Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان- نایب‌رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان‌همدان گفت: مسابقات بین‌المللی سنگ‌نوردی «جام فجر» در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس چشمه قصابانی ظهر شنبه در نشست خبری هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان‌همدان با اشاره به دوران طلایی همدان در رشته سنگ‌نوردی اظهار داشت: همدان از اولین استان‌هایی است که سال ۱۳۶۹ دیواره سنگ‌نوردی آن در مجموعه ورزشی سردار شهید علیرضا شمسی‌پور نصب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه از همان زمان ورزشکاران بسیاری در همدان در بحث سنگ‌نوردی فعالیت داشتند به دورخیز سنگ‌نوردان همدانی برای رسیدن به المپیک ۲۰۲۰ توکیو اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲ مربی و ۳ ملی‌پوش در رشته سنگ‌نوردی در همدان فعالیت دارند که قول می‌دهم از همدان یک نماینده در المپیک توکیو داشته باشیم.

چشمه قصابانی عنوان کرد: در حال حاضر با مدارس تعامل داشته‌ و هر روز از هر مدرسه دانش آموزان در قالب اردوی یک‌روزه با این رشته آشنا می‌شوند و مربیان استعدادیاب مستعدین را شناسایی می‌کنند.

وی با اشاره به امکانات سنگ‌نوردی استان‌همدان بیان کرد: در حال حاضر مجموعه سنگ‌نوردی فرهاد در همدان در کل کشور بی‌نظیر است و چنین مجموعه‌ای که در دل آن خوابگاه، سالن آموزشی، سالن بدن‌سازی، جایگاه تماشاگران و بسیاری از امکانات روز دنیا تعریف‌شده باشد، در کشور وجود ندارد.

نایب‌رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان‌همدان عنوان کرد: تمامی حجم‌ها و دیواره‌ها ازجمله دیواره بولدرینگ، سرعت، سرطناب، دیواره‌های تمرینی و دیواره‌های متحرک برای کودکان که یک مجموعه سنگ‌نوردی استاندارد در دنیا باید به آن مجهز باشد در این سالن وجود دارد.

تنها یک باشگاه کوهنوردی در همدان مجوز فعالیت دارد

نایب‌رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان‌همدان با اشاره به تعداد باشگاه‌های کوهنوردی در همدان بیان کرد: قبل از قوانین جدید فدراسیون ۲۰ باشگاه مجوزدار در استان‌همدان وجود داشت اما با تغییر قوانین و لغو مجوزهای گذشته تنها یک باشگاه کوهنوردی دارای مجوز در حال حاضر در همدان فعال است.

چشمه قصابانی افزود: همچنین تعدادی زیادی باشگاه نیز مراحل آخر خود را برای دریافت مجوز از فدراسیون طی می‌کنند.

وی با اشاره به پناهگاه‌های کوهنوردی همدان بیان کرد: ۳ پناهگاه فعال در همدان وجود دارد که به‌صورت مداوم در تمامی ایام سال بدون تعطیلی و به‌صورت شیفتی به کوهنوردان سرویس می‌دهند و از لحاظ سرویس‌دهی نیز بهترین سرویس‌دهی کوهستانی در ایران متعلق به میدان میشان همدان است.

نایب‌رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان‌همدان عنوان کرد: محل اسکان مناسب با تخت خواب، نمازخانه، بوفه فعال، کتابخانه پناهگاه، سیستم مناسب گرمایشی در فصل سرما در تمام ایام سال وجود دارد.

تندیس کوهنورد همدانی در میدان گنج‌نامه نصب می‌شود

چشمه قصابانی با اشاره به ورود خودروهای آفرود و موتورسواران به کوهستان الوند گفت: هیئت کوهنوردی برای جلوگیری از ورود آفرود سواران به دامنه الوند قادر به انجام کاری نیست که با خاطیان برخورد کند و توان این کار را ندارد اما باید قانون مشخصی در کشور در این زمینه وضع شود.

وی افزود: تنها کاری که از دست ما بر می‌آید فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در این زمینه بوده چراکه برخورد قانونی خارج از توان هیئت است.

نایب‌رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان‌همدان با اشاره به نصب تندیس کوهنورد همدانی در میدان گنج‌نامه بیان کرد: تندیس کوهنورد همدانی زنده‌یاد «محمود اجل» از سوی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان‌همدان و با همکاری معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان به زودی در میدان گنج‌نامه همدان نصب خواهد شد.

چشمه قصابانی عنوان کرد: همچنین به زودی موزه و تالار افتخارات هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان‌همدان را افتتاح خواهیم کرد.

وی با اشاره به رویداد همدان ۲۰۱۸ گفت: هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان‌همدان اعلام آمادگی می‌کند که در زمینه اکو توریسم و معرفی کوهستان الوند به گردشگران خدمت‌رسانی کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۰۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام یاسر مظاهری امام جمعه شهر مریانج در دیدار با عباس صوفی منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی که با حضور دهیاران روستاهای دهستان الوندکوه غربی برگزار شد، اظهار‌ کرد: مشکلات این منطقه (دهستان الوندکوه غربی) به‌خصوص روستاهای اطراف، همیشه دغدغه ما بوده، به طوری‌ که اولویت ما همواره تلاش برای رفع مشکلات روستائیان گرانقدر است و به این موضوع بارها در خطبه‌های نماز جمعه اشاره داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه نباید از مشکلات مختلف در روستاها غفلت کرد، افزود: مردم روستاها همواره پای کار نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های والای آن بوده و با تلاش برای رفع مشکلات باید قدردان این ایستادگی باشیم.

امام جمعه شهر مریانج متذکر شد: تلاش برای رفع مشکلات مردم به‌خصوص روستائیان پرتلاش، نزد خداوندمتعال پاداش ویژه‌ای دارد و بر این باورم که نماینده منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس با پشتوانه و تجربه بالا در امور اجرایی و مدیریتی، می‌تواند موجبات توسعه همدان و بخش‌های تابعه را رقم بزند.

مظاهری، نبود سالن ورزشی در منطقه را یکی از مشکلات اصلی روستائیان دامنه غربی الوند دانست و تأکید کرد: روستاها سرشار از استعداد در زمینه‌های مختلف هستند، امیدواریم با پیگیری به این استعدادها توجه شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فینال مسابقات بوکس برگزار شد
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
  • وکیل: مقابل بی‌نظمی و اخلال در فوتبال می‌ایستیم
  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • نخستین دوره مربیگری سطح یک اسکواش در همدان برگزار می‌شود
  • پایان مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان اصفهان
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • مسابقات آزاد تپانچه نوجوانان؛ احمدی مقام نخست را کسب کرد