Web Analytics Made Easy - Statcounter

بلگراد-ایرنا- روزنامه پلیتیکا صربستان در باره اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا نوشت: ایران اعلام کرد که هیچ گونه تغییری در خصوص توافق نامه هسته ای با قدرت های بزرگ از سال 2015 را نمی پذیرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روزنامه پلیتیکا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت که اگر متحدان اروپایی اشتباهات خود در توافق نامه هسته ای با ایران را اصلاح نکنند، از برجام خارج خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این روزنامه افزود: توافق نامه ای که ایران در سال 2015 با چین، روسیه، آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا امضا کرد، کاهش تحریم هایی که بر ایران تحمیل شده بود را در پی داشت.
پلیتیکا به نقل از اطلاعیه وزارت امور خارجه ایران نوشت که ایران نه اکنون و نه در آینده هیچگونه تغییراتی در برجام را قبول نمی کند.
این روزنامه با اشاره به اینکه آمریکا 14 فرد و شرکت ایرانی را مورد تحریم قرار داده نوشت که ایران اعلام کرد به تحریم اعمال شده آمریکا پاسخ خواهد داد.
روزنامه پلیتیکا در بخشی از گزارش خود به اظهارات ترامپ در باره تمدید تعلیق تحریم ایران اشاره کرد و نوشت: ترامپ در اظهارات خود گفت که آخرین بار تحریم بر ایران را تعلیق می کند تا اینکه شرکای اروپایی آمریکا توافق نامه با ایران از سال 2015 را اصلاح کنند. آمریکا با این تصمیم ترامپ، تحریم های ایران را برای 120 روز دیگر به تعلیق در آورد.
این روزنامه همچنین اشاره کرد که جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در روز جمعه در صفحه توییتر خود نوشت که سیاست ترامپ و بیانیه وی، تلاش‌های مذبوحانه ای برای خدشه دار کردن یک توافق محکم چندجانبه است.
به گزارش ایرنا، ترامپ روز جمعه برای سومین بار تعلیق تحریم های هسته ای ایران را برای 120 روز دیگر تمدید کرد.
وی در همین حال خاطرنشان کرد که این آخرین بار است که تعلیق این تحریم ها را تمدید می کند و باید مفاد برجام تغییر یابد.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا که تاکنون دو بارتعلیق تحریم های هسته ای آمریکا علیه ایران را امضا کرده بود، جمعه شب برابر با 22دی ماه برای سومین بار و به رغم ناخشنودی از توافق بین المللی هسته ای ایران (برجام)، تعلیق این تحریم ها را به گفته خودش برای آخرین بار، تمدید کرد.
رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه ای با تکرار ادعاهای نخ نمای خود علیه ایران، امضای هر قانونی از سوی کنگره برای حفظ برجام را منوط به شرط هایی کرد.
اروپام**436**
ناشر: مدنی
برای دریافت تازه ترین خبرهای بین المللی از ایران و جهان با استفاده از لینک زیر وارد کانال تلگرام ما شوید.
https://t.me/joinchat/AAAAAEAtzWzGcxcKfBowNw

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۳۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تعلیق در حمله زمینی به رفح

اسرائیل کاتز، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی می‌گوید که در صورت حصول توافق برای آزادی اسرای صهیونیست، حمله زمینی برنامه‌ریزی شده به شهر رفح در جنوب غزه ممکن است به حالت تعلیق درآید. 

به گزارش رویترز، وی مدعی شد: «آزادی اسرا برای ما اولویت اصلی است»؛ و بعد در پاسخ به این سوال که آیا این شامل به تعویق انداختن عملیات برنامه‌ریزی شده برای حمله به رفح می‌شود یا خیر، پاسخ داد: «بله. در صورت توافق، عملیات را متوقف می‌کنیم». 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تحت فشار زیادی برای آزادی اسرا قرار دارد. منابع رسانه‌ای می‌گویند هزاران صهیونیست امشب نیز در تداوم اعتراضات هفته‌ای خود در مرکز تل‌آویو تجمع کرده و خواستار برکناری وی شده‌اند. 

گفته شده روز گذشته یک هیئت مصری برای گفت‌وگو با سران صهیونیست در خصوص توافق آتش‌بس و آزادی اسرا، راهی سرزمین‌های اشغالی شده است. منابع عبری این گفت‌وگوها را مفید ارزیابی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • کنعانی: ایران برخورد پلیسی با دانشجویان را در دانشگاه‌های آمریکا نمی‌پذیرد
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تعلیق در حمله زمینی به رفح
  • اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد