Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران درباره آخرین وضعیت دریانوردان ایرانی نفت‌کش سانچی و نگرانی‌ خانواده‌ها از وضعیت آنها به ایلنا، گفت: خانواده‌های دریانوردان نفتکش سانچی همچنان با نگرانی وضعیت و سرنوشت عزیزان خود را از طریق شرکت ملی نفتکش پیگیری می‌کنند.

نهاد صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران با اشاره به یافت شدن پیکر سه نفر از دریانوردان «سانچی» ادامه داد: همچنان نسبت به نجات سایر دریانوردان سانچی و سلامت آنها امیدواریم و از دولت‌های چین و ژاپن می‌خواهیم که با سرعت بیشتری به عملیات جستجو و نجات ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این انجمن صنفی در ادامه درباره هویت پیکرهای یافت شده، تاکید کرد: براساس اخبار رسمی منتشر شده هویت این عزیزان هنوز مشخص نشده و مراحل شناسایی و تایید هویت آنها در حال انجام است.

انجمن صنفی کارگران دریانورد تجاری ایران در ادامه با بیان اینکه تیم‌ جستجوی چینی که در عملیات نجات حضور داشت به دستگاه ثبت اطلاعات سفر (جعبه سیاه) نفتکش سانچی دست یافته‌، ادامه داد: هرچند یافتن جعبه سیاه برای رسیدن به سرنخ‌های جدید از سرنوشت دریاوردان لازم است، اما از نظر ما کافی نیست،

نهاد صنفی کارگران دریانورد تجاری ایران ادامه داد:  از آنجا که ما اشراف میدانی و اطلاعات عملیاتی نداریم، از صلاحیت لازم برای اظهارنظر قطعی برخوردار نیستیم و نمی‌توانیم اظهارنظر دقیقی داشته باشیم؛ ولی پس از انتشار خبر امروز مبنی بر اینکه تیم‌ تجسس چینی پس از ورود به نفت‌کش اول از همه به سراغ جعبه سیاه رفته‌است، بین خانواده‌های دریانوردان و جامعه دریانوردان، پرسش‌ها و تردیدهایی نسبت به نیت و اولویت مسئولان جستجو و نجات چینی ایجاد شده است. ما نگرانیم که نیروها برای آنها در اولویت نباشند؛ بویژه اینکه این اقدام در آستانه ورود تیم جستجو و نجات ایرانی به منطقه صورت پذیرفته است.

انجمن صنفی کارگری دریانورد تجاری ایران با اشاره به ترک محل سانحه توسط کشتی چینی کریستال پس از برخورد با نفت‌کش سانچی، گفت: کشتی کریستال پس از تصادف محل سانحه را ترک نمود و تاکنون به کارشناسان و نمایندگان ایرانی اجازه بررسی و پرس‌وجو از خدمه این کشتی داده نشده است. درحالی‌که براساس کنوانسیون‌های بین‌المللی و عرف دریانوردی؛ پس از برخورد دو کشتی هیچکدام بدون اینکه از ایمنی و عدم نیاز شناور مقابل به دریافت کمک، مطمئن شوند، حق ترک محل را ندارند.

نهاد صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران در پایان با اشاره به نحوه پوشش خبری رسانه‌ها از حادثه تاکید کرد: خانواده‌های دریانوردان از پوشش خبری حادثه توسط تمامی رسانه‌ها در روزهای نخستین گلایه دارند.

این انجمن صنفی کارگری در پایان حمایت خود را از خانواده‌های دریانوردان اعلام داشت و با آنها اظهار همبستگی کرد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۲۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین مشترک ملی پوشان ووشو ایران با چینی‌ها

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، تیم‌های ملی ساندا و تالو کشورمان پس از اتمام مسابقات انتخابی جام ‌جهانی که با قهرمانی مقتدرانه کشورمان همراه بود؛ جهت برپایی اردوی آماده‌سازی وارد کمپ تمرینی تیم‌های ملی چین در شهر خوخات شدند.

قرار است تیم‌های ملی کشورمان در این کمپ تمرینی با ووشوکاران چینی تمرینات آماده‌سازی را دنبال کنند.

تیم‌ ملی ووشو کشورمان خود را برای ۳ رویداد بین‌المللی شامل: بازی‌های بریکس کازان روسیه در خردادماه، جام بین‌المللی پارس ایران در مردادماه و مسابقات قهرمانی آسیا ماکائو در شهریورماه مهیا می‌کند.

همچنین پس از ورود به محل این کمپ تمرینی، رئیس انجمن ووشو چین، با اعضای تیم‌ ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این راستا تیم تالو کشورمان به همراه تالوکاران چینی ضمن حضور در مدرسه راهنمایی “خوخات” چین اقدام به آموزش نمادین ووشو به هنرجویان حاضر در این مدرسه کردند که این دیدار با استقبال پرشوری از سوی دانش‌آموزان این مدرسه همراه بود.

دیگر خبرها

  • ◄ معرفی شرکت های کشتیرانی در ایران
  • حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس
  • فرآیند پرورش میلیون‌ها کبوتر گوشتی توسط چینی‌ها (فیلم)
  • نگرانی از بدرفتاری پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین به سازمان ملل رسید
  • سالفه دریانوردان، دورهمی اهل دریا با داستان‌هایی از قشم تا هند و آفریقا
  • چپ‌کردن عجیب ماشین چینی توی کوچه! (فیلم)
  • وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • تمرین مشترک ملی پوشان ووشو ایران با چینی‌ها