Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر و کارگردان سینما در پی تغییر مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: مسئولان سینمای دفاع مقدس فیلمسازان متعهد و ولایتمدار را خانه نشین کرده اند و در عوض «تنگه ابوقریب» می سازند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارگردان فیلم سینمایی «پنجشنبه آخر ماه» افزود: بنده مدت ها است که برای تولید فیلمنامه هایی در رابطه با داعش و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به مدیرعامل بنیاد روایت و سازمان اوج مراجعه کرده ام اما متأسفانه هیچ گونه همکاری با بنده و بسیاری دیگر از سینماگران نداشته اند و مرتباً با بیان اینکه ما فعلاً بودجه نداریم ما را در بلاتکلیفی گذاشتند اما ما شاهد آن بودیم که سازمان اوج بودجه های عظیمی را صرف تولید فیلم هایی کرده و می کند که حتی فیلمنامه شان هم درست نیست و سراسر ضعف دارد.

وی ادامه داد: من در رابطه با همین فیلم «تنگه ابوقریب» چند اشتباه بسیار مهم را به آقای محمد حسنی گوشزد کردم؛ من نمی دانم ما بچه جنگ هستیم؟ ما ابوقریب ها را می شناسیم یا دیگران؟؛  این بسیار بد است که سینماگران کاربلد و متعهد که سال ها برای سینمای ارزشی و استراتژیک خدمت کرده اند باید خانه نشین باشند و سینماگرانی مبادرت به فیلمسازی در این حوزه ها کنند که چندان با این مضامین آشنایی ندارند.

شاهمرادی زاده سپس با اشاره به تغییر مکرر مدیران انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس تصریح کرد: واقعاً این رفت و آمدها مهم نیست؛ این رفت و آمدها قرار نیست دردی از سینمای ارزشی و جنگ درمان کند. خانه از پای بست ویران است و سینمای جنگ و دفاع مقدس باید از اساس و بنیان دچار اصلاح شود. متأسفم از اینکه باید بگویم شواهد و قرائن نشان از آن دارد که در جمهوری اسلامی ایران ما بابی برای ساختن فیلم های ارزشی و جنگی و انقلابی نداریم. مسئولانی که برای تولید این گونه فیلم ها بودجه ها و امکانات در اختیار دارند هیچ گونه سیاست درستی برای آنکه سینماگران متعهد و ارزشی در این حوزه کار کنند ندارند و همین باعث بیکاری فزاینده سینماگران انقلابی شده است.

بازیگر فیلم سینمایی «معراجی ها» تأکید کرد: متأسفانه بچه حزب اللهی ها از سینمای جنگ کاملاً کنار گذاشته شده اند؛ آقایان لطفاً به سینماگران حزب اللهی هم کمی توجه کنید! چرا ورود به سینمای جنگ این قدر بی رویه شده؟ چرا سینمای جنگ حساب و کتاب ندارد؟ من بارها تأکید کرده ام که وضعیت بنده و امثال بنده که سال ها برای سینمای ارزشی و جنگی وقت صرف کرده ایم اینک شبیه به کسانی شده که در بیابان گیر کرده اند و دشمن با گلوله آن ها را هدف کرده و کسانی که داعیه حمایت و دوستی از ما را دارند چشمان شان را به روی گلوله های دشمن بسته اند و به جای اینکه به ما کمک کنند با پول انقلاب فیلم هایی علیه انقلاب می سازند که مایه شرمساری است!

این سینماگر خاطرنشان کرد: بنده شخصاً ۵ سال است در رابطه با مسائل روز از جمله پدیده داعش، برجام، جنگ در سوریه و عراق و حتی دفاع مقدس فیلمنامه هایی را به مسئولان دولتی ارائه کرده ام اما متأسفانه آن ها کمترین و کوچکترین حمایتی از تولید این فیلم های مهم و استراتژیک که برای حوزه فرهنگی و هنری کشور ما یک اصل محسوب می شوند نداشته اند. این مایه تأسف است که مسئولان فرهنگی ما آنقدر بی بصیرت هستند و حتی برای بیان حرف های راست و حقایق غیرت ندارند اما در عوض صهیونیست ها و آمریکایی های جنایتکار برای دروغگویی های شان غیرت دارند و مرتباً فیلم می سازند.

شاهمرادی زاده در خاتمه این گفتگو متذکر شد: بنده امیدوارم تمامی دستگاه ها و نهادهای مرتبط  به جای اینکه مانند مانع و سد جلوی راه سینماگران ارزشی بایستند از این دلسوزان و دغدغه مندان حمایت کرده و از آن ها برای تولید آثارشان حمایت جدی نمایند.

منبع:سینماپرس

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۲۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان

   به گزارش خبرگزاری صدا و سیمامرکز کرمان، پیراهن تیم ملی فوتسال کشورمان که در روز‌های اخیر عنوان قهرمانی مسابقات جام ملت‌های آسیا را بدست آورده بود، توسط مهدی تاج به موزه دفاع مقدس در کرمان اهدا شد.

رئیس فدراسیون فوتبال امروز به همراه جمعی از مدیران فوتبال استان کرمان با حضور در موزه دفاع مقدس کرمان از این موزه دیدن کرد.

دیگر خبرها

  • پیکر ۴ شهید دفاع مقدس در اصفهان تشییع می‌شود
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • ایجاد «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» در مجموعه دفاع مقدس سمنان
  • یادواره شهدای سنگر سازان بی سنگر مرند
  • فیلم| بازگشت پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۳۷ سال انتظار به آغوش خانواده
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان
  • دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • حضور ۳ هزار نفری کارگران سوادکوه در جبهه‌های دفاع مقدس
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند