Web Analytics Made Easy - Statcounter

اویا ماهتابی که تا امروز بیش از 80 شعر ترکمنی با مضمون اخلاقی نوشته در انتظار حمایت مسئولین و خیرین شهرستان است تا بتواند آثار خود را منتشر کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ساحل گمیشان ، اویا ماهتابی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی از دانشگاه تهران یکی از جوانان خوش ذوق گمیشانی است که در کنار تحصیل شعرهای ترکمنی با مضمون اخلاقی می نویسد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اویا می گوید از سال 83 بعد از فوت یکی از اقوام اولین شعر خود را با نام دنیا نوشته و بعد از آن هر چند وقت یکبار برای دل خودش شعر می نوشته است و در سالهای اوای که شعر می نوشت با کسی در این مورد صحبت نمی کرد حتی با پدرش که او هم دست به قلم است و بعد از جند سال شعرهایش را برای پدر خود می خوانده و پدر راهنماییش می کند و نظر می دهد وغلط هایش را اصلاح میکند ..

ماهتابی ادامه میدهد : تا سال قبل از سال 93 که با کانون ادبی کتابخانه امام محمد غزالی گمیشان آشنا شوم سبک شعرهای خودم را نمی شناختم و شعرهایم اصولی نبود ولی بعد از آنکه عضو کانون ادبی شدم زیر نظر اساتید کانون خصوصا استاد طریک ،  سبک شعرم را شناختم و با اصول شعر نوشتن صحیح آشنا شدم و فهمیدم داشتن احساس به تنهایی کافی نیست و برای شعر گفتن صحیح باید قواعد آن را هم بلد بود حالا می دانم  تبحر من در زمینه شعرهای دوبیتی و با مضامین اخلاقی است ...

نویسنده  اشعار ترکمنی میگوید تا امروز بیش از 80 شعر نوشتم که 60 تای آنها  انتخاب شده و آماده چاپ هستند و برای چاپ آثارش نیاز به حمایت مسئولین و خیرینی که علاقه مند به گسترش فرهنگ ترکمنی هستند می باشد.

وی در پایان گفت: شاعری شغل من نیست و دلم میخواهد در زمینه وکالت که تحصیلات دارم وارد بازار کار شوم ولی دوست دارم با نوشتن شعرهای ترکمنی فرهنگ پدران خودم را گسترش دهم و از همه دلسوزان شهر می خواهم تا با حمایت هنرمندان بومی در هر زمینه ای کمک کنند تا فرهنگ اصیل اقوام که یک سرمایه ارزشمندی است  حفظ شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۲۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی

«محمدکاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق به همراه سرلشکر «ریاض الخیگانی» رئیس کمیته اربعین عراق و دیگر مسئولین و فرماندهان مربوطه روز دوشنبه از مرز خسروی بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، در راستای بررسی وضعیت مرزی و تسهیل ورود زائران در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ محمد کاظم آل صادق، ایران در عراق و هیأت همراه صبح امروز بعد از ورود به شهر بعقوبه، مرکز استان دیالی و حضور در مقر فرماندهی پلیس این شهر پس از نشستی با سرلشکر ریاض الخیگانی، مشاور امنیتی وزیر کشور و مسئول جدید کمیته اربعین عراق، معاون فرماندار و همچنین دیگر مسئولین و فرماندهان مرزی ذی‌ربط عازم مرز منذریه (در عراق) و خسروی (در ایران) شدند تا از نزدیک ضمن بازدید میدانی و بررسی آخرین وضعیت دو سوی مرز عراق و ایران تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

آل صادق همچنین از زیر ساخت‌ها و امکانات مرز خسروی به همراه مسئولین عراقی بازدید کرد و در ادامه نشست مشترک با مسئولین و فرماندهان مرزی و استانی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه، فرماندار قصر شیرین، مسئول پایانه‌های مرزی، فرمانده مرزبانی خسروی و سایر مقامات ذی‌ربط استانی در نقطه سفر مرزی برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کانون «نگاره و سینما» در دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت
  • کانون «نگاره و سینمای» دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت
  • واکنش تهیه‌کننده «نون خ» به اعتراض یک خواننده درباره استفاده بی‌اجازه از آثارش +فیلم
  • شکایت رسمی علیه سعید آقاخانی و سریال نون خ
  • تلف شدن ۲۰ راس گوسفند
  • سرکارگر یزدی چشم انتظار حمایت خیرین برای آزادی است
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • صداوسیما بازهم حقوق هنرمندان را نقض کرد/ اعتراض خواننده سرشناس کُرد به استفاده غیرقانونی از آثارش در «نون.خ»
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب