Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-03@00:28:32 GMT

صدور پروانه‌ ساختمان افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۷۰۷۲۶

صدور پروانه‌ ساختمان افزایش یافت

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، بررسی نتایج طرح "گردآوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور" در فصل تابستان سال ١٣٩٦ نشان می‌دهد: در فصل تابستان سال ١٣٩٦، تعداد ۱۸.۸۶۷ واحد مسکونی در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌ تهران، پیش‌بینی شده که نسبت به فصل گذشته حدود ٦.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٢٥ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ٩.٩ درصد افزایش داشته و همچنین متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌های احداث ساختمان ١.٧ واحد بوده است.
 
الف- شهر تهران
 
افزون بر این، در فصل تابستان سال ١٣٩٦، تعداد ١٨٧٦٧ واحد مسکونی در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌ تهران، پیش‌بینی شده که نسبت به فصل گذشته حدود ٦,٢٥ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ٩.٩ درصد افزایش داشته است.‏
 
همچنین متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌های احداث ساختمان ١.٧ واحد بوده و تعداد ٢٦٣١ پروانه‌ احداث ساختمان توسط شهرداری‌ تهران در فصل تابستان ١٣٩٦ صادرشده است که نسبت به فصل گذشته حدود ۸.۱۵ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ٧.١٠ درصد افزایش داشته است.
 
این گزارش می افزاید: در مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان‌ صادر شده از سوی شهرداری‌ تهران در فصل تابستان ١٣٩٦ بالغ ‌بر ۱.۳۵۴ هزار مترمربع بوده که نسبت به فصل گذشته حدود ٥.٣٢ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ٧.٥ درصد افزایش داشته است. متوسط مساحت زیربنای این دسته از پروانه‌ها در دوره‌ مورد بررسی حدود ۱.۳۴۶ مترمربع بوده است.
 
ب- کل نقاط شهری کشور
 
 بر اساس این گزارش، در فصل تابستان سال ١٣٩٦، تعداد ۸۲.۵۲۰ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های کشور پیش‌بینی شده که نسبت به فصل گذشته حدود ۶.۳ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ٦.٤ درصد افزایش داشته است.‏ متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانه‌ی احداث ساختمان ٨.٢ واحد بوده است‌.
 
در مقابل تعداد ۲۹.۵۳۸ پروانه‌ی احداث ساختمان توسط شهرداری‌های کشور در فصل تابستان ١٣٩٦ صادرشده که نسبت به فصل گذشته حدود ۲.۱ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٩.٤ درصد افزایش داشته است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۰۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه ۱۱ اردیبهشت چقدر گران شد

به گزارش پارس نیوز ، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز دوشنبه (۱۱ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز گذشته، با رشد ۸۰۰ هزار تومانی به ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۸ میلیون تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته، ۲۴ میلیون تومان و ربع سکه با رشد ۲۰۰ هزار تومانی، ۱۵ میلیون تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته، به نرخ ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۵۱۱ هزار تومان معامله شد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۲ هزار و ۳۱۵ دلار رسید.

دیگر خبرها

  • سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۳ اردیبهشت؛ سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • افزایش حجم تجارت خارجی ایران نسبت به سال گذشته
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • صدور ۱۲ هزار پروانه مشاغل خانگی طی سال گذشته در هرمزگان
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از بی‌اعتمادی جامعه ایران نسبت به همدیگر، رسانه و مسئولان (فیلم)
  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • قیمت سکه ۱۱ اردیبهشت چقدر گران شد
  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است