Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-16@19:36:52 GMT

خبر خوش برای تولیدکنندگان دام و طیور

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۷۲۶۹۰

خبر خوش برای تولیدکنندگان دام و طیور

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: با تدابیری که وزارت جهاد کشاورزی در نظر گرفته است، تعادل قیمت نهاده‌هایی همچون کنجاله و سویا برقرار شده و این روند ادامه خواهد داشت.

حمید ورناصری، در پاسخ به اینکه با توجه به افزایش بی‌رویه قیمت نهاده‌هایی همچون کنجاله و سویا طی یکی، دو ماه اخیر این شرکت چه تدابیری در نظر گرفته، اظهار داشت: با توجه به راهکارهایی که وزارت جهاد کشاورزی در پیش گرفته قیمت نهاده‌هایی همچون ذرت و سویا مجدداً افت کرده و تا حدی تعدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس ، وی افزود: البته این را هم باید گفت که نه قیمت قبل نهاده‌ها درست بود و نه افزایش بی‌رویه آن. بلکه قیمت باید طبق یک فرمول و محاسبه تا حدی تعدیل شود.

به گفته مدیرعامل جدید شرکت پشتیبانی امور دام نباید فراموش کرد که تغییرات زیادی در قیمت جهانی نهاده‌هایی چون ذرت و کنجاله رخ داده که قطعاً در قیمت نهایی بی‌تأثیر نیست.

ورناصری تلویحاً به این نکته هم اشاره کرد که عوامل دیگری هم در افزایش قیمت ذرت و سویا مؤثر بوده‌اند که امیدواریم این مسأله به مرور حل شود، چرا که اکنون قیمت کنجاله سویا به 1750 تومان رسیده است.

ذرت و کنجاله سویا 2 نهاده‌ مهم هستند که بر قیمت تمام شده تولید مرغ، تخم‌مرغ و گوشت قرمز مؤثرند و به دلیل شرایط آب و هوایی کشور، عمده آن وارداتی است. نکته جالب توجه اینکه برای واردات این گونه محصولات ارز مبادله‌ای اختصاص می‌یابد، اما به دلیل نامعلوم طی دو ماه اخیر با خیزش قیمت دلار قیمت این دو نهاده نیز 30 تا 40 درصد افزایش داشت که بیشتر به نظر می‌رسد زیاده‌خواهی واسطه‌ها و یا واردکنندگان در این افزایش قیمت دخیل بوده است.

این موضوع تا آنجا رسید که دامداران خواستار افزایش قیمت شیر خام و حتی افزایش قیمت تمام شده مرغ در کشور شد.

شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان بازوی اجرایی دولت برای تعادل قیمت و میزان عرضه و تقاضای نهاده‌های دامی و گوشت و مرغ وظیفه این مهم را بر عهده دارد و روز چهارشنبه هفته گذشته حمید ورناصری به عنوان مدیر عامل جدید شرکت پشتیبانی امور دام معرفی شد. پیش از این علیرضا ولی عهده‌دار مدیریت این سازمان بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۲۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته ۳۱ لیگای اسپانیا؛ توقف باسکی‌ها، سویا از منطقه خطر دور شد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، نتایج و برنامه ادامه مسابقات به این شرح است: 
لاس پالماس ۰ - ۲ سویا (گل‌ها: یوسف النصیری در دقیقه ۴۳ و دودی لوکباکیو ۳ + ۹۰)
گرانادا ۲ - ۰ دپورتیوو آلاوس
آتلتیک بیلبائو ۱ - ۱ ویارئال
اویهان سانست در دقیقه ۶۶ تیم بیلبائو را پیش انداخت، اما دنی پاره خو در دقیقه ۵ + ۹۰ (پنالتی) بازی را به تساوی کشاند.
رئال سوسیداد ۲ - ۲ آلمریا

دوشنبه ۲۷ فروردین: 
اوساسونا - والنسیا 

در جدول لیگای اسپانیا، تیم رئال مادرید با ۷۸ امتیاز در صدر قرار دارد و به دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد. تیم‌های بارسلونا (قهرمان فصل قبل) با ۷۰، جیرونا با ۶۵، آتلتیکو مادرید با ۶۱ و آتلتیک بیلبائو با ۵۷ امتیاز در رده‌های دوم تا پنجم جای گرفتند. تیم رئال سوسیداد با ۵۰ امتیاز ششم است و تیم سویا با ۳۴ امتیاز به رده سیزدهم صعود کرد.
در پایین جدول تیم‌های کادیس با ۲۵، گرانادا با ۱۷ و آلمریا با ۱۴ امتیاز در رده‌های ۱۸ تا ۲۰ قرار گرفته اند.۳ تیم پایین جدول به دسته دوم سقوط خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • گلایه تولیدکنندگان از عدم تخصیص سهمیه ارزی از سوی بانک مرکزی/ با دست خودمان تولید را زمین‌گیر نکنیم
  • خاندوزی: ضمانت بانکی و اوراق گام جایگزین مالیات و عوارض نقدی تولیدکنندگان می‌شود
  • رتبه اول آذربایجان شرقی در معرفی خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی دام و طیور
  • توزیع ۲۶۸ هزارتن نهاده دامی در استان اصفهان
  • انجام بیش از ۲۲۰ میلیون نوبت واکسیناسیون طیور در خوزستان
  • هفته ۳۱ لیگای اسپانیا؛ توقف باسکی‌ها، سویا از منطقه خطر دور شد
  • علت افزایش قیمت گوشت مشخص شد
  • پتانسیل صادرات ۲۰۰ هزار تن مرغ تا پایان سال وجود دارد
  • موفقیت متخصصان ایرانی در مسیر تولید خوارک دام، طیور و آبزیان
  • بهترین مواد غذایی برای داشتن عمر سالم و طولانی