Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-07@05:59:16 GMT

۵۴ کشور آفریقا خواستار عذرخواهی ترامپ شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۷۳۰۳۱

۵۴ کشور آفریقا خواستار عذرخواهی ترامپ شدند

به گزارش جهان نيوزبه نقل ازفارس، نمایندگان 54 کشور آفریقایی در سازمان ملل در نشستی که چهار ساعت به طول انجامید، اظهارات اهانت‌آمیز «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا علیه مهاجران آفریقایی که آنها را «چاه مستراح» نامیده بود، محکوم کردند.

نمایندگان این کشورهای آفریقایی در بیانیه‌ای ضمن ابراز همبستگی با ملت هائیتی و دیگر کشورهای آفریقایی اعلام کردند که از این سخنان ترامپ شوکه شده‌اند و این اظهارات نژادپرستانه و نفرت‌انگیز ترامپ علیه این کشورها را محکوم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی از نمایندگان کشورهای آفریقایی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت که «این بار ما متحد شده‌ایم».

در حالیکه سخنان توهین‌آمیز اخیر ترامپ درباره مهاجران آفریقایی جنجال زیادی را به پا کرده است اما ترامپ در صفحه توییتر خود سعی کرد که از جنجال به وجود آمده اندکی بکاهد و یک مسئول وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که دیپلمات‌های آمریکایی فعال در آفریقا و هائیتی به دولت‌های محلی تأکید خواهند کرد که واشنگتن احترام زیادی برای این کشورها قائل است.

همچنین سنگال و بوتسوانا روز جمعه سفیر آمریکا را احضار کرده و مراتب اعتراض و نارضایتی خود به اظهارات نژادپرستانه ترامپ را اعلام کردند.  

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۳۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

در ویدئوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، حوریه مصدق، زن افغان فعال حقوق بشر در فرودگاه هیترو لندن به زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در صلح با طالبان می‌گوید: افغانستان را تباه کردی.

به گزارش فرارو، زلمی خلیلزاد در پاسخ می‌گوید که او هم از وضعیتی که در افغانستان پیش آمده است راضی نیست و از وضعیت زنان پس از تسلط طالبان بسیار متاثر است.

وی تاکید می‌کند تا زمانیکه افغان‌ها به یک توافق کلی برای یک افغانستان آباد و آزاد و پیشرفته نرسند کار ناتمام است.

خلیلزاد در پاسخ این سوال که آیا در اعتماد به طالبان اشتباه کرده است، می‌گوید: اعتماد هیچوقت نبوده، فیصله‌هایی [تصمیم‌ها]که گرفته شده بود، [این بود که] چه شده می‌توانست شود و چه شده نمی‌توانست. هیچ وقت مسئله اعتماد نبود.

خلیلزاد درباره اینکه آیا از زنان افغانستان عذرخواهی می‌کند، می‌گوید: نه، عذرخواهی نمی‌کنم. آن‌هایی که این وضع را بوجود آورند باید عذرخواهی کنند.

در ۲۹ فوریه ۲۰۲۰ زلمی خلیلزاد به نمایندگی از آمریکا با عبدالغنی برادر، نماینده طالبان توافقنامه موسوم به آوردن صلح به افغانستان را امضا کردند که پس از آن طالبان به‌سرعت پیشروی کرده و در ۱۵ آگوست/اوت نظام جمهوری را ساقط کردند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه/ افشای طرح بزرگ ترامپ برای پایان جنگ اوکراین
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد
  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است