Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت - ایرنا - رئیس پژوهشکده چای کشور گفت: به‌دنبال افزایش ارزش افزوده از چای با تولید و معرفی محصولات جدید و جانبی در زمینه های دارویی، بهداشتی و غذایی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، رضا آزادی روز شنبه در جلسه تبیین فرصت های سرمایه گذاری در صنعت چای کشور در رشت، با تاکید بر ضرورت تنوع در فرآورده های چای افزود: 17 نوع محصول را از چای به عنوان نوشابه داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تولید صنعتی فرآورده های جانبی چای از قبیل روغن چای، رنگ خوراکی، تولید صنعتی انبوه غذاها و نوشیدنی های فرا سودمند برپایه عصاره چای از قبیل کلوچه و انواع نوشابه ها و تولید مواد بهداشتی ، آرایشی و دارویی از چای بویژه چای سبز از اقدامات در حال انجام این پژوهشکده است.
به گفته آزادی، دستیابی به ارقام چای پر محصول و با کیفیت، بهینه‌سازی فرآوری تولید چای، دستیابی به روش‌های نوین فرآوری و افزایش ارزش افزوده چای از برنامه های این پژوهشکده است.
وی بیان داشت: هفت دستاورد تحقیقاتی شامل معرفی چهار کلون امیدبخش و جدید چای، استحصال روغن خوراکی بذر چای به روش پرس سرد، تولید رنگ خوراکی از ضایعات چای، تکنیک پیوند خزانه ای چا، تهیه و تولید کلوچه فراسودمند چای، بهترین ترتیب جداسازی متوالی ترکیبات مهم پسماند چای و مصرف بهینه انرژی در کارخانه چایسازی این پژوهشکده که قابلیت تجاری شدن را دارند، از دستاوردها مهم این پژوهشکده است.
آزادی با اشاره به مصرف سالانه حدود 110 هزار تن چای در کشور گفت: فقط 25 تا 30 هزار تن چای در داخل تولید می شود و برای تامین مابقی مصرف، نیازمند واردات این محصول هستیم.
وی تنوع چای را حائز اهمیت دانست و گفت: باید بتوانیم چای ایرانی را به عنوان محصول ارگانیک به دنیا معرفی کرده و بازار اروپا را بدست بگیریم از این رو ، تنوع در محصول چای می تواند به این امر کمک بسزایی کند.
آزادی از برگزاری همایش ملی چای و دمنوش های گیاهی خبر داد و گفت: این همایش 11 و 12 بهمن ماه امسال برگزار می شود.
استان های گیلان و مازندران بین 25 تا 28 هزار هکتار باغ چای دارند که 90 درصد این باغ ها در استان گیلان واقع است.
برداشت برگ سبز چای از باغ های شمال کشور در سه چین بهاره ، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه ، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور و مهرماه انجام می شود.
جلسه فرصت های سرمایه گذاری در گیلان به صورت هفتگی در مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان در رشت برگزار می شود.
خبرنگار:مریم سلیمانی**انتشاردهنده:کبیری
7296/2007

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۰۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و فائو در زمینه تولید زعفران پروژه جدید امضا کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) در جمهوری اسلامی ایران و وزارت جهاد کشاورزی پروژه‌ای را با هدف اطمینان از اصالت غذا و مدیریت زنجیره تأمین مواد غذایی امضا کردند.

این پروژه با عنوان «کنترل اصالت غذایی و مدیریت زنجیره تأمین غذا برای دستیابی موفقیت‌آمیز به اهداف توسعه پایدار» مطابق با چارچوب همکاری توسعه پایدار سازمان ملل متحد، اهداف توسعه پایدار و چارچوب برنامه کشوری فائو است.

این طرح دو ساله بخشی از برنامه همکاری فنی فائو است که در دسامبر ۲۰۲۵ میلادی به پایان می‌رسد.

این پروژه تحت نظارت معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، تقویت زنجیره تأمین شفاف و قابل اعتماد زعفران، تضمین امنیت و ایمنی مواد غذایی و تغذیه برای مصرف کنندگان را هدف قرار داده است و به دنبال پاسخگویی به چالش‌های ناشی از جهانی‌شدن عرضه مواد غذایی و پیچیدگی‌های تجارت مدرن، به‌ویژه در صنعت زعفران است؛ حوزه‌ای که ایران با تولید تقریباً ۹۰ درصد محصول جهانی جایگاه برتری دارد.

همچنین از تأثیرات این طرح می‌توان به تضمین دسترسی مصرف کنندگان به محصولات زعفران ایمن و اصیل از طریق افزایش ظرفیت برای مکانیسم‌های اجرایی مؤثر برای آزمایش کیفیت مواد غذایی اشاره کرد. این پروژه گامی مهم در جهت افزایش شفافیت و قابلیت ردیابی در صنعت زعفران است که در نهایت به امنیت غذایی و دستیابی به اهداف توسعه پایدار کمک می‌کند.

این پروژه نمونه‌ای از تعهد فائو برای تقویت سیستم‌های کشاورزی و غذایی پایدار است که با دستور کار جهانی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار همسو می‌شود. فائو با همکاری با همتایان ملی و بهره‌گیری از تخصص، قصد دارد توانمندی کشورهایی مانند ایران را در تاب‌آوری و پایداری بخش‌های کشاورزی ارتقا بدهد.

کد خبر 6099002

دیگر خبرها

  • سهم ۰.۳ درصدی ایران از صادرات صنایع غذایی جهان
  • ایران ۰.۳ درصد صادرات صنایع غذایی جهان را انجام می‌دهد
  • چگونگی نظارت بر کیفیت محصولات غذایی تولیدی در کارگاه‌ها و مشاغل خانگی
  • ۳ محصول نوآورانه و خلاق در اینوتکس ۲۰۲۴ رونمایی شد
  • ۳ محصول فناورانه رونمایی شد
  • معرفی ۲۵ محصول برتر در اینوتکس 2024
  • ایران و فائو در زمینه تولید زعفران پروژه جدید امضا کردند
  • تولیدهندوانه بافلزات سنگین/سلامت محصولات کشاورزی چقدرتضمین می‌شود
  • ادغام ادویه و داروی گیاهی برای تجربه یک طعم تازه
  • چتر فناوری روی محصولات بهداشتی باز شد/معرفی ۱۳ محصول نانوسلامت فناورانه