Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد کرمان با اشاره به اجرای طرح تسهیلات کارفرمایی، به سرفصل های مختلف این اداره کل در بحث اشتغال و تعامل با دستگاه های مختلف در همین راستا اشاره و بیان کرد: یکی از سرفصل ها، تعامل با کارفرمایان شهرک های صنعتی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، امروز(۲۳دی)در نشست خبری با اشاره به اجرای طرح تسهیلات کارفرمایی، به سرفصل های مختلف این اداره کل در بحث اشتغال و تعامل با دستگاه های مختلف در همین راستا اشاره و بیان کرد: یکی از سرفصل ها، تعامل با کارفرمایان شهرک های صنعتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی با بیان اینکه با پیگیری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کار به جایی رسیده که کرمان در جذب نیروی کار توسط کارفرمایان در کشور با اختلاف بسیار زیاد در صدر جدول قرار دارد؛ گفت: در طرح تسهیلات کارفرمایی که به عنوان پایلوت در استان کرمان اجرا می شود، اگر کارفرمایی نیاز به سرمایه و نیروی کار داشته باشد، نیروی کار از فرزندان مددجویان کمیته امداد به آنها معرفی و سرمایه تا مبلغ 20 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت 60 ماهه به آنها می دهیم.

 

 

صادقی ادامه داد: قصد داریم 250 نفر از فرزندان مددجو را از این طریق مشغول به کار کنیم؛ این تسهیلات به کارفرمایانی اعطا می شود که در شهرک های صنعتی فعال و دارای تأییدیه این شرکت باشند و سه سال از آغاز به کار این کارگاه یا کارخانه گذشته باشند و هر کارفرما تا پنج نفر را می تواند به کار بگیرد.

 

وی با اشاره به اینکه 80 درصد این تسهیلات مربوط به واحدهای فعال در شهرک های صنعتی و 20 درصد مربوط به واحدهای تولیدی و فنی خارج از شهرک ها است؛ همچنین به 71 هزار نفر مستمری بگیر کمیته امداد در استان اشاره کرد و گفت: بیش از 95 هزار خانوار در امداد پرونده دارند که 2 هزار و 300 خانوار شهری و 1200 خانوار روستایی فاقد مسکن هستند.

 

 

این مسئول با تصریح به اینکه برای برنامه هایی که در این زمینه داریم، نیازمند مشارکت خیران هستیم؛ خاطرنشان کرد: در مناطق زلزله زده استان منزل 80 خانواده در کوهبنان و 50 خانوار در شهرستان راور آسیب دیده و در حال پیگیری هستیم که منازل این مددجویان بخشی از طریق اعتبارات امداد و کمک های خیران احداث شود.

 

وی با بیان اینکه قبلاً سرانه مستمری کمیته امداد حداقل 53 هزار تومان و حداکثر 100 هزار تومان بود؛ بیان داشت: با در نظر گرفتن رقمی در بودجه امسال، مستمری مددجویان حداقل 148 هزار تومان و حداکثر 465 هزار تومان افزایش یافته است که از این ماه پرداخت می شود و ما امکان استمرار پرداخت مستمری برای همه مددجویان را نداریم و مددجو باید به دنبال اشتغال پایدار باشد و در طرح های اشتغال زای کمیته امداد شرکت بکنند.

 

مجید غفاری، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان  هم از فعالیت هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی و صنفی در شهرک های صنعتی استان خبر داد که که می توانند با استفاده از این تسهیلات ظرفیت خود را افزایش داده و افرادی را مشغول به کار کنند.

 

 

وی درباره طرح کمیته امداد در زمینه پرداخت تسهیلات کارفرمایی، با اشاره به اینکه صنایع بزرگ با این میزان تسهیلات کارشان راه نمی افتد؛ گفت: بحث مورد نظر در شهرک های صنعتی که متولی صنایع خرد و کوچک است، اجرایی خواهد شد لذا این تسهیلات به شهرک های صنعتی هدایت شده است.

 

 

غفاری با بیان اینکه بانک برای پرداخت تسهیلات ضوابط خود را دارد اما صندوق شهرک های صنعتی می تواند برای واحدهای کوچک تا 3 میلیارد تومان ضمانت نامه صادر کند؛ اعلام کرد:  اکثر بانک های کشور طرف قرارداد این مجموعه هستند.

 

 

در این نشست تفاهم نامه طرح تسهیلات کارفرمایی میان مدیرکل کمیته امداد و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان امضاء شد.

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۳۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی

ناصر مرادی پویانی مدیرکل کمیته امداد استان ایلام اظهار کرد: این میزان مستمری به تعداد بیش از ۲۵ هزار و ۸۶۰ هزار خانواده در قالب حدود ۶۲ هزار نفر پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام تصریح کرد: مستمری مددجویان این نهاد امسال نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: مستمری امسال مددجویان پس از افزایش ۳۰ درصدی برای خانوار‌های یک نفره ۱۰ میلیون ریال، ۲ نفره ۱۰ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، سه نفره ۲۰ میلیون ریال، چهار نفره ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و پنج نفره به بالا ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: پرداخت مستمری تنها یکی از خدمات کمیته امداد به خانواده‌های مددجو بوده و این خانواده‌ها در طول سال خدمات متنوع دیگری از این نهاد دریافت می‌کنند.

به گفته مرادی پویانی هم اکنون تعداد ۶۱۸۰۸ نفر در قالب ۲۷۵۲۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان ایلام هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه با تسهیلات سفر رئیس جمهور