Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@21:47:31 GMT

قطر دست به دامان شورای امنیت شد

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۷۰۹۹۲

قطر دست به دامان شورای امنیت شد

در نامه قطر به شورای امنیت آمده است: نقض حریم هوایی قطر در واقع نقض آشکار حاکمیت قطر، سلامت مرزها و اراضی آن و در راستای اقدامات تحریک‌آمیزی است که امارات علیه قطر انجام می‌دهد.

خبرگزاری فارس: دولت قطر در نامه های خود به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت آورده است که یک فروند هواپیمای باربری نظامی امارات که به مقصد بحرین در پرواز بود سه ژانویه جاری (13 دی) وارد حریم هوایی قطر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده قطر در سازمان ملل در این باره تأکید کرد که تکرار این حادثه و استمرار آن از سوی دولت امارات که نقض حاکمیت قطر و تهدید سلامت مرزها و اراضی آن است شاهدی دیگر در خط مشی امارات برای نقض قوانین، کنوانسیون‌ها و معاهدات بین‌المللی است.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، قطر روز پنج‌شنبه گذشته نیز در نامه‌های جداگانه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت از نقض حریم هوایی این کشور توسط یک جنگنده اماراتی در تاریخ 21 دسامبر گذشته شکایت کرد.

در این نامه‌ها آمده است که نقض حریم هوایی قطر در واقع نقض آشکار حاکمیت قطر، سلامت مرزها و اراضی آن و در راستای اقدامات تحریک‌آمیزی است که امارات علیه قطر انجام می‌دهد.

امارات تکذیب کرد

دولت امارات نیز در واکنش به این شکوائیه قطر مدعی شد که امارات حریم هوایی قطر را نقض نکرده است و در این باره شکوائیه‌ای رسمی ارائه خواهد کرد.

«أنور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات در صفحه توییتر خود نوشت : «شکایت قطر درباره نقض حریم هوایی آن توسط امارات صحت ندارد و ما با ادله رسمی و شواهد و قرائن به آن پاسخ خواهیم داد».

قرقاش اشاره کرد که «آنچه شاهد آن هستیم تنش‌آمیز و غیرقابل توجیه است».

نقض حریم هوایی قطر توسط هواپیماهای اماراتی در حالی است که چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر از بیش از 7 ماه پیش به بهانه حمایت قطر از تروریسم، روابط خود با قطر را قطع و تمامی پروازها به این کشور را تعلیق کرده‌اند و حتی عربستان تنها گذرگاه مرزی قطر تحت عنوان گذرگاه «سلوی» را بسته است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۰۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه  ، دو رأس بزغاله که توسط افراد بومی و بدلیل نا آشنا بودن با حیات وحش و همچنین آگاه نبودن نسبت به رفتار‌های حیات وحش از محل زندگی خود جدا و جهت مراقبت و نگهداری به اداره محیط زیست شهرستان‌های دالاهو و سرپل ذهاب تحویل شد .
سرپرست محیط زیست دالاهو عنوان کرد : شهرستان دالاهو بعلت داشتن شرایط مطلوب برای حیات وحش و حمایت مردم شهرستان در سال‌های اخیرحیات وحش شهرستان رشد خوبی داشته و جمعیت حیات وحش در این شهرستان رشد قابل قبولی دارد .

دیگر خبرها

  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد
  • سرنگونی یک فروند هواگرد بر فراز استان صعده یمن
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • الجزایر:کمک‌های هوایی ۰.۰۳% نیازهای غزه را برآورده می‌کند