندوق امداد، صندوق وام ضروری که گردش مالی دارند حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال است بنابراین آموزش و پرورش در کل چیزی حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان در سال گردشی مالی دارد.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در پایان افزود: در صورتی که این گردش مالی در یک بانک به وجود آید این بانک به بنگاه اقتصاد قدرتمندی تبدیل می‌شود که می‌تواند از یک سو حقوق و رفاه فرهنگیان را تامین کند و به آن‌ها وام‌های ۴ درصد دهد و از سوی دیگر مجلس نیز می‌تواند بر عملکرد این صندوق به طور کامل نظارت داشته باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۰۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی بهادری جهرمی گفت: به مظور تکریم، حمایت و پشتیبانی سازمان یافته موثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ،اساسنامه حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور به تصوی هیات دولت رسید.

سخنگوی دولت تاکید کرد: این اساسنامه که به تایید شورای نگهبان هم رسیده است، امروز برای اجرا ابلاغ شد.

کد خبر 6090222

دیگر خبرها

  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • دولت اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و ‎پیشکسوتان را ابلاغ کرد
  • هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان تصویب شد
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل علوم پزشکی وام تحصیلی دریافت کردند
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری