Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@03:03:36 GMT

گام هایی به سوی طلاق با پرورش رویای سیندرلا

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۷۰۲۹۲

گام هایی به سوی طلاق با پرورش رویای سیندرلا

باید پرسید که آیا ما به عنوان والدین فرزندانمان را برای پذیرش یک زندگی مستقلانه تربیت کرده ایم یا همچنان به دنبال این هستیم که رویاهای سیندرلا را برای دخترانمان تعریف کنیم و در ذهنشان پرورش دهیم که بعد از ازدواج زندگی شاهانه ای باید داشته باشی و چون سیندرلا دارای خدم و حشم هستی!!!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  زنان کویر، واژه ی " طلاق " در گذشته بر دل ها وحشت می انداخت، به گونه ای که زنان و مردان در سال ها پیش از تنها شدن ترس داشتند و از این که بگویند " فرزندمان طلاق گرفته است" واهمه داشتند از این رو به فرزندانشان گوشزد می کردند که با لباس سفید به خانه بخت برو و با کفن هم برگرد!!!

اما امروزه نحوه ی نگرش دختران، پسران و خانواده ها تغییر کرده است و بر این باورند که از آنجا که سختی های زندگی بیش از پیش است دیرتر به ازدواج می اندیشند و راحت تر طلاق می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  حتی برخی از آنها فروپاشی زندگی فرزندشان را جشن می گیرند و شاید در جشن طلاق بیشتر از روز عروسی فرزندشان خرج کنند.   آنچه را که شاهد هستیم این است که  آستانه ی تحمل جوانان نسبت به گذشته کمتر شده است و در یک تئوری دیگر می توان گفت هزینه های ازدواج بالا رفته ضمن این که تداوم یک ازدواج نیز با مشکلات اقتصادی بالایی برخوردار است. از همه این ها که بگذریم باید پرسید که آیا ما به عنوان والدین فرزندانمان را  برای پذیرش یک زندگی مستقلانه تربیت کرده ایم یا همچنان به دنبال این هستیم که رویاهای سیندرلا را برای دخترانمان تعریف کنیم و در ذهنشان پرورش دهیم که بعد از ازدواج زندگی شاهانه ای باید داشته باشی و چون سیندرلا دارای خدم و حشم هستی!!!   محبوبه اسماعیل زاده در گفتگو با "زنان کویر" در رابطه تربیت صحیح فرزندان برای نقش پذیری در زندگی گفت:  " تحویل فرزندانی سالم، خلاق و با معنویت به جامعه نیازمند سرمایه گذاری و آموزش  است.   این مدرس حوزه و دانشگاه ابراز داشت: نباید به تشکیل زندگی به مصداق یک برنامه ی تجاری نگاه شود ، آغاز کردن زندگی تشریفات مادی، جهزیه های آنچنانی ، شرط و شروط های عجیب و مهریه های بسیار سنگین اگر به این دیده به ازدواج و تشکیل خانواده نگریسته شود مسلما خانواده به شیوه ی صحیح شکل نمی گیرد .   خاطر نشان کرد: از طرفی اگر والدین با وظایف خود آشنا نباشد و نسبت به وظایف همسری و یا نسبت به تربیت فرزندان آگاهی نداشته باشد ،باز هم خانواده ی صحیحی شکل نخواهد گرفت تا بتواند در جامعه نقش مثبت و مفیدی را اجرا کند.   وی یادآور شد: اگر مرد یا زن خانواده بخواهد نقض های ارتباطی شان را در بیرن از خانواده جبران کند با آسیب های بی حیایی و بی عفتی و روابط ناسالم برخورد خواهند کرد و در نتیجه در تربیت فرزندان هم طبیعتا تاثیر سوء خواهد گذاشت و دیگر چنین والدینی نخواهند توانست فرزندانی سالم از نظر روحی و روانی تحویل جامعه دهند.   این دکترای مدرسی معارف اسلامی  با اشاره به ارزش و اهمیت خانواده سالم بیان داشت: در تاکید بر بحث خانواده و رصد آسیب های موجود در جامعه از جمله اعتیاد، بزهکاری و طلاق و ریشه یابی بسیاری از معضلات به بستر خانواده خواهیم رسید.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۰۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مهرعلیان ظهر یکشنبه در نشست قرارگاه جوانی جمعیت که در فرمانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: متأسفانه نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است و شاهد کاهش جمعیت در شهرستان قزوین هستیم.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین با تاکید بر اینکه باید بحران جمعیت در قزوین را جدی گرفت، افزود: تشویق جوانان به ازدواج در افزایش موالید و رشد جمعیت مؤثر است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های اشتباه پیشین تفکراتی مانند «فرزند کمتر، زندگی بهتر» در بین جامعه نهادینه شده و باعث کاهش جمعیت در استان و کشور شده است.

مهرعلیان با بیان اینکه باید از فرصت باقیمانده برای پنجره جمعیت به بهترین شکل استفاده کرد، تصریح کرد: تغییر باورهای فرهنگی مردم و تشویق به ازدواج جوانان و فرزندآوری برای خلق یک زندگی با نشاط می‌تواند رشد جمعیت را در استان باعث شود.

وی بیان کرد: ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در شهرستان قزوین است و همه باید خود را در این حوزه مسؤول بدانند.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین تاکید کرد: یکی از ابزارهای ازدواج موفق و فرزندآوری آموزش مهارت‌های صحیح زندگی به نوجوانان و جوانان است.

وی در پایان یادآور شد: باید از همه ظرفیت‌ها برای جبران سال‌های از دست رفته در حوزه جمعیت استفاده کرد.

کد خبر 6097442

دیگر خبرها

  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته
  • طلاق از شوهر به‌خاطر خیلی خوب‌بودن!
  • دیدار و گفتگوی صمیمانه مدیرکل آموزش و پرورش استان با خانواده های معزز شهدای فرهنگی
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • بخش عمده پرونده‌های قضایی خانواده‌ها مربوط به طلاق است
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • تفاوت طلاق رجعی و بائن چیست؟
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند