Web Analytics Made Easy - Statcounter

لابی صهیونیستی آیپک در بیانیه‌ای از تصمیم دولت ترامپ برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران و تهدیدهای رئیس‌جمهور آمریکا علیه برجام استقبال کرد. ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳ بین الملل اروپا سیاست خارجی نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل»، مشهور به لابی رژیم صهیونیستی در آمریکا در بیانیه‌ای از اقدامات ضد ایرانی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و مواضع وی درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) استقبال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 به نوشته روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، لابی «آیپک» در بیانیه‌ای روز شنبه تصریح کرد اقدام واشنگتن در اعمال تحریم‌های بیشتر علیه افراد ایرانی و تلاش‌های ترامپ برای رفع «نقائص» توافق هسته‌ای با ایران را می‌ستاید. 

آیپک در این بیانیه اعلام کرد: «آیپک تصمیم ترامپ برای اعمال تحریم علیه افراد و سازمان‌های دخیل در حمایت از فعالیت‌های غیرقانونی ایران و نقض حقوق بشر توسط این کشور را مورد ستایش قرار می‌دهد.»

این لابی صهیونیستی از تصمیم ترامپ برای «اصلاح» برجام هم استقبال کرده و از کشورهای اروپایی خواسته با رویکرد رئیس‌جمهور آمریکا همراه شوند. 

 وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه نام 14 شخصیت حقیقی و حقوقی ایرانی را به فهرست تحریم‌های خود به بهانه های حقوق بشری اضافه کرد.

ترامپ جمعه شب، طبق تعهدات آمریکا در برجام تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را تمدید کرد، اما بار دیگر از قانونگذاران کنگره خواست طرحی را برای «اصلاح نقائص فاجعه‌بار برجام» تهیه کنند. وی سپس تصریح کرد که چنین طرحی بایستی حاوی چهار شرط باشد. 

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «هر طرح قانونی درباره برجام، برای اینکه به امضای من برسد، بایستی شامل چهار مولفه باشد: اولاً باید از ایران بخواهد به بازرسان بین‌المللی اجازه بازرسی‌های نظامی از تمامی سایت‌های مورد درخواست را بدهد. دوم، باید ضمانت کند ایران هرگز به ساخت سلاح‌های هسته‌ای نزدیک نمی‌شود. سوم، چنین طرحی، بر خلاف توافق هسته‌ای برجام نباید تاریخ انقضا داشته باشد. و چهارم این طرح باید برای اولین بار در قوانین آمریکا تصریح کند که موشک‌های دوربرد و برنامه تسلیحات اتمی، مقوله‌هایی جدانشدنی هستند و ساخت و آزمایش موشک‌ توسط ایران بایستی مشمول تحریم‌های جدید شود.»

ترامپ در بخش‌های دیگر این بیانیه با لحنی آمرانه از اروپا خواست با آمریکا برای انجام چندین اقدام ضد ایرانی همراه شود. قطع منابع مالی سپاه، اعلام تمامیت حزب‌الله لبنان به عنوان سازمان تروریستی، مهار برنامه موشکی ایران، مقابله با اقدامات ایران در زمینه کشتی‌رانی بین‌المللی، فشار بر ایران در زمینه حقوق شهروندان و توقف تجارت با گروه‌هایی که سپاه را تأمین مالی می‌کنند برخی از اقداماتی است که ترامپ از کشورهای اروپایی خواسته در زمینه ایران انجام دهند.

انتهای پیام/

R36444/P36446/S8,89,95,97,1128/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۱۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود

به گزارش همشهری‌آنلاین، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

کد خبر 848121 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و انگلیس اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • خشونت بی‌منطق علیه حق‌طلبی دانشجویان آمریکا دردی از ظالمان دوا نمی‌کند
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • دیپلماسی و میدان، پای کار «آبیِ ایرانی»/ نگاهی به مواضع مقامات کشوری و لشکری در روز خلیج فارس
  • عملیات جدید مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»